فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

فرش فریز چیست ؟

فرش کاشان قالی کاشان فرش فریز ماشینی کاشان قیمت و خرید فرش فریز و گلیم

 

فرش های ماشینی کاشان به دو گروه اصلی فرش های کلاسیک یا سنتی و فرش های مدرن و فانتزی تقسیم می شوند. فرش های کلاسیک فرش هایی هستند که ظاهری مانند قالی های دستباف دارند و دارای همانند طرح های سنتی می باشند. فرش های کلاسیک نقوش شناخته شده و مشهوری مانند لچک و ترنج ، نقوش افشان ، نقوش خشتی ، نقوش اسلیمی ، ختایی و ... دارند . در سوی دیگر فرش های مدرن و فانتزی را شاهد هستیم که ویژگی های کاملا متفاوتی دارند. فرش های فانتزی و مدرن طرح های انتزاعی و جدید داشته و ظاهری کاملا متفاوت دارند. فرش های فانتزی و مدرن انواع مختلفی مانند فرش های وینتیح ، فرش های شگی ، فرش های شنل ، فرش های فریز ، فرش های عروسکی ، فرش های سه بعدی و ... دارند. 

فرش فریز به چه فرشی چه گفته می شود؟

فرش فریز دسته ای از فرش های ماشینی مدرن است که ویژگی های خاصی دارد. ویژگی های خاص این فرش سبب شده برای استفاده در فضا های امروزی گزینه ای عالی محسوب شود. در ادامه به بررسی ویژگی های فرش مدرن فریز کاشان می پردازیم.

فرش فریز کاشان معمولا با الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن بافته می شود. این الیاف مقاومت بسیار بالایی دارند و شست و شوی آن ها بسیار آسان است. به همیین دلیل فرش های فریز برای استفاده در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد عالی هستند. فرش های فریز وزنی سبک دارند و به راحتی جابجا می شوند. جابجایی آسان و شستشوی راحت باعث می شود این فرش برای استفاده در آپارتمان ها گزینه ای عالی باشد. فرش های فریز برای استفاده در راه رو ها ، راه پله ها و آشپزخانه ها عالی هستند. 

فرش های فریز ماشینی کاشان تنوع بسیار بالایی دارند و در انواع طرح ها بافته می شوند. فرش های فریز طرح های بسیار مدرنی داشته و برای استفاده در دکوراسیون های مدرن امروزی طراحی شده اند.

ویژگی های فرش فریز کاشان 

فرش فریز کاشان همان گونه که گفته شد با الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن بافته می شود. این دسته از فرش های مدرن با تراکم های پایینی بافته می شوند و قیمت ارزان تری نسبت به سایر فرش های ماشینی دارند. در سوی دیگر برای جبران تراکم پایین از الیاف ضخیمی در بافت فرش فریز استفاده می شود. این ویژگی باعث می شود فرش فریز بافتی بسیار نرم داشته باشد. از این رو بیش تر فرش های عروسکی و کودک فرش های فریز ماشینی هستند.

فرش فریز ماشینی کاشان همانند سایر فرش های ماشینی به صورت دوتایی بافته می شود. بدین شکل که فرش ها در ابتدا به صورت حفتی ( زیر و رو ) و به هم چسبیده هستند. پس از بافت به وسیله برش این دو فرش از یکدیگر جدا می شوند. به همین دلیل فرش های فریز نیز فرش های ریشه بریده ( cut pile ) محسوب می شوند. 

فرش های فریز ماشینی کاشان انواع مختلفی دارند و برای استفاده در هر فضایی با طرح های متنوعی بافته می شوند. از طرح های محبوب فرش های فریز می توان طرح های سه بعدی ، طرح های سنتی یا گبه ، طرح های فانتزی و انتزاعی یا طرح های آبرنگی را نام برد.

مقایسه فرش فریز و گلیم 

فرش های فریز و گلیم ها از بافته هایی هستند که امروزه در دکوراسیون های شیک و مدرن امروزی استفاده زیادی دارند. اولین تفاوت فرش فریز و گلیم تفاوت در بافت آن ها است. همان گونه که در بالا گفته شد فرش فریز ریشه بریده بوده و دارای نخ خاب است. این فرش ارتفاع خاب و خامت نسبتا بالایی داشته و سطحی ناصاف دارد. اما گلیم همانند موکت سطحی صاف و یکنواخت داشته و بدون خاب است.

این اختلاف سبب می شود فرش های فریز از یک سو بافتی نرم تر داشته باشند و از طرفی مقاومت و دوام بالا تری نسبت به گلیم ها داشته باشند. اما از نظر زیبایی می توان گفت گلیم ها دارای الیاف براقی هستند که سبب می شود ظاهری زیبا تر از فرش فریز داشته باشند.

خرید فرش فریز و گلیم ماشینی کاشان

برای خرید انواع فرش ماشینی کاشان مانند فرش فریز کاشان بهترین گزینه فروشگاه قالی کاشان است. در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش های ماشینی مانند فرش فریز و گلیم فرش و انواع فرش 700 شانه ، فرش 500 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه ، فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه به قیمت ارزان کارخانه به فروش رسیده است.


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش شنل، فرش فانتزی و مدرن، قیمت فرش، خرید فرش، انواع فرش، گلیم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۳:۰۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

طرح محبوب افشان در فرش ماشینی

در این متن درمورد یکی از محبوب ترین و زیبا ترین طرح های فرش ایرانی صحبت خواهیم کرد . طرح افشان از دیرینه ترین و نشهور ترین طرح های فرش در ایران است . این طرح زیبا در سراسر دنیا پرطرفدار است و جلوه ای بی نظیر دارد . به همین دلیل فرش های طرح افشان ایران به سراسر دنیا صادر می شوند .

طرح و نقش افشان در فرش

طرح افشان در بین فرش های کلاسیک ایرانی و سنتی ایرانی قرار می گیرد . طرح افشان از دیرباز در کانون توجه قرار گرفته و طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است . این طرح همه پسند و دیدنی در برخی از موارد با طرح ها و نقش های متفاوتی ترکیب شده و طرح های بسیار خاصی را شکل داده است . 

در گذشته یکی از طرح هایی که در بیش تر فرش های سنتی ایرانی استفاده شده است طرح زیبای ترنج است . این طرح سنتی از یک ترنج در میانه فرش تشکیل شده که اطراف آن را نقوش ظریف و زیبای دیگری فرا گرفته بودند . بعد ها با گذشت زمان طراحان نقشه فرش تصمیم به حذف ترنج از این نقشه گرفتند . بدین شکل طرح زیبای افشان شکل گرفته است .

ازاین رو فرش های افشان ایرانی معمولا فاقد ترنج بوده و ترکیبی از نقش های اصیل افشان و اسلیمی یا ختاییی هستند . اما استثنائاتی نیز در این مورد وجود دارد . با توجه به تغییر سبک زندگی و تمایل سلیقه ها به طرح های مدرن امروزه طرح های افشان ترنج دار نیز وجود دارند . طرح های افشان ترنج دار طرح های جدیدی هستند که به سبک مدرن طراحی شده اند .

فلسفه و علت نامگذاری طرح افشان 

در طرح افشان نقوش فرش به هم پیوستگی و هارمونی بسیار خاصی دارند . به این شکل در طراحی این نقشه گویا طراح از ابتدا تا انتها قلم خود را از روی کاغذ بر نداشته است . یعنی تمام گل ها و نقش ها را روی فرش افشانده است .

طرح افشان چه ویژگی هایی دارد ؟

یکی از مشخص ترین ویژگی های طرح افشان استفاده از نقوش به هم پیوسته و شاخ و برگ هایی است که در سراسر فرش تکرار شده اند . استفاده از نقوش اصیل ایرانی مانند ختایی ، شاه عباسی ، اسلیمی و ... در طرح افشان از دیگر ویژگی های قابل ذکر است . در طرح افشان معمولا لچک و ترنج وجود ندارد . این ویژگی سبب تمایز ظاهری فرش با سایر فرش ها شده است .

نبود ترنج در فرش سبب می شود فضای اطراف فرش بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد . به همین دلیل فرش های طرف افشان برای استفاده در فضا های کوچک گزینه ای عالی محسوب می شوند . از دیگر ویژگی های طرح افشان عدم قرینگی در نقش های فرش است . این ویژگی نیز به زیبایی طرح افشان افزوده است .

