فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

تراکم فرش ماشینی

آنچه عمدتا در مورد تراکم فرش در نظر گرفته می شود تراکم طولی نخ های خاب یا گره های فرش است که در اصطلاح تخصصی به آن تراکم خاب نیز گفته می شود. اما برای روشن تر شدن موضوع تراکم فرش ، موضوع تراکم طولی نیز باید در نظر گرفته شود که به آن می پردازیم. در هنگام خرید فرش ماشینی چند نکته در مورد خرید فرش را باید در نظر داشته باشید تا خرید رضایت بخش داشته باشید که یکی از آن ها تراکم فرش ماشینی است.

تراکم پودی

تراکم پودی همان گونه که از نامش پیداست به تراکم و یا تعداد پودهای به کار رفته در طول فرش ، اطلاق می شود. بنابر این تراکم پودی نیز همان تراکم طولی فرش است که با توجه به پودهای به کار رفته در فرش محاسبه می شود. با توجه به اینکه تعداد پودهای به کار رفته در بافت فرش های ماشینی متغیر است (یک تا سه عدد برای هر ردیف یا رج فرش)، بنابراین تراکم پودی نیز تغییر پیدا می کند.

اگر برای هر ردیف فرش 1 عدد پود استفاده شود تراکم طولی یا همان تراکم گره های فرش با تراکم پودی برابر خواهد بود. اما اگر برای هر ردیف یا رج فرش 2 پود استفاده شود، تراکم پودی دو برابر تراکم طولی گره های فرش خواهد بود. و سرانجام اگر برای هر ردیف فرش از 3 پود استفاده شود تراکم پودی فرش 3 برابر تراکم طولی گره های فرش خواهد بود که دستگاه های جدید فرش ماشینی عموما از 3 عدد پود در بافتشان استفاده می کنند.

با توجه به آنچه در رابطه با تراکم طولی و تراکم گره های فرش و همچنین تفاوت آنها با تراکم پودی فرش گفتیم، به تراکم طولی یا تراکم خاب فرش به صورت مختصر تراکم فرش، می گویند. اما آنچه که در بازار و در میان مردم، فروشندگان و تولیدکنندگان فرش رایج است این است که تراکم پودی را به عنوان تراکم فرش اعلام می کنند. بنابراین به طور مثال  تراکم فرش 1000 شانه با سه پود می شود 3000 یعنی  شانه فرش × (تعداد پود فرش در هر ردیف) = تراکم فرش

پس در فرش 1000 شانه استاندارد در یک متر طول فرش نیز (مانند عرض فرش) باید 1000 گره وجود داشته باشد که تراکم پودی آن که با ضریب 3 می شود 3000 و تراکم طولی یک فرش 1200 شانه استاندارد باید حداقل 1200 باشد و حداکثر با استفاده سه پود در هر رج ضریب 3 می شود و تراکم فرش 3600 خواهد شد.

اما این نکته را مجددا تکرار می کنیم که این نحوه محاسبه تراکم فرش مربوط به فرشهای 3 پودی است که تقریبا همه دستگاهای 700 شانه به بالا تراکم شان را به این شکل محاسبه می کنند. اما در فرش 500 شانه و فرش 440 شانه و فرش 350 شانه و دیگر فرش های با تراکم پایین که معمولا با دستگاه های قدیمی بافت می شوند، معمولا 2 پود وجود دارد. به عنوان مثال در یک فرش 500 شانه وقتی گفته می شود تراکم آن 1000 است یعنی در یک متر طول فرش نیز (همانند عرض یا شانه فرش) 500 گره وجود دارد که با توجه به وجود 2 پود در بافت آن با ضریب 2، تراکم یک فرش 500 شانه استاندارد 1000 خواهد بود.

نکاتی که در تراکم فرش ماشینی باید در نظر داشته باشید

به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به این که عرض دستگاههای تولید فرش ماشینی ثابت است تغییر تراکم عرضی یا همان شانه فرش بسیار کار سخت و حتی غیرممکن است. اما آنچه به راحتی در بافت فرش ماشینی قابل تغییر است تراکم طولی فرش است. به این شکل که مثلا می تواند از تعداد ردیف های بافت در طول فرش مقداری کم کرد. مثلا اگر فرش 1000 شانه به جای اینکه با تراکم طولی 1000 بافته شود در با تراکم 900 بافته شود در این صورت در 10 سانت عرض فرش 100گره و در 10 سانت طول فرش 90 گره وجود خواهد داشت. که این کم کردن تراکم فرش، یکی از شیوه های سودجویان می باشد.


برچسب: تراکم فرش ، فرش ماشینی ، قالی کاشان ، کیفیت فرش ماشینی ، تراکم پودی ، تر اکم طولی فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۵:۴۴ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

نکاتی قبل از خرید فرش ماشینی

بهترین جنس فرش ماشینی کاشان کدام است؟ این سوال، یک سوال بسیار کلی و در حقیقت اشتباه است! و دقیقا مثل این می ماند که کسی بپرسد بهترین جنس پارچه لباس کدام است؟! 

