فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

ویژگی های فرش 4 متری

 

فرش یکی از لازم خانگی است که نقش به سزایی در چیدمان و زیبایی دکوراسیون منزل شما دارد . ابعاد فرش نیز تاثیر خاصی در نحوه چیدمان دکوراسیون و راحتی و آسایش شما دارد . فرش 4 متری یا قالیچه یکی از ابعاد فرش ماشینی است که امروزه خریداران زیادی دارد . 

ویژگی های فرش 4 متری 

فرش 4 متری از ابعاد استاندارد فرش ماشینی با عرض 1.5 و طول 2.25 است . این فرش ماشینی به عنوان قالیچه نیز شناخته می شود و با کوچک تر شدن خانه ها و اتاق ها رواج زیادی در بین خریدارن فرش ماشینی پیدا کرده است .

با توجه به ابعاد کوچک این فرش و وزن کمتر آن جا به جایی و حمل و نقل آن بسیار آسان است . این سایز از فرش در تمام شانه های فرش ماشینی با جنس های مختلف و از هر طرح بافته می شود . ولی اکثرا طرح های مدرن ، فرش های شنل و فانتزی در این متراژ از فرش ماشینی پرفروش هستند .

فرش 4 متری در دکوراسیون 

این فرش سایز کوچک معمولا در پذیرایی و نشیمن استفاده نمی شود و در این بخش از منزل از فرش های ماشینی با متراژ بالاتر استفاده می شود . فرش سایر 4 متری در اتاق های کوچک تر مانند اتاق خواب کاربرد دارد .

این فرش ماشینی در دکوراسیون های مدرن جایگاه خاص خود را دارد . همان طور که قبلا اشاره کردیم فرش های فانتزی و مدرن نسبت به فرش های کلاسیک اکثرا در این سایز فروش دارند . فرش اتاق کودک نیز از این قاعده مثتثنی نیست . چرا که وزن کمتر فرش باعث سهولت در شست و شو و جا به جایی آن است .

فرش های ماشینی با سایز 4 متر و یا گلیم ها در این سایز در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند . هم چنین فرش های شنل ، پرزبلند و فانتزی نیز در اتاق های شخصی و یا اتاق کودک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . 

با خرید از فرش کاشان , به دلیل سفارش و خرید مستقیم فرش از کارخانه اطمینان داشته باشید که فرش شما در تمام ابعاد به راحتی قابل دسترس برای شما خواهد بود . 


برچسب: فرش 4 متری، قالیچه، خرید قالیچه، فرش کوچک، فرش ماشینی، قالی کاشان، خرید فرش کاشان، فرش متراژ 4، فرش جدید،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۸:۴۷ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

ویژگی های فرش 6 متری

 فرش 1000 شانهطرح یاشار زمینه روناسی کاشان

فرش از عوامل مهم در زیبایی دکوراسیون منزل شما است . علاوه بر جنس فرش ، شانه و تراکم فرش ، طرح و رنگ آن عامل دیگری نیز در هنگام خرید فرش ماشینی باید در نظر داشنته باشیدد و آن متراژ یا همان سایز فرش است . انتخاب سایز فرش بستگی به متراز اتاق شما و نوع دکوراسیون شما دارد . یکی از فرش های متداول در بین خریداران فرش 6 متری است که در این جا به بررسی ویژگی های آن می پردلزیم . 

ویژگی های فرش 6 متری 

فرش 6 متری یکی از سایز های ستاندارد در فرش های ماشینی است . ابتدای تولید فرش ماشینی اکثرا فرش های 12 متر و 9 متر بافته می شدند . اما با تغییر دکوراسیون ها و کوچک تر شدن منازل ، این فرش ماشینی نیز تولید شده و از ابتدای تولید خریدارن زیادی دارد . با کوچک تر شدن سایز فرش وزن آن نیز کمتر خواهد شد ، اما مورد مهم دیگری که در وزن فرش تاثیر دارد ، شانه فرش است . هم چنین جنس الیاف بافته شده در آن نیز در این قضیه تاثیر زیادی خواهد داشت .

طول و عرض فرش با مترا ژ متر 3 متر در 4 متر است . این فرش ماشینی اهمیت زیادی در دکوراسیون دارد ، به خصوص در دکوراسیون های مدرن .