انواع طرح افشان در فرش 

طرح افشان به دلیل محبوبیت بالا در شکل های گوناگون و متفاوتی طراحی شده است . از جمله طرح های مشهور افشان ایرانی می توان طرح های افشان شاه عباسی ، اسلیمی ، ختایی ، حیوانات و افشان ترنج دار را نام برد . هر یک از این طرح ها دارای قاعده طرح افشان هستند که با نقوش دیگری ترکیب شده است . برخی از فرش های مدرن نیز از نقش های افشان در طرح خود استفاده کرده اند .

فرش طرح افشان دکوراسیون 

امروزه فرش در ظاهر دکوراسیون تاثیر بسزایی دارد . توجه به این نکته که از نظر روانشناسی ثابت شده است که رنگ و چیدمان دکوراسیون منزل بر خلق و خو و شکل گیری رفتار افراد تاثیر می گذارد، نشانه ای دیگر برای اهمیت داشتن انتخاب و رنگبندی دکوراسیون است. فرش های افشان انواع مختلفی داشته و برای هر نوع دکوراسیونی قابل استفاده هستند . با توجه به طرح خاص این فرش بهترین جلوه را  در دکوراسیون های شیک و مجلل کلاسیک از خود نشان خواهد داد . فرش طرح افشان رنگ بندی های بسیار متنوعی دارد که باید با توجه به نیاز خود در دکوراسیون از آن استفاده کنید .

خرید بهترین فرش طرح افشان کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مجموعه ای از بهترین و زیبا ترین طرح های فرش را در خود جای داده است . برای خرید بهترین فرش طرح افشان کاشان فروشگاه قالی کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم . این فروشگاه بهترین و با کیفیت ترین فرش های ماشینی را به قیمت کارخانه عرضه می کند . تمامی محصولات قالی کاشان دارای ضمانت نامه 5 ساله بوده و با ارسال رایگان به خریداران تحویل می شوند .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، طرح افشان، فرش افشان، طرح فرش، قیمت فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۳:۰۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

انواع فرش های مدرن

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش مدرن انواع فرش جدید

 

فرش مدرن چه فرشی است؟

فرش های مدرن با نام های مختلف و طرح های متفاوت در بازار عرضه می شود که با توجه به نوع بافت آنها خواص و ویژگی های متفاوتی دارند. در مجموعه ی فرش های مدرن ، فرش های شگی، شنل و فریز وجود دارد. که فرش های اتاق کودکان یا همان فرش کودک در دسته فرش های فانتزی یا مدرن قرار می گیرد.

گذر زمان دکوراسیون و سبک معماری خانه ها را از سنتی به سمت فضاهای اروپایی و مدرن سوق داده است و به علت سبک آپارتمان نشینی دکوراسیون منازل و وسایل مورد استفاده از اهمیت زیادی برخوردار شده‌اند . فرش و قالی هم مانند سایر وسایل با تغییرات به وجود آمده در دکور مجبور به تغییر است . دیگر نمی‌توان از قالی‌ها با طرح و نقشه سنتی در تمام اتاق‌ها کمک گرفت ، بلکه لازم است برای هر فضا فرشی متناسب با کاربرد اتاق در نظر گرفته شود . ترجیح خریداران بر آن است که با توجه به بودجه و سلیقه خود کف پوش هر فضا را به گونه‌ای انتخاب کنند که در عین هماهنگی ، متفاوت از فرش‌های سایر اتاق‌ها باشد .

در ادامه این مقاله سعی بر آن است که تمامی نکات اولیه در مورد شناخت فرش ماشینی مدرن به همراه خصوصیات آن‌ها ارائه شود . امید است با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در حیطه فرش های ماشینی مدرن کسب نمایید .

فرش ماشینی مدرن

فرش‌های ماشینی که در حال تولید هستند از نظر طرح و نقشه به دو دسته کلی فرش سنتی و فرش کلاسیک یا مدرن قابل تقسیم بندی هستند . 

طرح های کلاسیک، طرح هایی هستند که طراحان به صورت جدید با تلفیق خلاقیت خود با طرح های اصیل ایرانی می آفرینند. اما فرش های مدرن را همه شما در بازار فرش ماشینی دیده اید. اما شاید تفاوت آنها را ندانید و اسم آنها را با توجه به مدل آنها نشنیده باشید.

امروزه از دکوراسیون های مدرن استقبال زیادی شده است، و اکثر افراد به دور از تجملات دوست دارند محیط زندگی خود را به صورت مدرن بچینند. برای این نوع دکوراسیون ، فرش های مدرن مناسب بوده و می توانید ، متناسب با تم رنگی محیط خانه تان از فرش های مدرن خریداری کنید. هم برای دکور شما مناسب هست و هم اینکه از لحاظ قیمت بسیار ارزان تر از فرش های ماشینی طرح کلاسیک است.

مهم‌ترین طراحی‌های سنتی ، طرح‌های اسلیمی با داشتن شاخه و برگ و گلبرگ ظریف و متعدد ، بته جقه‌هایی که در هنر اسلامی و تاریخی زیاد دیده می‌شود و غیره است . اما دسته دیگر که فرش‌های مدرن و کلاسیک نام دارند در طی چند سال اخیر طراحی و وارد بازار فروش فرش شده‌اند ، با وجود جدید بودن مورد استقبال زیادی قرار گرفته و این موضوع نوید از خالی بودن طرح‌های فانتزی و مدرن در دنیای فرش می‌دهد .

ویژگی های فرش مدرن 

فرش مدرن ایرانی با دکوراسیون‌های سنتی و قدیمی هم خوانی ندارند و مناسب برای خانه‌های آپارتمانی و سبک‌های جدید ساختمان سازی است . فرش مدرن و فانتزی با الهام گرفتن از تمام اشکال هندسی بافته شده و داشتن رنگ های شاد و جذاب از ویژگی این بافته‌ها است . پرفروش‌ترین طراحی‌های مدرن شامل فرش های مدرن آبی آسمانی ، فرش با رنگ زمینه صورتی ، بنفش ، سفید ، قرمز و ... بوده است . چندین دسته از این محصولات که توسط عموم تولیدکنندگان فرش تولید و روانه بازار می‌شوند و نزد خریداران شناخته شده تر هستند ، فرش شگی ، فرش شنل ، فرش فریز ، انواع فرش‌های اتاق بچه یا اصطلاحاً عروسکی هستند . البته با تولید فرش ترک نیز ، این محصول به گروه فرش های مدرن افزوده شد . رنگ زمینه در این نوع فرش‌ها بسیار جلب توجه کننده است از همین رو هنگام خرید باید به داشتن هارمونی رنگ زمینه فرش با سایر وسایل دقت نمود . فرش‌های مدرن در کنار طرح و نقشه متفاوت الیاف خاصی هم دارند ، خاص بودن الیاف به معنای طول بلند آن‌ها ست ، الیاف آکریلیک هیت ست فرش ، پلی استر و بی سی اف در بافت مرسوم است .

انواع فرش‌های مدرن

در این قسمت بیشتر با انواع فرشهای مدرن و ویژگی هر کدام آشنا می شویم .

فرش شگی


فرش مدرن از نوع شگی یا پرز بلند نمونه ای از فرش‌های فانتزی است که در آن‌ها از الیاف پلی استر ، آکریلیک ، پشم و یا پلی پروپلین کمک گرفته شده است . در بین الیاف مختلف نخ پلی استر دارای محبوبیت و استفاده بیشتری است . از خواص مهم فرش مدرن شگی می‌توان به قابلیت استفاده در انواع فضاها مانند فضاهای اداری , منزل ، اتاق خواب ، به عنوان پادری و قالیچه و سایر فضاها اشاره کرد . بلندی پرز فرش شگی موجب ایجاد نرمی و حس گرما و آرامش می‌شود . اما ممکن است آلودگی در بین پرزها نفوذ کرده و به سختی از آن خارج شود ، از این رو لازم است هرازچندگاه فرش‌های شگی را تکان داده تا گرد و غبار از گره‌ها و عمق بافت خارج شود . فرشهای شگی به علت جذب آلودگی برای اتاق کودک توصیه نمی‌شود .
فرش‌های مدرن شگی به چند روش تولید و روانه بازار میشوند :
فرش شگی تک رنگ که محصولی کاملاً ساده و مناسب برای مکان‌های کوچک و شلوغ است ، در طراحی فرش‌های شگی تک رنگ بافته ای یکدست با پرزهای بلند خواهیم داشت .
فرش شگی 3 بعدی کاملاً متفاوت از فرش شگی تک رنگ است ، طراحی فرش 3 بعدی به گونه ای است که با نگاه بر فرش حس برجستگی و دیدن طرح‌های سه بعدی را خواهیم داشت .
فرش شگی معمولی کف پوشی ست با طرح‌های مختلف و زیبا که تنها ویژگی متفاوت آن داشتن پرزهای بلند ، نرم و منعطف است .