همه ما جنس لباس هایمان را با توجه به اینکه در چه شرایطی و برای چه منظوری می پوشیم و حتی اینکه در چه فصلی قصد استفاده از آن را داریم انتخاب می کنیم، و قطعا جنس پارجه لباس زمستانی ما با لباس تابستانی و جنس لباس کاری ما با جنس لباسهای مجلسی ما یکی نیست. و حتی جنس لباس یک کودک و یک فرد بزرگسال با هم متفاوت است. 

در خصوص انتخاب جنس فرش هم باید ابتدا این مساله را در نظر بگیرید که این فرش قرار است در چه محیطی و در چه شرایطی استفاده شود. برای مثال: 

آیا فرش ما در معرض نور مستقیم خورشید خواهد بود؟ 
آیا فرش در محلی قرار دارد که رفت و آمد زیادی وجود دارد (مانند مساجد و اماکن عمومی)، و یا در محلی کم رفت و آمد مانند اتاق شخصی خودتان؟
آیا در دکوراسیون شما اجسام سنگینی مانند مبل یا میز روی فرش قرار می گیرد یا خیر؟ 
و یا حتی مسائلی بسیار حیاتی تر که به سلامتی خانواده شما مرتبط است. برای مثال اگر برای اتاق کودکتان قصد خرید فرش دارید، حتما باید از فرشهای فیلامنتی استفاده کنید که پرزدهی نداشته باشد. 

انواع الیاف خاب فرش کاشان


در تولید فرش ماشینی از جنس نخ های خاب متنوعی از قبیل اکریلیک، پلی استر، پلی اوژن، پلی پروپیلین، ویسکوز و همینطور الیاف جدیدی مانند ابریشم بامبو استفاده می شود. نخ خاب در واقع همان نخ پرز فرش است و نجس این نخ  تاثیر مستقیمی در میزان کیفیت و همینطور قیمت فرش دارد. تا جایی که کیفیت نخ خاب فرش مهمترین عامل تعیین درجه کیفیت فرش ماشینی است. استفاده از هر یک از این الیاف مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم. 

برگشت پذیری :  به زبان خیلی ساده برگشت پذیری یعنی اینکه اگر نخ خاب فرش (پرز فرش) در اثر فشار خم شود آیا به راحتی به حالت قبلی خود بر می گردد یا نه! برای مثال فرض کنید پایه مبل شما مدتی روی فرش قرار گرفته و بعد از چند ماه با تغییر دکوراسیون مبل را جابجا می کنید، اگر فرش شما برگشت پذیری کمی داشته باشد جای پایه مبل تقریبا تا همیشه روی فرش باقی می ماند اما اگر الیاف فرش شما برگشت پذیری بالایی داشته باشد به راحتی فرش به حالت اولیه خود بر می گردد و اثری از جای پایه مبل باقی نخواهد ماند! 

علاوه بر این فرشهایی که الیاف آن برگشت پذیری پایینی دارد با راه رفتن روی فرش (یا به اصطلاح پاخور شدن فرش) به مرور زمان نرمی و لطافت خود را از دست می دهد. اما اگر الیاف فرش برگشت پذیری بالای داشته باشد تا سالیان سال همچنان نرم و لطیف باقی می ماند.

ارتفاع خاب :  به ارتفاع نخ خاب فرش (پرز فرش) ارتفاع خاب فرش گفته می شود. 

فیلامنت و استیپل :  به صورت کلی دو روش برای تبدیل الیاف مصنوعی به نخ وجود دارد. در حالت استیپل (تکه ای) نخ از به هم پیچیده شدن الیاف کوتاه (7 تا 15 سانتی متری) به هم تولید می شود. این شیوه دقیقا همان شیوه ریسندگی است که برای تولید نخ های پنبه ای و پشمی و … هم استفاده می شود. 

اما در حالت فیلامنتی (یکسره) هر یک از نخ از پیچیده شدن رشته های بی انتهای الیاف مصنوعی تولید می شود.

مهمترین مزیت نخ های فیلامنتی نسبت به نخ های استیپل این است که نخ های فیلامتی به هیچ وجه پرزدهی ندارند، چون تمام نخ به صورت تکنواخت و پیوسته می باشد. اما نخ هایی که از تکه های کوتاه الیاف و به سبک استیپل تولید می شوند پرزدهی دارند.

هیت ست شده :  در واقع هیت ست کردن (تثبیت حرارتی) به عملیاتی گفته می شود که طی آن با استفاده از حرارت و بخار آب، پرزدهی نخ هایی که به شکل استیپل تولید شده اند را کاهش می دهند. در حقیقت با اینکار الیاف تشکیل دهنده نخ، بیشتر و محکمتر به هم می چسبند، و به همین دلیل پرزدهی نخ کاهش می یابد.