فرش متراژ 6 متر در دکوراسیون 

فرش 6 متری در بخش های کوچک تر از منزل به کار می رود . هم چنین افرادی که نشیمن کوچک دارند و یا چیدمان مدرن در دکوراسیون خود استفاده می کنند از مشتریان این فرش ماشینی هستند .

اگر این فرش ماشینی را در اتاق خوای استفاده می کنید ، توصیه مااین است که گوشه های دیوار به اندازه 50 الی 60 سانتی متر خالی باشد تا زیبایی بیشتری داشته باشد .

مهم ترین چیزی که کمک زیادی به شما می کند تا تشخیص دهید این فرش ماشینی برای اتاق شما مناسب است یا خیر انتخاب نوع دکوراسیون است . هم چنین با در نظر گرفتن ابعاد اتاق خود و سلیقه خود ، می توانید تشخیص دهید که آیا این فرش برای شما مناسب است یا خیر ؟

 

برچسب: فرش 6 متری، قالیچه، خرید قالیچه، دکوراسیون مدرن، فرش کاشان، خرید فرش ارزان، قالی کاشان، قالی 6 متری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۳:۰۲ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش 9 متری

ویژگی های فرش 9 متری 

فرش یکی از لوازم مهم و تاثیر گذار در دکوراسیون منزل شما است . ویژگی های زیادی در هنگام خرید فرش ماشینی در انتخاب شما دخالت دارند مانند شانه و تراکم فرش ماشینی ، جنس نخ ، طرح و رنگ فرش و ... . سایز فرش نیز یکی دیگر از عوامل مهم است که در چیدمان و زیبایی دکوراسیون شما نقش به سزایی دارد . فرش 9 متری یکی از سایزهای محبوب و متعارف در بین خریداران فرش ماشینی است . در این مقاله با ویژگی های این متراژ از فرش آشنا خواهید شد . 

ویژگی های فرش 9 متری 

فرش 9 متری از متداول ترین متراژ مورد استفاده فرش ماشینی است . اندازه متوسط و متعارف این فرش ماشینی آن را  برای هر قسمت از منزل شما مناسب می کند . ابعاد این فرش به صورت عرض 2.5 متر و طول 3.5 متری است . فرش با متراژ 9 متر ، قیمت گران تر نسبت به متراژ خود دارند ، دلیل این امر این است که دستگاه های فرش ماشینی توانایی بافت عرض 3 متر را داند و نیم متر از عرض از فرش ضایعات می شود و شرکت های تولیدی برای جبران این خسارت قیمت این متراژ از فرش را اضافه می کنند .

آن چه در قیمت این فرش ماشینی تاثیرگذار است جنس ، شانه و تراکم ، کیفیت الیاف به کار رفته در فرش و فاکتور های دیگر است .

فرش با متراژ 9 متر در دکوراسیون 

از آن جا که فرش با متراژ 9 متر اندازه ای متوسط و متعارف دارد در فضای منازل زیاد دیده می شود . این که فرش خود را در چه قسمت از منزل استفاده کنید ، شانه و جنس فرش نیز تعیین کننده آن خواهد بود .

این فرش ماشینی برای نشیمن و پذیرایی بسیار مناسب است . البته انتخاب ابعاد فرش بستگی به نوع دکوراسیون شما نیز دارد . در نوع متعارف از چیدمان ، فرش شما چند سانتی متر با لبه دیوار فاصله دارد . اما در دکوراسیون های مدرن ممکن است بخشی از کف اتاق بدون فرش باشد .

پیشنهاد ما به شما این است که اگر پذیرایی بزرگی دارید ، به جای استفاده از سایز های بزرگ از فرش ماشینی ، از چندین فرش 9 متری استفاده کنید .