فرش عروسکی یا کودک


برای انتخاب فرش کودک باید بدانید که کف اتاق نقش بسیار موثری در چگونه به نظر رسیدن اتاق دارد. رنگ فرش با توجه به جنسیت کودک انتخاب می شود و بر اساس رنگ پرده و تخت خواب و کمد انتخاب می شود. و عروسک ها نیز در همخوانی و تکمیل فضا انتخاب می شود. بهتر است که فضا را از رنگ های روشن با رعایت تم رنگی انتخاب کنید، تا فضایی شاد و پر انرژی را برای بچه هایتان به ارمغان آورید.

جنس فرش کودک از جمله مهم ترین مواردی است که هنگام انتخاب باید به آن دقت شود. فرش کودک باید نرم و قابل شست و شو باشد. پوست بچه ها حساس است و نباید با فرش های زبر و خشن آنها را اذیت کرد. هم چنین فرش کودک نباید پرز بدهد ، زیرا ریه بچه ها حساس است و نخ های فرش نباید، پرز بدهد و باعث مریضی بچه ها شود. و سبب آلرژی گردد.

 

مدل فرش کودک، انتخاب مدل فرش کودک بستگی به سلیقه ی شما دارد.البته تا زمانی که او هنوز به حدی نرسیده است که علاقه ای در او شکل بگیرد و دوست داشته باشد ،اتاق خود را به آن سبک بچیند. دختران اکثرا از رنگ های صورتی و طرح های گل و عروسک استقبال می کنند و پسران از شخصیت های پسر کارتونها و انواع ماشین ها و رنگ های نارنجی و آبی و رنگ های پر انرژی و یا سرد می پسندند.

فرش فریز


نوع دیگر فرش مدرن ، فرش‌هایی با نام فریز هستند که این فرش‌ها بسیار متراکم و از همین رو فشرده و مقاوم هستند . فرشهای فریز شباهت بالایی به گلیم و جاجیم دارند . فرش‌هایی با شستشو راحت که مناسب برای مکان‌های پر رفت و آمد و در معرض آلودگی هستند و تراکم بالای فرشهای فریز آن‌ها را در برابر پا خوردگی ، فشار و سایش مقاوم نموده است . قرار گرفتن پایه مبل ، تخت و اجسام سنگین آسیب چندانی به این محصولات وارد نمی‌کند و اصطلاحا کوبیده شدن ندارند . فرش های ماشینی فریز بدون پرز و بدون حساسیت می باشند.

فرش ماشینی شنل


فرش شنل نقطه مقابل فرشهای شگی است و بر خلاف فرش‌های شگی پرز هایی بسیار کوتاه دارد ، فرشهای مدرن با گل‌های برجسته و دارای فرورفتگی از نوع شنل هستند . فرش‌های شنل با داشتن پرزهای کوتاه نرم و لطیف هستند و مانند فرشهای فریز قابلیت شست و شوی بالایی دارند .

خرید فرش ماشینی مدرن 

برای خرید فرش ماشینی مدرن فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم . فروشگاه قالی کاشان مجموعه ای از جدید ترین و به روز ترین طرح های مدرن و فانتزی را در خود جای داده است . در این فروشگاه اینترنتی هر نوع طرح و رنگ برای هر نوع سلیقه ای موجود بوده که باعث سهولت در انتخاب می شود . کیفیت بسیار بالای تمامی فرش های قالی کاشان تضمین شده است .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، خرید فرش مدرن، انواع فرش مدرن، فرش جدید،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۴:۴۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش وینتیج یا کهنه نما چیست ؟

                    فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش فانتزی وینتیج کهنه نما - فرش مدرن کاشان

فرش وینتیج یا کهنه نما چیست ؟ 

فرش های وینتیج یا کهنه نما نسل جدیدی از فرش های ماشینی کاشان هستند . وینتیج لغتی لاتین به معنای عتیقه یا کهنه است که برای این دسته از فرش ها استفاده می شود . در صنعت فرش های دستباف هر چه قدمت فرش بیش تر باشد ارزش آن نه تنها کم نمی شود بلکه به آن افزوده می شود . ازاین رو افراد زیادی هستند که به فرش های کهنه و قدیمی علاقه دارند . 

در مورد فرش های ماشینی نیز به دلیل استقبال از فرش های کهنه و قدمی تولیدکنندگان اقدام به بافت فرش هایی با ظاهری کهنه کرده اند . امروزه فرش ماشینی جدید را به روش هایی به فرش های قدیمی تبدیل می کنند تا ظاهری کهنه داشته باشد . در این راه از روش ها مختلفی استفاده می کنند .

فرش وینتیج چگونه بافته می شود ؟

فرش وینتیج یا کهنه نما به فرشی گفته می شود که ظاهری کلاسیک با طرح و نقش سنتی  دارند و با روش های خاصی ، ظاهری قدیمی و کهنه پیدا کرده اند . فرش های وینتیج یا کهنه نما به روش های خاصی تولید می شوند . در این فرش ها معمولا طرحی سنتی و کلاسیک در فرش بافته می شود و با استفاده از روش هایی مانند استفاده از مواد شیمیایی اقدام به کهنه کردن فرش می کنند .
این روش ها اصطلاحا دشوار کردن فرش نامیده می شود . در این روش رنگ های فرش به گونه ای تغییر پیدا می کند تا مانند فرش های قدیمی به هم ریخته و کم رنگ دیده شود .

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون

یکی از مهم ترین وسایل هر خانه که تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد یقینا فرش است . اما ویژگی مهمی که فرش های پتینه را محبوب کرده در این است که با هر نوع دکوراسیون هماهنگی پیدا کرده و به خوبی در کنار وسایل و مبلمان های مدرن ست می شوند .

فرش های وینتیج یا کهنه نمای کاشان طرح ها و نقش های بسیار متنوعی دارند . استفاده از فرش طرح های وینتیج به دلیل سادگی طرح و رنگ های ساده و به روز برای دکوراسیون های مدرن بسیار مناسب هستند . البته در دکوراسیون های کلاسیک نیز می توان از این فرش ها استفاده کرد .

استفاده از فرش های کهنه نما در انواع دکوراسیون روز به روز در حال افزایش است و طرح های متنوعی از این فرش ها بافته می شود .

مزایا و نگهداری فرش وینتیج

به منظور افزایش طول عمر فرش های وینتیج باید در نگهداری از آن ها دقت زیادی داشت . البته کیفیت فرش های وینتیج بسیار زیاد است و با گذشت زمان تغییری در بافت و رنگ آن ها ایجاد نمی شود . در مورد این دسته از فرش های ماشینی کاشان باید گفت که فرش وینتیج انتخاب مناسبی است برای افرادی که در عین اینکه به دنبال سبک جدید و مدرن در دکوراسیون خانه خود هستند ، به طرح های سنتی و قدیمی فرش نیز علاقه مند هستند و به فکر خرید فرش های سنتی و دستباف گونه نیز هستند .

فرش های وینتیج در طرح و نقش های بسیار متنوعی بافته می شوند و برای هر سلیقه ای مناسب هستند . در مورد جنس فرش های کهنه نما نیز باید گفت با الیاف درجه یک و مدرنی بافته می شوند و دوام و طول عمر بسیار بالایی نیز دارند .

از جمله دیگر مزایای فرش وینتیج یا کهنه نما می توان به وزن سبک آن اشاره نمود ، به طوریکه به راحتی قابل جابجایی هستند .

