فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

انواع فرش های مدرن

فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش مدرن انواع فرش جدید

 

فرش مدرن چه فرشی است؟

فرش های مدرن با نام های مختلف و طرح های متفاوت در بازار عرضه می شود که با توجه به نوع بافت آنها خواص و ویژگی های متفاوتی دارند. در مجموعه ی فرش های مدرن ، فرش های شگی، شنل و فریز وجود دارد. که فرش های اتاق کودکان یا همان فرش کودک در دسته فرش های فانتزی یا مدرن قرار می گیرد.

گذر زمان دکوراسیون و سبک معماری خانه ها را از سنتی به سمت فضاهای اروپایی و مدرن سوق داده است و به علت سبک آپارتمان نشینی دکوراسیون منازل و وسایل مورد استفاده از اهمیت زیادی برخوردار شده‌اند . فرش و قالی هم مانند سایر وسایل با تغییرات به وجود آمده در دکور مجبور به تغییر است . دیگر نمی‌توان از قالی‌ها با طرح و نقشه سنتی در تمام اتاق‌ها کمک گرفت ، بلکه لازم است برای هر فضا فرشی متناسب با کاربرد اتاق در نظر گرفته شود . ترجیح خریداران بر آن است که با توجه به بودجه و سلیقه خود کف پوش هر فضا را به گونه‌ای انتخاب کنند که در عین هماهنگی ، متفاوت از فرش‌های سایر اتاق‌ها باشد .

در ادامه این مقاله سعی بر آن است که تمامی نکات اولیه در مورد شناخت فرش ماشینی مدرن به همراه خصوصیات آن‌ها ارائه شود . امید است با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در حیطه فرش های ماشینی مدرن کسب نمایید .

فرش ماشینی مدرن

فرش‌های ماشینی که در حال تولید هستند از نظر طرح و نقشه به دو دسته کلی فرش سنتی و فرش کلاسیک یا مدرن قابل تقسیم بندی هستند . 

طرح های کلاسیک، طرح هایی هستند که طراحان به صورت جدید با تلفیق خلاقیت خود با طرح های اصیل ایرانی می آفرینند. اما فرش های مدرن را همه شما در بازار فرش ماشینی دیده اید. اما شاید تفاوت آنها را ندانید و اسم آنها را با توجه به مدل آنها نشنیده باشید.

امروزه از دکوراسیون های مدرن استقبال زیادی شده است، و اکثر افراد به دور از تجملات دوست دارند محیط زندگی خود را به صورت مدرن بچینند. برای این نوع دکوراسیون ، فرش های مدرن مناسب بوده و می توانید ، متناسب با تم رنگی محیط خانه تان از فرش های مدرن خریداری کنید. هم برای دکور شما مناسب هست و هم اینکه از لحاظ قیمت بسیار ارزان تر از فرش های ماشینی طرح کلاسیک است.

مهم‌ترین طراحی‌های سنتی ، طرح‌های اسلیمی با داشتن شاخه و برگ و گلبرگ ظریف و متعدد ، بته جقه‌هایی که در هنر اسلامی و تاریخی زیاد دیده می‌شود و غیره است . اما دسته دیگر که فرش‌های مدرن و کلاسیک نام دارند در طی چند سال اخیر طراحی و وارد بازار فروش فرش شده‌اند ، با وجود جدید بودن مورد استقبال زیادی قرار گرفته و این موضوع نوید از خالی بودن طرح‌های فانتزی و مدرن در دنیای فرش می‌دهد .

ویژگی های فرش مدرن 

فرش مدرن ایرانی با دکوراسیون‌های سنتی و قدیمی هم خوانی ندارند و مناسب برای خانه‌های آپارتمانی و سبک‌های جدید ساختمان سازی است . فرش مدرن و فانتزی با الهام گرفتن از تمام اشکال هندسی بافته شده و داشتن رنگ های شاد و جذاب از ویژگی این بافته‌ها است . پرفروش‌ترین طراحی‌های مدرن شامل فرش های مدرن آبی آسمانی ، فرش با رنگ زمینه صورتی ، بنفش ، سفید ، قرمز و ... بوده است . چندین دسته از این محصولات که توسط عموم تولیدکنندگان فرش تولید و روانه بازار می‌شوند و نزد خریداران شناخته شده تر هستند ، فرش شگی ، فرش شنل ، فرش فریز ، انواع فرش‌های اتاق بچه یا اصطلاحاً عروسکی هستند . البته با تولید فرش ترک نیز ، این محصول به گروه فرش های مدرن افزوده شد . رنگ زمینه در این نوع فرش‌ها بسیار جلب توجه کننده است از همین رو هنگام خرید باید به داشتن هارمونی رنگ زمینه فرش با سایر وسایل دقت نمود . فرش‌های مدرن در کنار طرح و نقشه متفاوت الیاف خاصی هم دارند ، خاص بودن الیاف به معنای طول بلند آن‌ها ست ، الیاف آکریلیک هیت ست فرش ، پلی استر و بی سی اف در بافت مرسوم است .

انواع فرش‌های مدرن

در این قسمت بیشتر با انواع فرشهای مدرن و ویژگی هر کدام آشنا می شویم .