برچسب: انواع سایز فرش،فرش 9 متری،فرش پرفروش،فرش کاشان،قالی کاشان،خرید فرش ماشینی،فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۲:۳۴ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش 12 متری

فرش 12 متری 

ویژگی های فرش 12 متری 

فرش 12 متری بزرگترین سایز متعارف بافته شده در بین فرش های ماشینی است . ابعاد این فرش ماشینی 3 * 4 است و ظاهر فرش مستطیل است . این فرش ماشینی در کیفیت ، جنس ، شانه فرش ، تراکم فرش و ویژگی های متفاوت بافته می شود . وزن این فرش ماشینی بسته به جنس به کار رفته در آن و مهم تر از همه شانه آن متغیر است و شانه های پایین تر فرش وزن بالاتر و شانه های بالاتر وزن کمتری خواهند داشت . چرا که در بافت فرش های با شانه پایین تر از الیاف ضخیم تر استفاده می شود . 

فرش 12 متری چگونه در فضای منزل استفاده شود ؟ 

همان طور که می دانید انتخاب سایز مناسب برای هر فضا از منزل اهمیت زیادی دارد . یکی از اصول انتخاب سایز فرش این است که لبه های فرش تا دیواره ی اتاق چند سانتی متر فاصله داشته باشد . آن چه در هنگام خرید فرش ماشینی باید در نظر داشته باشید این است که ابعاد فرش خود را به نسبت ابعاد اتاق انتخاب کنید . برای قسمت های بزرگتر منزل مانند پذیرایی ابعاد بزرگتر از فرش را انتخاب کنید و فرش با متراژ 12 متر برای پذیرایی های خیلی بزرگ مناسب تر خواهد بود .

فرش 12 متری در شانه های مختف برای هر قسمت از منزل کارایی خاصی دارد . مثلا اگر فرش شما در مکان پر رفت و آمد باشد ، فرش خود را در شانه های پایین تر مانند فرش 1000 و فرش 700 شانه شانه انتخاب کنید و اگر به زیبایی و بافت ریز در فرش اهمیت می دهید ، شانه های بالاتر مانند فرش 1200 شانه و فرش 700 شانه با متراژ 12 را انتخاب نمایید. 


برچسب: فرش 12 متری ، فرش ماشینی کاشان ، فرش با کیفیت ، قالی کاشان ، فرش ، خرید فرش 12 متری ، فرش ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۳:۰۷ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش ماشینی و فراز و فرودهای آن

 

فرش ماشینی چیست؟

فرش ماشینی گونه‌ای مصنوعی از قالی است که بر خلاف فرش دستبافت توسط ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود. به دلیل سرعت تولید و همچنین ارزان بودن مواد اولیه نسبت به فرش دستبافت قیمت ارزان تری دارد و از مزایای آن ساده‌تر بودن اجرای آن، بهتر بودن نقش و باکیفیت‌تر انواع تصاویر هنری و شخصی روی آن است.

تاریخچه فرش در ایران

پیشینه تلاش برای تولید فرش در ایران، به هزاره دوم پیش از میلاد می‌رسد. فرش پازیریک کهن‌ترین فرش جهان، اثری ایرانی است. آثار گران‌بها و زیبایی که از بخش‌های مختلف ایران به دست آمده، گواه آن اند که منسوجات ارزشمند و بحث‌برانگیزی در این دوران وجود داشته‌اند، ازجمله تابوت سفالی دوران دالما، کردستان، همچنین آیینه مسیِ زنگ‌زده نوعِ ایلامی در تپه سیلک و سایر مناطق.

بعد از گذشت هزاره‌های متمادی، تقریباً در هزاره دوم پیش از میلاد، انسان توانست چگونگیِ به‌هم‌ ریسیدنِ نخ‌ها و ساختنِ طناب را کشف کند. این اکتشاف مانند تمام اکتشاف‌های تاریخ فواید بسیار سودمندی برای هنر و صنعتِ آن دوران داشت. از جمله آن که از رشته‌های درهم‌تنیده طناب مانندی برای زیباییِ ریشه‌های فرش استفاده می‌کردند. آثار به‌دست‌آمده از مناطقی مانند گورهای مارلیک، قلعه کوتی در دیلمان، و همچنین حسنلو نزدیک ارومیه شاهدهایی بر این ادعا هستند.