خرید فرش وینتیج ( کهنه نما ) ماشینی کاشان مستقیم از کارخانه

برای خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان پیشنهاد می کنیم به فروشگاه قالی کاشان ( www.ghaliekashan.com ) مراجعه فرمایید . در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش های فانتزی و مدرن ، فرش های کلاسیک ، فرش شگی ، فرش شنل ، فرش فریز ، فرش وینتیج و ... با طرح های به روز و خاص در ابعاد مختلفی مانند فرش 6 متری ، فرش 9 متری کاشان و ... قابل خرید است . فروشگاه قالی کاشان دارای زیبا ترین طرح های فرش است و با فروش مستقیم از کارخانه فرش کاشان را با بالا ترین کیفیت و ضمانت ده ساله با  قیمت ارزان عرضه می کند .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش ماشینی، فرش وینتیج، قیمت فرش، فرش ماشینی کهنه نما،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۴:۱۶ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

مقایسه گلیم فرش و فرش ماشینی

                        فرش کاشان قالی کاشان مقایسه گلیم و فرش   

 

فرش ماشینی از انواع مختلفی تشکیل شده است و همانطور که احتمالا از قبل می دانید یکی از انواع این فرش های ماشینی، فرش های فانتزی و گلیم فرش ها هستند. در این مطلب می خواهیم به بررسی تفاوت های انواع گلیم فرش و فرش ماشینی فانتزی بپردازیم که قطعا می تواند به شما در انتخاب فرش های مناسب کمک کند.

کلا اگر نگاهی به تاریخچه فرش بیندازیم، متوجه می شویم که زیر انداز هایی از جنس پوست اولین زیرانداز هایی بودند که بشر برای محافظت از سختی و سرمای زمین از آنها استفاده می کرده است. اما اولین به اصطلاح فرش هایی که توسط دست بشر بافته شده اند، گلیم ها بوده اند.

گلیم ها دارای ظاهری بسیار ساده و تشکیل شده از رنگ های شاد و طرح های بدون پیچیدگی می باشند. برای بافت این فرش ها نخ تار و پود را به هم می بافند و بدون پرز، فرش تولید می شود. گلیم فرش های ماشینی نسبت به فرش ماشینی فانتزی دارای تفاوت هایی هست که در طرح، نوع بافت فرش و نوع مواد اولیه خواهد بود و همچنین میخواهیم به برخی از خصوصیات اشاره کنیم که در این دو نوع محصول به صورت متفاوت خواهد بود.

تفاوت فرش با گلیم

مقایسه بین دو نوع فرشی که تفاوت های بسیاری با هم دارند، بسیار پیچیده نیست. شاید شما هم اگر در وهله اول به این دو نوع فرش در کنار هم نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که با هم تفاوت هایی دارند، اما این تفاوت ها عمدتا در چیست؟

در این مطلب مقایسه ای درباره ویژگی های زیر خواهیم داشت:

  •       مقایسه بین استحکام فرش ماشینی فانتزی و گلیم فرش ها
  •       مقایسه بین نوع بافت
  •       مقایسه بین پاخور دو فرش
  •       مقایسه بین جنس نخ
  •       مقایسه ظاهری

در تعریف فرش یا گلیم ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که هر بافته‌ای، هر پارچه‌ای و به طور کلی هر داربافتی یک تار دارد و یک پود. این مسئله در مورد فرش و گلیم نیز صادق است. اما فرش در اینجا یک تفاوت اساسی با گلیم دارد که آن هم پرز فرش است. این در واقع اولین و مهم‌ترین تفاوت فرش با گلیم است.

مقایسه پاخور گلیم فرش و فرش فانتزی

منظور از پاخور در اینجا می تواند دو موضوع باشد که به هر دوی آنها می پردازیم:

1-     ماندن جای پا روی فرش

همانطور که گفتیم، گلیم فرش ها از ضخامت بسیار پایینی برخوردار هستند و نخ خاب ندارند. به همین دلیل می توان گفت که جای پا به خاطر نازک بودن روی گلیم فرش ها نمی ماند. اما در فرش های فانتزی به این علت که ارتفاع نخ خاب بالا است، جای پا اکثرا مشخص است و شما اگر بخواهید برای فرشتان مشکلی از این نظر ایجاد نشود، هر چند وقت یکبار با قسمت برس جارو برقی، آن را جارو بکشید.

2-     لطافت و نرمی فرش

در فرش ماشینی فانتزی لطافت طبیعتا بسیار بیشتر از گلیم فرش خواهد بود. در بافت فرش های فانتزی حداکثر تعداد شانه استفاده شده 700 شانه است که نخ خاب آن به یازده میلی متر هم می رسد. بنابراین با توجه به اینکه در گلیم فرش ها حداکثر ضخامت برای فرش نزدیک به 3 الی 4 میلی متر می رسد، طبیعتا این فرش های فانتزی هستند که برگ برنده را خواهند داشت.

فرش پرز داره اما گلیم نه!

همانطور که اشاره کردیم فرش‌ها بر خلاف گلیم‌ها علاوه بر تار و پود دارای پرز هم هستند. پرز فرش دقیقا همان چیزی‌ست که که مخاطب آن را لمس می‌کند. اما در مورد گلیم این پرز ها وجود ندارند. یعنی در گلیم چیزی که مخاطب آن را لمس می‌کند مغز پشم یا کرک نیست، بلکه کناره کرک است. اصلاحا می‌گوییم که فرش‌ها پرز بافی و گلیم‌ها تخت بافی می‌شوند.

مقایسه جنس نخ فرش فانتزی و گلیم فرش

نمی توان دقیق گفت که جنس نخ دو فرش مذکور آیا با هم تفاوت دارند یا نه، چرا که کارخانه های تولید کننده در این زمینه بسیار متفاوت عمل می کنند.

اما به طور کلی اکثرا در کارخانه های فرش ماشینی برای تولید انواع گلیم فرش از نخ های ساده استفاده می شود. نخ های بی سی اف، نخ هایی هستند که برای تولید گلیم فرش ها مورد استفاده قرار می گیرند و تقریبا مناسب این فرش ها است.

نخ های بی سی اف، نخ هایی هستند که در قدیم در صنعت فرش ماشینی بسیار پر استفاده بودند، اما به مرور زمان با آمدن نخ های جدید تر و مستحکم تر، به درجه سه و چهار نخ ها دست پیدا کردند.

اما در انواع فرش ماشینی فانتزی به این علت که نخ خاب وجود دارد، باید نخ های استفاده شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشند به همین دلیل از نخ هایی مثل پلی استر و پلی پروپیلن استفاده می شود. این نخ ها علاوه بر استحکام خوبی که دارند، ضد حساسیت هم هستند.

دکوراسیون جدید،فرش یا گلیم ؟

احتمالا تا حالا متوجه شده‌اید که چرا فرش نسبت به گلیم ارزش بیشتری دارد. گلیم مثل فرش نفیس و فاخر نیست، چون هم سرعت بافت گلیم از فرش بیشتر است و هم مواد اولیه برای تولید گلیم کمتر از فرش می‌باشد!

اما با این وجود استفاده از گلیم در دکوراسیون مدرن و امروزی بسیار رایج بوده و توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب کرده است. چرا؟ به خاطر همان نقشه‌های ساده! چون نقشه‌های ساده گلیم کاملا با دکوراسیون مدرن و امروزی تطبیق دارد.

 

البته استفاده از گلیم در دکوراسیون کلاسیک و سنتی هم بسیار مورد توجه است. عملا این به شما بستگی دارد که چه گلیمی با چه ترکیب رنگ و چه  نقشه‌ای را برای دکوراسیون منزل‌تان انتخاب کنید.

امروزه این مسئله حتی در مورد فرش هم صدق می‌کند. هرچند که کاربرد فرش در دکوراسیون بیشتر برای سبک‌های کلاسیک و سنتی مناسب است، اما استفاده از آن در دکوراسیون مدرن نیز امکان‌پذیر است.


برچسب: فرش، فرش ماشینی، فرش کاشان، قالی کاشان، گلیم فرش، تفاوت فرش و گلیم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۴:۵۹ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش های کلاسیک

                              فرش کاشان قالی کاشان فرش کلاسیک سنتی ایران

 

فرش کلاسیک چه نوعی فرشی است ؟

در فرهنگ نامه و ادبیات فارسی، کلاسیک این طور معنی شده است: آن چه که معمول و رایج نباشد و هر نوشته و اثر هنری که مطابق با اصول و قواعد معمول قدیم باشد. در زمینه فرش، فرش کلاسیک به فرشی گفته می شود که طرح ها و نگاره های سنتی و قدیمی دارد. ویژگی این طرح ها و نقشه ها این است که:

  • سنتی هستند.
  • رنگ هایی ملایم و آرامش بخش دارند.