فرش شگی


فرش مدرن از نوع شگی یا پرز بلند نمونه ای از فرش‌های فانتزی است که در آن‌ها از الیاف پلی استر ، آکریلیک ، پشم و یا پلی پروپلین کمک گرفته شده است . در بین الیاف مختلف نخ پلی استر دارای محبوبیت و استفاده بیشتری است . از خواص مهم فرش مدرن شگی می‌توان به قابلیت استفاده در انواع فضاها مانند فضاهای اداری , منزل ، اتاق خواب ، به عنوان پادری و قالیچه و سایر فضاها اشاره کرد . بلندی پرز فرش شگی موجب ایجاد نرمی و حس گرما و آرامش می‌شود . اما ممکن است آلودگی در بین پرزها نفوذ کرده و به سختی از آن خارج شود ، از این رو لازم است هرازچندگاه فرش‌های شگی را تکان داده تا گرد و غبار از گره‌ها و عمق بافت خارج شود . فرشهای شگی به علت جذب آلودگی برای اتاق کودک توصیه نمی‌شود .
فرش‌های مدرن شگی به چند روش تولید و روانه بازار میشوند :
فرش شگی تک رنگ که محصولی کاملاً ساده و مناسب برای مکان‌های کوچک و شلوغ است ، در طراحی فرش‌های شگی تک رنگ بافته ای یکدست با پرزهای بلند خواهیم داشت .
فرش شگی 3 بعدی کاملاً متفاوت از فرش شگی تک رنگ است ، طراحی فرش 3 بعدی به گونه ای است که با نگاه بر فرش حس برجستگی و دیدن طرح‌های سه بعدی را خواهیم داشت .
فرش شگی معمولی کف پوشی ست با طرح‌های مختلف و زیبا که تنها ویژگی متفاوت آن داشتن پرزهای بلند ، نرم و منعطف است .

فرش عروسکی یا کودک


برای انتخاب فرش کودک باید بدانید که کف اتاق نقش بسیار موثری در چگونه به نظر رسیدن اتاق دارد. رنگ فرش با توجه به جنسیت کودک انتخاب می شود و بر اساس رنگ پرده و تخت خواب و کمد انتخاب می شود. و عروسک ها نیز در همخوانی و تکمیل فضا انتخاب می شود. بهتر است که فضا را از رنگ های روشن با رعایت تم رنگی انتخاب کنید، تا فضایی شاد و پر انرژی را برای بچه هایتان به ارمغان آورید.

جنس فرش کودک از جمله مهم ترین مواردی است که هنگام انتخاب باید به آن دقت شود. فرش کودک باید نرم و قابل شست و شو باشد. پوست بچه ها حساس است و نباید با فرش های زبر و خشن آنها را اذیت کرد. هم چنین فرش کودک نباید پرز بدهد ، زیرا ریه بچه ها حساس است و نخ های فرش نباید، پرز بدهد و باعث مریضی بچه ها شود. و سبب آلرژی گردد.

 

مدل فرش کودک، انتخاب مدل فرش کودک بستگی به سلیقه ی شما دارد.البته تا زمانی که او هنوز به حدی نرسیده است که علاقه ای در او شکل بگیرد و دوست داشته باشد ،اتاق خود را به آن سبک بچیند. دختران اکثرا از رنگ های صورتی و طرح های گل و عروسک استقبال می کنند و پسران از شخصیت های پسر کارتونها و انواع ماشین ها و رنگ های نارنجی و آبی و رنگ های پر انرژی و یا سرد می پسندند.

فرش فریز


نوع دیگر فرش مدرن ، فرش‌هایی با نام فریز هستند که این فرش‌ها بسیار متراکم و از همین رو فشرده و مقاوم هستند . فرشهای فریز شباهت بالایی به گلیم و جاجیم دارند . فرش‌هایی با شستشو راحت که مناسب برای مکان‌های پر رفت و آمد و در معرض آلودگی هستند و تراکم بالای فرشهای فریز آن‌ها را در برابر پا خوردگی ، فشار و سایش مقاوم نموده است . قرار گرفتن پایه مبل ، تخت و اجسام سنگین آسیب چندانی به این محصولات وارد نمی‌کند و اصطلاحا کوبیده شدن ندارند . فرش های ماشینی فریز بدون پرز و بدون حساسیت می باشند.

فرش ماشینی شنل


فرش شنل نقطه مقابل فرشهای شگی است و بر خلاف فرش‌های شگی پرز هایی بسیار کوتاه دارد ، فرشهای مدرن با گل‌های برجسته و دارای فرورفتگی از نوع شنل هستند . فرش‌های شنل با داشتن پرزهای کوتاه نرم و لطیف هستند و مانند فرشهای فریز قابلیت شست و شوی بالایی دارند .

خرید فرش ماشینی مدرن 

برای خرید فرش ماشینی مدرن فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم . فروشگاه قالی کاشان مجموعه ای از جدید ترین و به روز ترین طرح های مدرن و فانتزی را در خود جای داده است . در این فروشگاه اینترنتی هر نوع طرح و رنگ برای هر نوع سلیقه ای موجود بوده که باعث سهولت در انتخاب می شود . کیفیت بسیار بالای تمامی فرش های قالی کاشان تضمین شده است .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، خرید فرش مدرن، انواع فرش مدرن، فرش جدید،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۴:۴۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)