با دانستن این اصطلاحات ، مانند یک متخصص خرید خواهید کرد و بهترین فرش ماشینی را برای منزل خود می توانید انتخاب کنید . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرش ماشینی می توانید مقاله راهنمای  کامل و جامع خرید فرش ماشینی فالی کاشان را نیز مطالعه نمایید.


برچسب: فرش ماشینی ، ویژگی های فرش ماشینی خوب ، برگشت پذیری در فرش ماشینی ، فرش هیت ست شده ، خاب فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۴:۲۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

شانه فرش ماشینی

شانه فرش چیست؟

شانه فرش یکی از رایج ترین و پرکاربردترین اصطلاحات در حوزه فرش ماشینی است که معمولا به عنوان اصلی ترین ویژگی تعیین قیمت فرش ماشینی در میان مردم و فروشندگان به کار می رود. در حقیقت این اصطلاح معادل اصطلاح ” رجشمار ” و یا ” خانه شمار ” است که در میان بافندگان، فروشندگان و خریداران فرش دستباف رایج است. اما آنچه مردم معمولا از آن اطلاع ندارند و برخی فروشندگان و تولیدکنندگان از آن سوء استفاده می کنند این نکته است که:

اگر چه شانه فرش یکی از عوامل است که تاثیر مستقیم در تعیین قیمت انواع فرش ماشینی دارد، اما مسلما تنها عامل نیست عوامل بسیار دیگری همچون تراکم فرش ماشینی، جنس نخ خاب فرش، جنس نخ تار فرش و جنس نخ پود فرش و عوامل دیگر که در جای دیگر به توضیح آنها خواهیم پرداخت در تعیین قیمت فرش ماشینی تاثیر دارند. اهمیت و جذابیت این نکته وقتی بیشتر می شود که شما بفهمید ممکن است یک فرش 500 شانه نسبت به فرش 700 شانه کیفیت و ارزش و در نتیجه قیمت بیشتری داشته باشد. بله! درست متوجه شده اید. اگر 10 عامل را در تعیین قیمت فرش موثر بدانیم و شانه فرش یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت فرش باشد، مسلما ممکن است یک فرش 500 شانه در 9 فاکتور دیگر که در تعیین قیمت فرش موثرند، نسبت به یک فرش 700 شانه بهتر و در نتیجه قیمت آن فرش 500 شانه نیز بیشتر باشد.

تعریف شانه فرش ماشینی

در تعریف تخصصی که در کتابهای رسمی و آموزشی فرش ماشینی آمده است از شانه فرش به عنوان ” تراکم عرضی ” فرش ماشینی یاد شده است. در توضیح این اصطلاح تخصصی برای روشن شدن و ساده شدن مطلب باید بگوییم که به تعداد نخهای خاب و یا همان گره های موجود در یک متر عرض فرش ماشینی، شانه فرش گفته می شود. اینکه به تراکم عرضی فرش، شانه اطلاق می شود به این دلیل است که در فرش ماشینی برای اعلام تراکم عرضی، تعداد دنده های شانه را در یک متر عرض فرش اعلام می کنند. (ما در اینجا به دلیل اینکه وارد بحث تخصصی نشویم بیش از این توضیح نمی دهیم. برای مطالعه بیشتر مراجعه کنید به کتاب “فرش ماشینی” تالیف “دکتر منصور دیاری بیدگلی” صفحه 80)

چگونه شانه فرش ماشینی را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص شانه فرش ماشینی ما ساده ترین روش را برای شما در اینجا توضیح می هیم تا به راحتی بتوانید همیشه و هرجا هر فرشی را می بینید در عرض کمتر از 1دقیقه شانه آن را تشخیص دهید. برای انجام این کار کافی است شما یک خط کش یا متر داشته باشید که بتوانید نهایتا تا 10 سانتی متر را با آن مشخص کنید. وقتی می گوییم یک فرش 1000 شانه است یعنی در یک متر عرض فرش 1000 گره وجود دارد. پس با یک محاسبه ریاضی ساده می توانیم نتیجه بگیریم که در 10 سانتیمتر عرض فرش باید 100 گره و در 5 سانتی متر عرض فرش 50 گره و در 2.5 سانتی متر عرض فرش باید 25 گره وجود داشته باشد. پس شما به راحتی می توانید با یک خط کش و یا یک متر 10 یا 5 سانتی متر پشت فرش را در عرض اندازه بگیرید و شانه فرش را به دست آورید.

با توجه به این مطلب می توانیم به راحتی دریابیم که در یک متر عرض فرش 440 شانه تنها 440 گره، در یک متر فرش 500 شانه تنها 500 گره ، در یک متر عرض فرش 1200 شانه 1200 گره و در یک متر فرش 1500 شانه نیز 1500 گره وجود دارد. بنابراین برای محاسبه تعداد گره های هر یک از این فرش ها در 10 سانتی متر، عدد شانه را تقسیم بر 10 نموده و برای محاسبه تعداد گره های موجود در 5 سانتی متر عرض فرش، تعداد شانه را تقسیم بر 20 میکنیم تا به درستی یا نادرستی شانه درج شده روی فرش پی ببریم.