فرش کلاسیک از جمله فرش های پر طرفدار است که کهنه نمی شود و برای هر نوع دکوراسیونی قابل استفاده است. این نوع فرش ها از لحاظ تعداد شانه و تراکم ، الیاف، ابعاد و قیمت انواع گوناگونی دارند. اما با این وجود ویژگی های یکسانی نیز در آن ها پیدا می شود.

  • این نوع فرش ها نقشه های شلوغ با ریزه کاری زیاد دارند که در کل فرش پراکنده شده اند.
  • حاشیه و الگوی خاصی را دنبال می کنند.
  • تنوع رنگ و طرح دارند و به همین دلیل می توان آن ها را با هر فضایی هماهنگ کرد.   

 

فرش کلاسیک در دکوراسیون معاصر


امروزه با ایجاد تغییر در اندازه فضای خانه ها و کوچک شدن آن ها و همچنین تغییر سلیقه و سبک مورد پسند افراد که به سمت مدرن شدن پیش می رود، تجملات و زرق و برق کمتر در خانه ها دیده می شود. آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضاها باعث شده تا استفاده از رنگ های روشن و سبک های دکوراسیونی ساده مورد توجه قرار بگیرند. یکی از مهم ترین موارد در چینش دکوراسیون مطابقت رنگ فرش با دکوراسیون است .

در این فضاها که دکوراسیون ساده و مدرن است هم می توان از فرش کلاسیک استفاده کرد. فرش کلاسیک تنوع بالایی در رنگ دارد، بنابراین فرش هایی به رنگ روشن و ملایم به همراه طرح های خلوت برای سبک معاصر انتخاب مناسبی هستند.  فرش هایی به رنگ روشن، فضا را راحت و صمیمی می کنند.

 

خرید اینترنتی فرش های کلاسیک 

مبادلات آنلاین مزایای فراوانی از جمله خرید به قیمت ارزان تر از فروشگاه ها ، دریافت ضمانت نامه های معتبر از تولید کننده ، قابل اطمینان بودن و .... دارند که برای خریداران قابل تامل است . همواره خرید مستقیم از تولید کننده چه به صورت اینترنتی و چه به صورت حضور فیزیکی قیمتی ارزان تر دارد و این ارزانتر بودن قیمت ناشی از حذف واسطه از فرآیند خرید رخ میدهد و دلیلی بر کیفیت پایین محصولی نخواهد بود .

شرکت فرش قالی کاشان ، کلکسیونی از بهترین فرش کلاسیک کاشان می باشد . این شرکت به علت تنوع در محصولات و برای راحتی مشتریان خود ، سایت اینترنتی ارشد کارپت را ایجاد کرده است که مجموعه ای فرش کلاسیک و فرش مدرن و فانتزی می باشد .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش کلاسیک کاشان، فرش سنتی ایرانی، فرش اصیل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۷:۱۵ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

مطابقت رنگ فرش با دکوراسیون

               فرش کاشان قالی کاشان روانشناسی رنگ فرش

 

رنگ در دکوراسیون                                              

رنگ یک زبان جهانی است که احساسات را تحریک می کند و فرهنگ‌ها را شکل می‌دهد. رنگ یکی از ملزومات با شکوه زندگی است، خانه ای که غرق رنگ‌های مناسب باشد همیشه آرامش بخش است و بر خلاف سایر ملزومات دکوراسیون، یک بعد انسانی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در واقع رنگ، می‌تواند حالت‌ها را تغییر دهد، فضای خاصی را بوجود آورد و روحیه انسان را بهتر کند و جولانگاه خوبی برای خلاقیت انسان است .

تاثیرات روانشناسی رنگ

از نظر روان شناسی تاثیرات رنگ را می توان بسته به روحیه افراد در مطابقت با خاصیت رنگ ها در کوراسیون مشاهده نمود. رنگ زرد روشن ترین رنگ بین کلیه ته رنگها است. رنگ زرد نماد روشنی و نور است و از لحاظ سمبولیک با فهم و دانایی ارتباط دارد و نشان دانش و معرفت است. قرمز: رنگی است بسیار انعطاف پذیر و به حالات مختلفی در می آید. به شدت می درخشد و به آسانی تاریک و خاموش نمی گردد. رنگ قرمز سمبل حیات و زندگی است و بیان کننده ی هیجان و شورش است رنگ آبی: از نقطه نظر معنویت فعال به نظر می رسد . آبی معنی ایمان را می دهد و به فضای لاینتهایی و روح اشاره دارد(ایتن ،1374، 210 -216) و بر خلاف قرمز انبساط دهنده است. اتاق به رنگ آبی به نظر بزرگتر از آنچه هست می آید. قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد و اثر آرام کننده بر سیستم اعصاب دارد. ولی استفاده دائمی از آبی باعث خستگی و افسردگی می شود(موعودی، 1379، 59).

نارنجی: رنگی مرکب از زرد و قرمز و در حد وسط این دو رنگ است. رنگ نارنجی درخشش و تابندگی فوق‌العاده دارد و زمانی که متمایل به قرمز گردد انرژی فعالی در خود حفظ کرده است و به گفته موعودی رنگ نشاط و پایکوبی است و ضد خستگی نیز نامیده می شود. نارنجی باعث تحریک سیستم تنفس می‌گردد( همان ،58).

بنفش: رنگ مقابل زرد در دایره رنگی است و با آن تضادهای شدید ایجاد می کند. رنگ زرد نماینده هوش و دانش است و در مقابل، رنگ بنفش نمایشگر بی‌خبری، بی‌اختیاری است (ایتن ،1374، 219). اثر آرام کننده بر قلب و تصفیه کننده بر خون دارد و به طور قابل ملاحضه ای ترس را کاهش می دهد( موعودی، 1379، 60).

سبز: رنگ سبز رنگی است که در حد وسط رنگ آبی و زرد قرار گرفته است. با تغییر نسبت‌های زرد و آبی کاراکتر سبز متغیر می گردد. رنگ سبز نشان دهنده‌ی آرامش و امیدواری است و آمیزشی از دانش و ایمان است(ایتن ،1374، 219) و باعث هماهنگی جسم، روح و ذهن می گردد. فشار خون را کاهش می دهد و فشار عصبی را آرام می سازد( موعودی، 1379، 58و 59).

 

چند توصیه جهت انتخاب بهترین رنگ فرش در هماهنگی با دکوراسیون

با توجه به اهمیت رنگ و تاثیرات رنگ از نظر روان شناسی بسیاری از موارد فوق را می توان در زیبایی رنگ فرش مشاهده نمود و انها را به فرش نیز تعمیم داد.

اگر فضا را کوچک تر بخواهیم:

به کار بردن فرش‌هایی با طرح های بزرگ، استفاده از پوشش‌های متفاوت برای کف در یک فضا، استفاده از قالی و قالیچه، مخصوصاً با رنگ ها و طرح های متفاوت فضا را کوچک تر از آنچه هست نشان می‌دهد.

پوشش کف و ارتباط آن با ارتفاع فضا:

به کار بردن کف پوشی با بافت درشت یا پرز بلند مانند فرش شگی ، سبب می شود این پوشش در چشم بیننده نزدیک‌تر دیده شود. همین تاثیر سبب می شود تا فاصله کف تا سقف هم کمتر به نظر آید.

کف پوش تیره تر از دیوارها:

بهتر است رنگ انتخابی برای فرش، رنگی ساده، هماهنگ و تیره تر از دیوارها باشد، چرا که فضا را گرم و صمیمی، خانگی و دلچسب می نماید.

کف پوش روشن تر از دیوارها:

به کار بردن رنگ روشن برای کف سبب می شود تا کف نوارانی و درخشان بنماید. انتخاب رنگی ساده، هماهنگ و روشن تر از دیوارها به کامل شدن این حس کمک می کند.

اگر بخواهیم فضا بزرگ تر دیده شود:

انتخاب پوششی یک دست و با رنگی ساده، بدون طرح با بافتی نرم سبب می شود فضا بزرگ تر به نظر آید و این تأثیر با ادامه این پوشش به دیگر راهرو ها و اتاق ها بدون انقطاع، بیشتر می شود .

بنابراین اهمیت رنگ را نباید از نظر دور داشت، زیرا رنگ فرش به عنوان یک عامل مهم متحد کننده و تعیین کننده محدوده دید تلقی می شود. رنگ فرش باید معقولانه و با دقت و تأمل انتخاب شود.

در مورد انتخاب رنگ باید به نکات زیر توجه نمود :

*از رنگ ‌های مورد علاقه تان استفاده کنید، چون احساسات شما مهم است و نشان دهنده شخصیت شماست.

*طرح و ابعاد اتاق و رنگ وسایل به کار رفته در منزل را در نظر بگیرید.

*میزان نور و روشنایی منزل را مد نظر قرار دهید (بدوانو، 1389، 35).

*برخی از بخش های تالار، چه از طریق هوا و چه در نتیجه رفت و آمدهای زیاد، در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار می گیرد. باید سعی شود این گرد و خاک در روی کفپوش با توجه به رنگ آن، بد نما و زننده به چشم نیاید.

*بعضی از رنگ ها می توانند این عیب را در خود پنهان کنند تا لحظه به لحظه در معرض دید قرار نگیرند. بهتر است در این قبیل جاها برای قسمت های سرو غذا و امثال آن، از طرح ها یا ترکیب های لکه لکه یا خال خال استفاده شود.

 *در قسمت هایی که رفت و آمد کم است و مشکل گرد و خاک بسیار کم یا احیاناً در حد صفر است، می‌توان از رنگ های روشن استفاده نمود.

*کفپوش محل های پر رفت و آمد باید دارای رنگ های تیره تر با بافت های مختلف و طرح‌های گوناگون باشد .

امیدواریم این مطلب در انتخاب رنگ فرش ماشینی به شما کمک کرده باشد .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، رنگ فرش، فرش ماشینی، روان شناسی رنگ فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۴:۳۸ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

چه فرشی برای آشپزخانه مناسب است؟

نکات کلیدی در زمینه فرش آشپزخانه - دکوراسیون خانه / فرش کاشان قالی کاشان

 

مهم ترین و پرکاربردترین فضای هر خانه ای آشپزخانه است. بنابراین خیلی مهم است که فضای آشپزخانه دلنشین، راحت و تمیز باشد، همچنین کسل کننده و شلوغ نباشد. دکور، نور، چیدمان وسایل، رنگ و جنس کابینت ها و … همه از عناصر مهم یک آشپزخانه دلنشین هستند که البته یکی از این عناصر مهم نیز فرش است. خریدفرش آشپزخانه می تواند فضا را گرم و مطبوع کند اما مهم است که در انتخاب فرش آشپزخانه اشتباه نکنید.

قطعا در هنگام خرید فرش برای آشپزخانه به زیبایی آن اهمیت می دهید. فرش زیبا و مناسب می تواند حال و هوای آشپزخانه شما را عوض کند البته باید دقت کنید که رنگ فرش با دیگر اجزای آشپزخانه هماهنگی داشته باشد و بهتر است از رنگ های شاد و اشتها آور استفاده کنید. آشپزخانه محیط گرم و پرانرژی است و شما می توانید با انتخاب فرش مناسب این انرژی را هدایت کنید، به آشپزخانه آرامش ببخشید و یا شور و هیجان آن را دو چندان کنید. فرش های آشپزخانه چه از نظر طرح و رنگ و هم از نظر جنس تنوع زیادی دارند، و این ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد بنابراین فراموش نکنید که علاوه بر زیبایی فرش باید به نکات دیگری نیز توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید، که ما در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم:

 

نکات کلیدی در خرید فرش آشپزخانه:

  • فرشی انتخاب کنید که شما را به دردسر نیاندازد…

آشپزخانه محیطی است که همیشه باید تمیز باشد، فرش آشپزخانه بیشتر از فرش های دیگر خانه به نظافت احتیاج دارد. بنابراین بهتر است از فرش ماشینی استفاده کنید تا هنگام شست و شو و جارو کشیدن فرش آسیب کمتری ببیند. معمولا کف آشپزخانه ها طوری طراحی شده اند که قابل شست و شو هستند و حتما راهی برای خروج آب در آن تعبیه شده است اکثر افراد با مواد شوینده و یا دستمال کف آشپزخانه خود را تمیز می کنند، بنابراین بهتر است از فرش های سبک استفاده کنید تا برای جا به جایی آن، هنگام شست و شو راحت تر باشید. به طور مثال حتی می توانید از گلیم هم برای آشپزخانه استفاده کنید که امروزه گلیم طرفداران زیادی پیاده کرده است. گلیم ها طرح های زیبایی دارند و در عین حال به اندازه کافی سبک هم هستند.

 چه طرح مدرن را برای خرید فرش آشپزخانه خود بپسندید و چه طرح کلاسیک باید در نظر داشته باشید که فرش مورد نظر در مقابل رطوبت مقاوم باشد. البته شما می توانید از فرش و یا گلیم کوچکی نیز برای جلوی ظرف شویی استفاده کنید و با این کار تنوع بیشتری به محیط آشپزخانه خود بدهید به خاطر داشته باشید از فرش هایی با کیفیت بالا استفاده کنید. همچنین فرش هایی که پرزها و ریشه های بلندی دارند برای آشپزخانه مناسب نیستند چون معمولا این پرز و یا ریشه ها محل تجمع آلودگی می شود و هنگام جارو کشیدن ممکن است دچار دردسر شوید.

  • خرید فرش آشپزخانه با رنگ خیلی روشن کار درستی است؟

در انتخاب و خرید فرش آشپزخانه بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که از فرش هایی با رنگ خیلی روشن استفاده نکنید زیرا کمترین کثیفی و آلودگی را نشان می دهد، طرح های شلوغ و شاد می تواند انتخاب مناسب تری برای آشپزخانه شما باشد و همچنین به نور آشپزخانه خود توجه کنید در آشپزخانه با نور کم از فرش های خیلی تیره استفاده نکنید. بهتر است تعادل را در انتخاب رنگ رعایت کنید.

  • فرش آشپزخانه گران نخرید.

در هنگام خرید فرش آشپزخانه به این نکته توجه کنید که لازم نیست از فرش بسیار گران قیمت و لوکسی استفاده کنید چرا که فرش در آشپزخانه ممکن است زود تر آسیب ببیند و فرسوده شود … مثلا پوسیدگی، آسیب ناشی از مواد شوینده ، سوختگی و … با این کار از هزینه زیاد نیز جلوگیری کرده اید و در صورت آسیب می توانید فرش دیگری تهیه کنید. پس فرش ارزان قیمت برای آشپزخانه گزینه مناسب تری است .

  • فرش های کوچک، گزینه های مناسب تر

اگر از فرش آشپزخانه برای زیر میز نهارخوری استفاده می کنید سعی کنید فرش را کمی بزرگتر از میز انتخاب کنید، این کار در حالی که نمای زیبا تری به آشپزخانه شما می دهد، فضا را نیز بزرگ تر نشان می دهد. البته به خاطر داشته باشید لازم نیست تمام سطح آشپزخانه را بپوشانید. بهتر است از فرش خیلی بزرگ هم استفاده نکنید، فرش را طوری انتخاب کنید که از لبه قفسه ها و کابینت ها کمی فاصله داشته باشد تا برای نظافت زیر کابینت ها به مشکل برنخورید.

در آخر لازم است بدانید فرش ها از عناصر کلیدی زیبایی خانه هستند و شما می توانید با انتخاب مناسب زیبایی بیشتری را به خانه خود بیاورید.

خرید مستقیم فرش آشپزخانه از کارخانه

برای خرید مستقیم فرش آشپزخانه از کارخانه می توانید به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه کنید . این فروشگاه اینترنتی جدید ترین طرح های فرش آشپزخانه را با بهترین کیفیت دارا بوده و هر سیلقه ای را راضی می کند . ضمانت نامه 36 ماهه کیفیت و اصالت از ویژگی های مهم فرش های این مجموعه است . قیمت مناسب محصولات قالی کاشان نیز به دلیل خرید مستقیم از کارخانه است که سبب کاهش چشم گیر هزینه های خرید فرش خواهد شد .