اما یک نکته! اگر دقت کرده باشید در موارد بالا من نامی از فرش 700 شانه نیاوردم. علت آن این است فرش 700 شانه از ابتدای ورودش به بازار فرش ماشینی دچار تغییر و تحولاتی بوده و به اصطلاح ارتقا یافته است. بنابراین بدون اینکه بخواهیم در اینجا توضیحات گنگ به شما بدهیم به شما عرض می کنیم که برای فرش های 700 شانه ای که با تراکم 2550 به فروش می رسند، باید توجه داشته باشید که در حقیقت شانه این گونه فرش ها 850 است. به عبارت دیگر در یک متر عرض فرش 700 شانه تراکم 2550 واقعی باید 850 گره وجود داشته باشد و در 10 سانتی متر آن 85 گره. علت این امر را در مقاله مربوط به ” تراکم فرش ماشینی ” به صورت مفصل و روشن توضیح خواهیم داد.

توجه داشته باشید که هیچگاه برای محاسبه تعداد گره ها و شانه فرش زیر 2.5 سانت را در نظر نگیرید اما پیشنهاد ما این است که حداقل 5 سانتی متر را شمارش کنید. این امر به دلیل این است که ممکن است به دلیل خطای چشم یک گره شمارش نشود. اگر شما مثلا 1 سانتی متر فرش 1000 شانه را شمارش کنید و یک گره از چشم شما پنهان بماند، با خطای 10 درصدی مواجه می شوید در حالیکه اگر در 5 سانتی متر شمارش کنید مقدار درصد خطا و احتمال آن کاهش می یابد.


برچسب: فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه ، فرش 1500 شانه ، فرش باکیفیت ، فرش بادوام ، فرش زیبا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۴:۰۱ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش کودک

فرش کودک یکی از کالاهایی است که خریدار آن متفاوت از استفاده کننده از آن است. بنابراین شما نیاز دارید با ویژگی های یک فرش کودک خوب آشنا شوید تا بتوانید فرش مورد علاقه فرزندتان را خریداری کنید. قبل از خرید فرش برای اتاق کودک باید نکاتی را در نظر بگیرید که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. مطالب زیر رار بخوانید تا بدانید چه فرشی مناسب اتاق فرزند شماست.

 چرا باید فرش کودک بخریم؟


دلیل اول همانطور که احتمالا خیلی از شما حدس زده اید، طرح های شاد و رنگارنگ فرش های عروسکی است. یک دلیل روشن و واضح وجود دارد که چرا هر چیزی که به کودکان مربوط می شود، سرشار از رنگ است. کودکان با رنگ ها ارتباط زیادی برقرار می کنند و از رنگ های روشن مثل زرد و قرمز بیشتر خوششان می آید. فرش های عروسکی نسبت به فرش های سنتی دارای نواحی بزرگ و اغلب ساده با تضاد رنگ زیاد هستند و به این دلیل کودکان را بیشتر به خود جذب می کنند. 

هماهنگی فرش با دیگر عناصر اتاق کودک


از آنجایی که تمام وسایل اتاق کودک شما ، از اسباب بازی و وسایل کمد او تا لباس ها و رختخواب همه وهمه رنگارنگ و سرشار از طرح های شاد و کودکانه هستند. بنابراین یک فرش عروسکی با طرح و رنگ شاد و زیبا نسبت به یک فرش سنتی هماهنگی بیشتری با اتاق کودک شما خواهد داشت. 

فرش کودک ورود به دنیای تخیلات زیبای کودکانه


قسمت زیادی از تفکرات و خیال پردازی خای کودک شما به انیمیشن هایی که می بیند بر میگردد و کودک حتی با آنها همزاد پنداری می کند. به یاد می آورم یک روز در نمایشگاه فرش قالی کاشان، یک آقا پسر 10 یا 11 ساله با پدرش برای خرید فرش آمده بود. وقتی فرش عروسکی آینده اتاقش را با قهرمان مورد علاقه اش دید، در آغوش پدرش پرید و با شادی فراوانی فریاد زد: “خیلی قشنگه. بابا خیلی دوست دارم.” مطمئنا این خاطره که برای من تا این اندازه به یاد ماندنی است، برای آن پدر، به یاد ماندنی تر و هیجان انگیز تر است.