برچسب: فرش - فرش ماشینی، فرش کاشان، فرش آشپزخانه، قالی، قالی کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۹:۲۱ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

چرا باید از ریشه فرش ماشینی محافظت کنیم؟

                          تاریخچه فرش ماشینی در ایران

یکی از قسمت های مهم فرش که کمتر به آن توجه می کنیم، ریشه فرش است. در واقع در فرش ماشینی و دستباف یک قسمتی داریم به نام ریشه که معمولا نخ های سفید در آن به کار رفته است. جالب است بدانید که مراقبت از ریشه فرش ها می تواند بسیار مهم باشد، چرا که در صورت عدم توجه به آن، ممکن است به ساختمان اصلی فرش شما هم آسیب وارد شود.

ما در این مطلب برای اینکه آگاهی شما را در زمینه مراقبت از ریشه فرش بالا ببریم، مطلبی تهیه کرده ایم تا بتوانید آن را مطالعه فرمایید. جالب است بدانید که ریشه در انواع فرش ماشینی و دستباف متفاوت است و از نظر ساختار با هم فرق دارند.

در فرش دستباف، ریشه جزئی از فرش به شمار می رود اما در فرش ماشینی، ریشه ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و برای اینکه شبیه فرش های دستباف شوند، در قسمت های نهایی تکمیل فرش به آن چسبانده شده اند. در واقع ریشه در فرش ماشینی کارایی که در فرش های دستباف وجود دارد را ندارد و علنا یک وسیله تزئینی است.

البته این وسیله تزئینی هم گاهی اوقات برای محافظت از خود فرش های ماشینی به کار می رود. مثلا در بعضی از مواقع ریشه ها می توانند سپر بلای کل بافت فرش شوند، اما نه به آن میزان که در فرش های دستباف دیده می شود.

پس با ما همراه باشید تا ادامه این مطلب را با هم دنبال کنیم.

ریشه فرش ماشینی و دستباف چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مراقبت از ریشه فرش و نکات مربوط به آن بپردازیم، باید بدانید که ریشه در فرش چیست و چه کارایی دارد. در واقع ریشه فرش واژه نام آشنایی در صنعت قالیبافی شناخته می شود، اما خب بعضی ها هم هستند که در این زمینه اطلاعاتی ندارند. دقیقا این قسمت را برای آنها می نویسیم.

در انواع فرش دستباف، به قسمت های انتهایی بالا و پایین فرش که به صورت نخ های سفید یا کرم رنگ هستند، ریشه گفته می شود. انواع ریشه ها در فرش عبارتند از: ریشه های گره دار، ریشه های توری، ساده و زنجیری.

ریشه های فرش دستباف هم دارای جنبه ظاهری و زیبایی هستند و هم به خاطر اینکه جزئی از بافت فرش به شمار می روند، مراقبت از آنها حیاتی است. پس دیگر تکرار نکنیم که اگر فرش دستباف دارید، حتما به ریشه های آن دقت داشته باشید و از آن مراقبت کنید. ما در ادامه نکاتی را آماده کرده ایم که برای نگهداری از ریشه فرش خواهد بود.

اما در فرش ماشینی، ریشه تفاوت هایی با فرش دستباف دارد. برای اینکه به فرش های ماشینی ریشه را برای زیبایی بیشتر اضافه کنند، بعد از اینکه تمام مراحل طراحی و بافت آن انجام شد، عملیاتی هست به نام ریشه زنی که در آن ریشه ها را با دستگاه یا با دست به انتهای بالا و پایین فرش اضافه می کنند.

در صنعت فرش بیشتر سعی می شود که از دستگاه های اتوماتیک ریشه زنی استفاده شود چون نسبت به گره های دستی هم سرعت بالاتری دارد و هم اینکه دارای دقت بالاتری است. این امر سبب می شود که ما یک ریشه یکنواخت و شبیه به واقعی داشته باشیم. بعد از اینکه ریشه در ابعاد مورد نظر تولید شد، حالا باید آن را به انتهای فرش مورد نظر ما اتصال بدهند.

در این زمینه باید از متخصصین استفاده شود و با راهکار هایی عملیات اتصال به صورت محکم و با کیفیت صورت بگیرد.

قطعا در دو نوع فرش دستباف و ماشینی باید از ریشه ها مراقبت کرد، اما چرا ؟

  •    در فرش های دستباف علاوه بر اینکه زیبایی فرش شما هستند، جزئی از بافت تار و پود فرش به شمار می روند و در صورت عدم مراقبت از آن ممکن است فرش شما با مشکل در بافت و ساختمان مواجه شود. در ضمن ریشه های فرش به این علت که دارای ظاهری روشن هستند ( رنگ سفید و کرم ) به همین دلیل در صورت آسیب یا تیره شدن، در چشم هستند و در این زمینه خیلی باید دقت داشته باشید چون در ذهن مخاطبان و مهمانان شما اثر منفی خواهد داشت.
  •     در فرش های ماشینی هم ریشه ها بیشتر جنبه تزیینی دارند. اما اگر قسمتی از این ریشه ها آسیب ببینید به همان دلیل مشابهی که در بالا گفتیم، در دید هستند و در دید مخاطبان جالب به نظر نمی رسد که یک فرشی داشته باشیم که ریشه های آن در قسمتی از بین رفته است و در قسمتی هم کم و زیاد شده است.

پس اینها دلایل محکمی برای شما خواهند بود که حتما راهکاری برای محافظت از ریشه به کار بگیرید. ما این راهکارها را برای شما نوشته ایم، با ما همراه شوید و بخوانید.

راهکاری های مراقبت از ریشه فرش ماشینی و دستباف

راهکاری های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آن برای مراقبت از ریشه فرش ماشینی و دستباف استفاده نمایید. این راهکار ها را برای شما به صورت یکجا جمع بندی کرده ایم و می توانید از این پیشنهادات استفاده ببرید:

·    لفافه دوزی برای محافظت از ریشه فرش

یکی از روش هایی که برای مراقبت از ریشه فرش به کار گرفته می شود، لفافه دوزی ریشه است. شما می توانید ریشه مورد نظر خود را به متخصص آن بسپارید و با استفاده از پارچه های محکم یا برزنت، دور تا دور ریشه شما را می بافند و بدین ترتیب محافظی سفت و سخت برای ریشه خواهید داشت. البته این روش جلوه ندارد چون ریشه ها را پنهان می کند.

·    استفاده از کاور ریشه فرش

یکی از بهترین روش ها برای مراقبت ریشه، استفاده از کاور فرش است. کاور هایی که برای ریشه استفاده می شوند معمولا به صورت شفاف هستند و می توانند هم جنبه ظاهری آن را حفظ کنند و هم اینکه می توانند برای شما از ریشه ها مراقبت کنند.

کاور ریشه در انواع پلاستیک و توری دیده می شود و بهترین نوع آن را می توان توری نامید. توری ها به خاطر اینکه شبکه بندی شده هستند، این ویژگی را دارند که سبب ورود جریان هوا به درون ریشه ها می شوند و اینگونه هوا درون ریشه ها هم گردش خواهد داشت و باعث ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.

کاور ریشه دارای قیمت مناسبی است و نسبت به نوع قبلی یعنی لفافه دوزی برای شما هزینه کمتری بر جای خواهد گذاشت، چرا که به غیر از جنس برزنت و یا پارچه، باید دستمزد فردی که لفافه دوزی می کند را هم در نظر بگیرید. کاور ها را می توانید در فروشگاه های مختلف تهیه کنید و هم اینکه می توانید به صورت غیر حضوری از فروشگاه های مجازی با ارسال اطلاعات مربوط به فرش خود، خرید را انجام دهید.

توصیه ما هم این است که به جای استفاده از روش های دیگر، حتما استفاده از کاور ریشه را در اولویت خود برای استفاده قرار دهید.

·    استفاده از چسب فرش

چسب فرش، در واقع همانطور که از نامش پیدا است، راهکاری دلچسب نیست و شاید کمی کثیف کاری داشته باشد. اما می تواند از ریشه های شما مراقبت کند. چسب ها خودشان یک خاصیتی که دارند، می توانند با چسبیدن به ریشه ها باعث از بین رفتن آنها شوند، چرا که در خود مواد شیمیایی دارند و این امر سبب می شود ریشه ها با خرابی مواجه شوند.

لازم به ذکر است که استفاده از چسب فرش، روش های مختلفی دارد که راحت ترین آن، استفاده از چسب های نواری است که بعضا به فکر برخی از خانم های خانه دار می رسد. ولی اگر این متن را میخوانید، از شما خواهش می کنیم که در نظر بگیرید در صورت استفاده از چسب ها ریشه فرشتان اگر چه از دیگر بلایا در امان بماند، اما از جنبه های دیگری که گفتیم به بافت ریشه آسیب رسان هستند و به علاوه اینکه اجازه گردش هوا را در بین ریشه ها می گیرند.

چند نکته برای اینکه ریشه فرش هایتان نو بمانند و کمتر خراب شوند:

به غیر از انواع محافظ هایی که برای ریشه فرش ماشینی و دستباف گفتیم، روش هایی هم موجود هستند که به شما کمک می کنند ریشه هایی تمیز تر و سالم تر داشته باشید.

  •   هنگام جارو زدن، باید مراقب ریشه فرش ها باشید. اگر از جاروبرقی هایی با سره های برس دار برای تمیز کردن این قسمت استفاده کنید، خیلی به شما در سالم ماندن ریشه های فرش کمک می کند. در غیر اینصورت مکش مستقیم، سبب آسیب به ریشه می شود.
  •     برای شستشوی قسمت ریشه از مواد اسیدی استفاده نکنید. برخی ها هستند که از شوینده های قوی و سفید کننده برای این قسمت استفاده می کنند، اما راهکار ما استفاده از فرچه و شامپو فرش است که همان کار را برای شما انجام می دهد اما به بافت فرش و ریشه آن آسیب وارد نمی کند.
  •     در هنگامی که خودتان ریشه فرش را تمیز می کنید، با خشونت با ریشه ها برخورد نکنید. بهترین کار که سبب تمیز شدن تمام قسمت ها و از بین رفت چرک ها در ریشه می شود، این است که از فرچه های آغشته به مواد شوینده مخصوص فرش ماشینی و دستباف استفاده نمایید.

برچسب: فرش کاشان ، فرش ماشینی ، ریشه فرش ، شستشوی فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۲:۵۷ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش گبه چیست ؟

               فرش کاشان قالی کاشان گبه ماشینی سنتی کاشان

 

تعریفی از گبه

گبه را در مختصرترین حالت خود می توان به عنوان نوعی قالی با پرزهای بلند معرفی نمود که در بافت آن شمار پود بیشتری به کار رفته است. اما بگذارید که در این مقاله، به صورت دقیق تر به معرفی آن بپردازیم.
 
در زمان های قدیم، انسان های اولیه با استفاده از پوست حیوانات برای خود زیرانداز می ساختند و از آن استفاده می کردند. با گذشت زمان، آن ها یاد گرفتند که با ریسیدن پشم حیوانات دارای پوست پشمی، می توانند گلیم های ساده ای که آن را به عنوان نخستین زیراندازه های تار و پود دار می شناسیم ببافند. یکی از این زیراندازه ها گبه می باشد. این زیراندازها معمولا از جنس قالی هستند که در اندازه های کوچک تر بافت می شوند. همانطور که در بالا اشاره داشتیم، گبه ها مانند فرش های شگی پرزهای بلندی دارند و در بافت آن ها شمار پود بیشتری به کار رفته است که تاثیر زیادی بر نرم بودن آن ها دارد.
به لفظ عادی می توان گفت که، گبه نوعی قالی گره بافته شده است با گره های درشت و پرزهای بلند که بلندی آن ها تا حدود سه سانتی متر می رسد ( ۳سانتی متر خاب دارد )، و تعداد پودهای آن در حدود ۳ تا ۸ می باشد که نرمی بالای این زیراندازها به آن ربط پیدا می کند.

طرح ها و نقش و نگارهای گبه

در ابتدای ظهور این زیراندازها، گبه ها به صورت بدون نقش و ساده بافته می شدند. اغلب، بافندگان ذاین نوع زیراندازها از محیط اطراف الهام می گرفتند و طرح هایی که در ذهن خود می پروراندند را روی گبه ها پیاده می کردند. از آن جا که معمولا بافنده های گبه، آن را برای نیاز شخصی خود می بافتند معمولا طرح های ذهنی و حتی آرزوهای خود را روی گبه ها پیاده می کردند.
 
با وجودی که در گبه، هیچ طرحی از پیش تعریف شده ای وجود ندارد اما می توان گفت که از طرح های اصلی به کار رفته در گبه ها طرحی به نام ” کم” است. که در واقع این طرح با استفاده از یک مستطیل و یک ردیف لوزی که در وسط آن است تشکیل شده است. از مهمترین طرح ها و نقش و نگارهای به کار رفته در گبه می توان به موارد زیر اشاره نمود:
 
طرح شیر، که از مهمترین طرح های به کار رفته و یک نقش مشترک در میان بافندگان مناطق مختلف به شمار می رود.
طرح خشتی و یا طرح قابی شکل، که به عنوان کاربردی ترین نقش در گبه ها شناخته می شود. این طرح از طرح های مورد علاقه بافندگان فارس و بختیاری به شمار می رود. در واقع اساس این طرح های خشتی را طرح هایی با قاب منظم تشکیل می دهد که به صورت جدا از هم با دیگر قاب ها، طرح هایی هماهنگ دارد.
 
طرح درخت، که در میان زندگی آدمیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. از میان طرح های مختلف درختان، درخت سرو که نماد شادی است و درخت بید مجنون که نماد غم و اندوه است در طراحی گبه ها بیشترین کاربرد را دارد.

 

 

تفاوت گبه با فرش (قالی)

از تفاوت های گبه با فرش ماشینیمی توان به مواردی چون سایز، بلندی پرزها و همچنین شمار پود در گبه ها که تعداد بالاتری دارند و باعث نرم تر شدن گبه ها می شود اشاره کرد.
 
این نوع از زیر اندازه ها بر عکس فرش (قالی) در بافت خود از نقشه خاصی استفاده نمی کنند . بلکه طرح این زیراندازها بر اساس ذهنیات بافنده است. به عبارتی بافندگان این نوع از زیراندازها ، آنچه در ذهن خود دارند را روی کار پیاده می کنند. این نوع از قالی اصولا به شکل فارسی باف و بر روی دارهایی زمینی بافته می شود.
 
بافت گبه به وسیله پشم خودرنگ مخلوط با موی بز صورت می گیرد. که  این پشم ها بعد از اینکه به طور کامل شسته شدند ریسیده و تابیده می شوند و سپس برای بافت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

روش نگهداری

همان اندازه که مراحل تولید یک گبه از اهمیت خاصی برخوردار است، به همان اندازه نگهداری آن نیز نیازمند دقت و توجه می باشد. چرا که هرچه در نگهداری آن ها دقت بیشتری به کار ببریم، ماندگاری شان نیز بالاتر می رود. از جمله عواملی که باعث آسیب رساندن به این زیراندازها می شود می توان به حشراتی چون بید، موریانه، موش و … اشاره کرد. برای مقابله با آسیب این حشرات موذی می توان از محلول های شیمیایی که به صورت افشانه کردن بر رو و پشت گبه مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین استفاده از تنباکو ، نفتالین اشاره کرد. همچنین به یاد داشته باشید که از قرار دادن این زیراندازها در محیط های تیره و تاریک و همچنین محیط های مرطوب پرهیز نمایید.

خرید اینترنتی گبه ماشینی از قالی کاشان

برای خرید گبه ماشینی با کیفیت و ارزان قیمت فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم . این فروشگاه اینترنتی محصولاتی فوق العاده با کیفیت و ضمانت شده را در خود جای داده است . قیمت بسیار ارزان تر محصولات این فروشگاه به دلیل خرید مستقیم و بدون واسطه از کارخانه است . فروشگاه قالی کاشان انواع فرش های 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه ، 1500 شانه و 1600 شانه را با بالا ترین کیفیت دارا می باشد . 


برچسب: فرش گبه، طرح فرش، انواع فرش، فرش ماشینی، جنس فرش، فرش مدرن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۸:۰۵ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)