ضد حساسیت بودن فرش های کودک

از زیبایی و هیجان انگیز بودن طرح ها و رنگ های فرش کودک که بگذریم، مسئله دیگر، کیفیت فرش است. فرش کودک به طور خاص برای کودکان طراحی شده است، با همه حساسیت ها و ظرافت های کودکان. بنابراین دلیل چهارم برای انتخاب فرش کودک که دغدغه بسیاری از والدین است، ضد حساسیت بودن فرش کودک است. در فرش های سنتی هم البته که تلاش می شود فرش ضدحساسیت باشد، اما اولویت اول در فرش های سنتی، ماندگاری فرش و ایستایی نخ خاب آن است.

همیشه به یادد داشته باشید که سلامتی فرند شما و سالم بودن فرش از طرح و رنگ فرش بسیار مهم تر است.

نرمی و راحتی فرش کودک


برای خرید افرش اتاق کودک ، نرمی و راحتی آن از درجه مهمی برخوردار است مخصوصا اگر کودک شما نوپا است و مرتبا زمین می خورد. ارتفاع نخ خاب تاثیر مستقیم در نرمی و راحتی فرش دارد که در فرش های 700 شانه به دلیل ارتفاع بیشتر نخ خاب نسبت به فرش 1200 شانه نرمی و لطلافت بیشتری دارند.

فرش کودک مقرون به صرفه و ارزان


به دلیل شانه و تراکم پایین فرش کودوک ( موضوعی که در مورد بالا اشاره کردیم ) فرش اتاق کودک از قیمت پایین تر و به صرفه تری برخوردار است. هم چنین به دلیلی پرداخت هزینه کمتر برای فرش اتاق کودک ، از آزادی های کودک که به خلاقیت آنها هم کمک می کند ، به دلیل آسیب پذیری فرش کمکتر جلوگیر یخواهید کرد. ر برای فرش اتاق کودک خود هزینه کمتری کرده باشید، به قول معروف دست و دلتان هنگام بازی های کودکانه فرزندتان کمتر می لرزد و به او آزادی عمل بیشتری می دهید.

بعد از خواندن مطالب بالا ، شما و فرزند دلبندتان را به بازدید از گالری فرش کودک قالی کاشان دعوت می کنم تا با دنیایی از طرح و رنگ و جذابیت رو به رو شوید.


برچسب: فرش اتاق کودک ، فرش باکیفیت ، فرش زیبا ، فرش مناسب برای کودک ، فرش ضدحساسیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۴:۵۸ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش 1500 شانه کاشان

 

فرش 1500 شانه از فرش های بسیار ریزبافت و با تراکم بالا است که این فرش ها را شبیه تابلو نقاشی کرده است. از لحاظ ظرافت و زیبایی میتوان فرش 1500 شانه رقیب سرسختی برای فرش دستباف دانست. اگر از آن دسته افرادی هستید که به فرش های بسیار ریزبافت علاقه دارید و طرح و رنگ این فرش ها شما را به خود شیفته میکند مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

فرش 1500 شانه، جدیدترین تکنولوژی بافت فرش ماشینی

فرش 1500 شانه کاشان، در حال حاضر، جدیدترین تکنولوژی تولید فرش ماشینی در جهان است. شما خریدار مشکل پسند، با خرید فرش 1500 شانه می توانید مطمئن باشید که فرش ماشینی دیگری زیبا تر و ریز بافت تر نمی توانید پیدا کنید. تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان فرش ماشینی اقدام به تولید فرش 1500 شانه می کنند. تولیدکنندگانی که کیفیت فرش تولیدی آن ها زبانزد خاص و عام است. اگر نسبت به بی رقیب بودن فرش 1500 شانه تردید دارید، به گالری فرش های 1500 شانه مجموعه قالی کاشان نگاهی بیاندازید تا از زیبایی این فرش ها شگفت زده شوید.

فرش 1500 شانه چه ویژگی هایی دارد؟


فرش 1500 شانه دارای تراکم 4500 است که بالاترین تراکم در بین فرش های ماشینی است. نخ خاب فرش 1500 شانه، به دلیل تراکم بالایی که دارد، باید حتی المقدور نازک باشد، بنابراین از جنس نخ نازک و لطیف برای بافت فرش 1500 شانه استفاده می شود. فرش 1500 شانه تولید یک شرکت معتبر، دارای نخ خاب با کیفیت ممتاز و درجه یک است که آن را به یک فرش خوب و باکیفیت و ماندگار تبدیل می کند. نخ تار و پود فرش 1500 شانه نیز از جنس پنبه است که باعث انعطاف پذیری آن می شود. یعنی بعد از تا زدن فرش وقتی تای آن را باز می کنید شکل و ظاهر اولیه آن حفظ خواهد شد. 

پیش از خرید فرش 1500 شانه، به این نکات توجه نمایید


همانطور که در بخش قبل بیان کردیم، نخ خاب فرش 1500 شانه، از لطیف ترین و نازک ترین جنس نخ خاب در بافت فرش ماشینی است. همین ویژگی باعث می شود که ارتفاع نخ خاب در این نوع فرش، کمتر از دیگر فرش ها با تراکم پایین تر در نظر گرفته شود. دلیل این کار این است که نخ های نازک، اگر با ارتفاع زیاد در نظر گرفته شوند، چون ایستایی نخ های کلفت تر را ندارند، در هم می روند و طرح فرش را به زیبایی نشان نمی دهند. بنابراین اگر از افرادی هسشتید که روی فرش می نشینید و دراز میکشید فرش 1500 شانه برای شما مناسب نخواهد بود و پیشنهاد ما به شما بازدید از گالری فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه قالی کاشان است.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت، این است که پیش از مشاهده گالری فرش های 1500 شانه مجموعه قالی کاشان، به بودجه ای که برای خرید فرش در نظر گرفته اید، توجه کنید. بسیاری از خریداران، پس از مشاهده فرش های 1500 شانه بسیار مجذوب می شوند و دیگر نمی توانند بین فرش های با شانه پایین تر، فرش مورد نظر خود را انتخاب کنند. پس با آگاهی از این که قیمت فرش 1500 شانه تقریبا یک و نیم تا دو برابر فرش 1200 شانه است، اگر نمی خواهید به این اندازه برای فرش خانه هزینه کنید، به سراغ انتخاب فرش 1500 شانه نروید.

اگر به دنبال فرش باکیفیت ممتاز و خریدی مظمئن و ارزان هستید از گالری فرش1500 شانه قالی کاشان دیدن نمایید.


برچسب: فرش کاشان - فرش ماشینی کاشان - فرش محتشم کاشان - فرش بزرگمهر کاشان - فرش عقیق کاشان - فرش 1200 شانه کاشان - فرش 1000 شانه کاشان - فرش 700 شانه کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۴:۲۸ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

طرح فرش ماشینی

با ظهور فرش های ماشینی و پیشرفت تکنولوژی در دستگاه های تولید فرش ماشینی ، هر روز شاهد تولید فرش ماشینی در کیفیت های بالا و طرح و رنگ های متنوع تر هستیم. تنوع در طرح های فرش ماشینی به حدی زیاد است که شما هیچ گاه با رفتن به فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش قادر به دیدن همه طرح های آن ها نخواهید شد. هم چنین هرکس با هر سلیقه و حتی سلیقه های بسیار خاص نیز خواهند توانست فرش متناسب با سلیقه خود پیدا کنند. 

طرح  و رنگ در فرش های ماشینی 


طرح فرش ماشینی تنوع بسیار زیادی دارد . شما با یک گشت و گذار ساده در گالری فرش کاشان ، انواع طرح ها در همه سبک را مشاهده خواهید کرد. از طرح های سنتی و دیرینه گرفته تا سبک های کلاسیک و مدرن !  طرح های فوق العاده در فرش های ماشینی قابل چشم پوشی نیستند. در فرش ماشینی از طرح خشتی که از قدیم رایج بوده و طرح شاه عباسی تا طرح های کلاسیک و متفاوت دیده می شود. حتی طرح های دیرینه در ترکیب با طرح های مدرن بسیار شگفت انگیز شده اند. رنگ بندی های چشم نواز با هارمونی جذاب چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. در فرش های ماشینی برای کودکان نیز فرش های جالب و متنوع تولید می شود که علاوه بر آن الیاف مرغوب آنها نیز از نظر دور نخواهد بود.

رنگ بندی در فرش ماشینی نیز مانند طراحی ، تنوع زیادی دارد و طیف بالایی از رنگ ها را در بر می گیرد که در گذشته در  فرش ها دیده نمی شدند. رنگ هایی خاص که دست شما را در چیدن دکوراسیون منزل تان بسیار باز خواند گذاشت. ضمن این که جلوه های متفاوتی را در خانه خود می توانید به وجود بیاورید.

رنگ زمینه در فرش های ماشینی و تنوع در آن ها باعث شده تا فرش با زمینه چرکتاب به وجود بیایند که در عین روشن بودن رنگ زمینه لکه ها و کثیفی را نشان نمی دهند . چرا که در گذشته مردم برای چرکتاب بودن فرش خود تنها انتخابی که داشتند فرش های زمینه تیره و نهایتا زمینه لاکی بودند.

 

برچسب: فرش ماشینی ، طرح فرش ماشینی ، فرش باکیفیت ، فرش زیبا ، فرش کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۳۵:۳۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

مزایا و معایب فرش 1000 شانه کاشان

فرش 1000 شانه از جمله فرش های پرطرفدار در فرش کاشان است .  این فرش ماشینی بعد از فر ش 700 شانه وارد عرصه فرش ماشینی شد و از بدو ورود خود به بازار فرش ماشینی تاکنون توانسته رضایت مشتریان خود را به دست آورد .در این مطلب دلایل محبوبیت فرش ماشینی 1000 شانه را برای شما می گوییم.

فرش 1000 شانه کاشان زیبا و چشم نواز


فرش 1000 شانه کاشان به دلیل ریزبافت بودن، در مقایسه با فرش 700 شانه، بسیار بیشتر مورد استقبال خریداران فرش ماشینی قرار می گیرد. این ریزبافتی فرش، امکان بافت نقشه های فرش دستبافی را که با رجشمار بالا و با گلها و نقوش بسیار ریز و ظریف طراحی شده اند، به تولیدکنندگان فرش می دهد. از اینرو برای بیان اینکه نقشه های فرش دستباف بر روی فرش ماشینی 1000 شانه بافته می شوند، برخی فروشندگان و تولیدکنندگان از اصطلاح فرش دستباف نما استفاده کرده اند.

فرش 1000 شانه کاشان، نسبت به فرش های 1200 شانه خاب بیشتری دارند


با توجه به آن چه در بالا بیان کردیم، شاید فکر کنید که هر چه شانه فرش بیشتر باشد و فرش ریزبافت تر باشد، فرش دارای خاب بهتری و بیشتری است. حقیقت این است که با افزایش شانه فرش، نخ خاب آن کوتاهتر می شود. این مسئله به دلیل برخی مسائل تکنیکی اتفاق می افتد.

بسیاری از خریداران ترجیح می دهند که بر روی فرشی که ارتفاع نخ خاب آن بیشتر و راحت تر و نرم تر است، راه بروند، بنشینند یا دراز بکشند. اگر از این جمله خریداران هستید، فرش با تراکم بالا ( مانند فرش های 1200 شانه و 1500 شانه) برای شما مناسب نیست.

فرش 1000 شانه را می توان نقطه میانی ریزبافت بودن فرش و نرمی فرش دانست. بنابراین بهترین انتخاب برای خریدارانی است که به هر دو فاکتور به یک اندازه اهمیت می دهند و ترجیح می دهند که یکی را فدای دیگری نکنند.

یش از خرید فرش 1000 شانه کاشان به نکته زیر توجه نمایید


همان طور که گفته شد، فرش 1200 شانه، نسبت به فرش 1000 شانه، تراکم بالاتری دارد و از نظر بصری زیباتر است. و البته قیمت بیشتری هم دارد. اگر به دنبال خرید یک فرش بسیار ریزبافت هستید، فرش های 1200 شانه و فرش های 1500 شانه ما را هم از نظر بگذرانید.

علاوه بر این، فرش 700 شانه ، نسبت به فرش 1000 شانه، ارتفاع خاب بیشتری دارد. اگرچه میزان بلندی خاب فرش 1000 شانه از نظر بیشتر خریداران، مناسب است، اگر تمایل دارید که فرش شما بسیار زیاد نرم و برای نشستن و خوابیدن بسیار زیاد راحت باشد، شاید فرش 700 شانه و یا حتی فرش 500 شانه برای شما انتخاب بهتری باشد. می توانید پیش از تصمیم نهایی، فرش های 700 شانه مجموعه قالی کاشان را هم از نظر بگذرانید.

اگر با خواندن این مقاله احساس می کنید که فرش 1000 شانه فرش مناسبی برای شما است ، پیشنهاد می کنیم ازفرش های بسیار زیبای گالری فرش 1000 شانه کاشان دیدن نمایید.


برچسب: فرش کاشان - فرش ماشینی کاشان - فرش محتشم کاشان - فرش بزرگمهر کاشان - فرش عقیق کاشان - فرش 1200 شانه کاشان - فرش 1000 شانه کاشان - فرش 700 شانه کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۷:۲۶ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش 1200 شانه

چرا فرش 1200 شانه کاشان را خریداری کنم؟


فرش 1200 شانه کاشان یکی از محبوبترین دسته فرش های ماشینی کاشان است. محبوبیت این فرش ها نزد خریداران به دلیل ریزبافت بودن و زیبایی این فرش ها است. خریدارانی که به دنبال تزیین فضای خانه خود به کمک یکی از جدیدترین تکنولوژی های بافت فرش ماشینی در دنیا هستند به سراغ فرش 1200 شانه کاشان می روند. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره ویژگی های فرش 1200 شانه و این که آیا برای شما مناسب است یا خیر، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

فرش 1200 شانه، ریزبافت و زیبا با تنوع طرح و رنگ


در بالا به این نکته اشاره کردیم که فرش 1200 شانه، یکی از محبوبترین دسته فرش های ماشینی از نظر ریزبافت بودن و زیبایی است. چون فرش 1500 شانه در ریزبافت بودن و زیبا بودن سرآمد بازار فرش است، شاید به نظر برسد که اگر خریداری به دنبال یک فرش ریزبافت می گردد، باید به سراغ فرش 1500 شانه برود. اما لزوما این طور نیست.

تنوعی که در طرح و رنگ فرش 1200 شانه وجود دارد، در فرش 1500 شانه به چشم نمی خورد. اگر در گالری فرش های 1200 شانه مجموعه قالی کاشان چرخی بزنید، با ما هم عقیده می شوید که فرش 1200 شانه تقریبا می تواند هر سلیقه ای را به سمت خود جذب کند.

فرش 1200 شانه، باکیفیت و ماندگار


از آن جایی که فرش 1200 شانه از تراکم بالایی برخوردار است و خریداران خاص را به خود جلب می کند، این دسته از فرش های ماشینی با استفاده از مواد اولیه با کیفیت ممتاز بافت می شوند. علاوه بر این که فرش 1200 شانه، تراکم 3600 دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این که شانه و تراکم چیست، چگونه شانه و تراکم واقعی فرش را تشخیص دهیم و نیز افزایش آگاهی درباره جنس های مختلف مواد اولیه، مقاله راهنمای خرید فرش ماشینی ما را مطالعه نمایید.

آنچه در مورد فرش 1200 شانه باید بدانید

فرش های 1200 شانه و 1500 شانه فرش های ریزبافت موجود در بازار هستند. اما فرش های 1200 شانه قمیتی در حدود نصف قیمت فرش 1500 شانه دارند بنابراین اگرفرش ریزبافت با قیمت پایین تر می هخواهید  فرش 1200 شانه انتخاب مناسبی برای شماست. 

تنوع طرح و رنگ در فرش های 1200 شانه بسیار بالا است به طوری که زیبایی این فرش ها به حدی است که ممکن است باعث شود دیگر فرش ها چندان در نظر شما زیبا نباشند (که البته این چنین نیست) و شما را در انتخاب فرش مورد نظرتان دچار سردرگمی و تردید کند. 

ارتفاع نخ خاب در فرش ها ی ماشینی با بالا رفتن شانه فرش کوتاه تر می شود. پس اگر به سبک زندگی سنتی علاقه مند هستید و روی فرش می نشینید و می خوابید پیشنهاد میکینم از گالری فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه فرش کاشان نیز دیدن کنید.


برچسب: فرش ماشینی ، قالی کاشان ، شانه فرش ، فرش باکیفیت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۱۵:۴۲ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

مزایا و معایب خرید فرش 700 شانه کاشان

فرش 700 شانه

مزایای خرید فرش ماشینی 700 شانه کاشان

مزیت اول: قیمت اقتصادی!

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم فرش 700 شانه از لحاظ قیمت جزو دسته فرش های نسبتا ارزان و یا به بیان دیگر اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد. قیمت این فرش گرچه نسبت به فرش 500 شانه بالاتر است اما نسبت به فرش های 1000 و 1200 و 1500 شانه قیمت به مراتب پایین تری دارد!

مزیت دوم: نرمی و لطافت بیشتر فرش!

اگر می خواهید وقتی روی فرش راه می روید و یا می نشینید از نرمی و لطافت آن لذت ببرید فرش 700 شانه نسبت به فرش ها با شانه و تاکم بالاتر، رضایت بیشتری برای شما ایجاد می کند!

مزیت سوم: بازگشت پذیری بیشتر!

نکته مهم و قابل توجه در خصوص فرش های 700 شانه اینجاست که چون نخ فرش های 700 شانه نسبت به فرش های 1000 و 1200 شانه از ضخامت بیشتری برخودار است، بازگشت پذیری فرشهای 700 شانه بیشتر از فرش های با شانه و تراکم بالاتر است.

بنابراین اگر فرش شما قرار است پاخور زیادی داشته باشد (مثل مساجد و اماکن عمومی) و یا زیاد اهل تغییر دکوراسیون و یا اسباب کشی هستید و می خواهید که پس از سالها فرش شما نرمی و لطافت و زیبایی خود را حفظ کند شاید فرش 700 شانه گزینه بهتری برای شما باشد.

پیش از خرید فرش 700 شانه کاشان نکته زیر را در نظر بگیرید

اگر قصد خرید فرش 700 شانه کاشان را دارید قبل از خرید به این نکته هم توجه کنید که این نوع فرش با اینکه نسبت به فرش 500 شانه از ظرافت نقش و زیبایی بیشتری برخوردار است اما با تمام مزایایی که در بالا به آن اشاره شد، در مقایسه با فرش های 1000 و 1200 شانه از ظرافت نقش و زیبایی کمتری برخوردار است!

پس اگر ظرافت و زیبایی فرش از تمام موارد ذکر شده در بالا برای شما اولویت بیشتری دارد شاید بهتر باشد که به فکر خرید فرش های ماشینی 1000 شانه، یا 1200 شانه  باشید، و یا حتی اگر توان مالی بالایی دارید و به دنبال فرش ماشینی “دستبافت گونه هستید فرش های 1500 شانه کاشان گزینه بهتری برای شما خواهد بود!

منبع: https://ghaliekashan.com/product-category/carpet-700/


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش ماشینی، فرش 700 شانه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۱۵:۳۸ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)