 
تاریخچه پیدایش فرش ماشینی

تاریخچه پیدایش فرش ماشینی در ایران نشان می‌دهد که این محصول در ایران عمری تقریباً 40 ساله دارد. در ابتدای دهه 50 اولین فرش ماشینی تولید داخل در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان توسط ماشین‌های مخمل بافی ژاکارد و با الیاف مصنوعی براق و پرز نسبتاً کوتاه و وزن سبک، بافته و روانه بازار گردید. همزمان با آن عده‌ای از تجار، فرش‌هایی با همین مشخصات و تا حدی مرغوب‌تر از کشور بلژیک وارد بازار ایران نمودند و سلیقه ایرانی را با پدیده فرش ماشینی آشنا کردند.

با مشاهده استقبال نسبتاً مطلوبی که مردم از فرش ماشینی به عمل آوردند صاحبان گروه صنعتی بهشهر که از کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران خوشنام کشور بودند، اقدام به تأسیس شرکت بزرگی به نام شرکت صنایع کاشان نمودند که فعالیت آن در زمینه تولیدات مواد مرتبط با فرش و همچنین خود فرش ماشینی بود و اولین محصول آن در سال 1353 به بازار عرضه شد. این محصول با نمونه‌های قبلی کاملاً متفاوت و شباهت‌های زیادی به فرش دستباف داشت که به خصوص نوع پشمی آن فوق‌العاده مورد اقبال عمومی قرار گرفت. متعاقب آن شرکت‌های دیگری از جمله شرکت شهباف که بعدها به فرش گیلان تغییر نام داد و همچنین شرکت‌های فرش پارس و مولن روژ (نقش ایران) و فرش اکباتان تأسیس و به رقابت پرداختند.


فراز و فرودهای فرش ماشینی ایران

این امر تا اواخر سال 57 به‌طور معمول ادامه داشت و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فرش با هم در حال رقابت بودند. پس از مصادره اموال و کارخانجات تعدادی از سرمایه‌داران ایرانی در سال 58 از جمله شرکتهای ملی (مصادره شده)، کارخانجات فرش ماشینی موجود نیز چون صدها واحد تولیدی دیگر زیر پوشش مدیریتی سازمان‌های دولتی مثل سازمان صنایع ملی ایران، بنیاد مستضعفان و جانبازان و … درآمد و مدیران دولتی اکثراً کم تجربه و بیگانه با مسائل صنعت، به مدیریت این کارخانجات بزرگ و با ارزش منصوب شدند و از آن پس منحنی حیات این کارخانجات به سراشیبی افتاده و رو به افول نمود.

در سال 57 تعدادی از متخصصان صنعت نساجی و دست‌اندرکاران صنعت فرش ماشینی و همچنین پاره‌ای از کارخانه‌داران که تا آن زمان در رشته‌های دیگر نساجی فعال بودند به فکر ایجاد واحدهای جدید فرش ماشینی افتادند و کارخانجاتی از قبیل قالی سلیمان، فرش مشهد، فرش شیراز (دناژ)، فرش مازندران، فرش باستان و ستاره کویر و تعدادی دیگر در گوشه و کنار کشور و با ماشین‌های مربوط به آن زمان مثل وندویل ALD61 و AL1 و TEXTIMA شروع به کار نمودند و از همین‌جا سیر تحول فرش ماشینی در بخش خصوصی و توقف یکی پس از دیگری کارخانجات بزرگ موجود تحت پوشش دستگاه‌های دولتی آغاز شد.

با انتقال تدریجی متخصصان شاغل در کارخانه‌های بزرگ به کارخانه‌های نوپا رقابت جدیدی در زمینه تولید فرش ماشینی در میان واحدهای بخش خصوصی درگرفت، ولی تحول اساسی در صنعت فرش ماشینی در کشور از سال 65 شروع شد که این سیر تحول موجب ایجاد بیش از 1600 واحد کوچک و بزرگ تولیدکننده فرش گردید که در حال حاضر مشغول رقابتند.

 
فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل تحول بزرگ در دنیای فرش ماشینی

در سال های اخیر، کارخانجات بسیاری توسط بخش خصوصی برای تولید فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل مشغول به کار و تولید شده اند. به طوری که بیش از 40 درصد فرش ماشینی تولید شده در کشور در این کارخانجات تولید می شود.

از ویژگی های فرش ماشینی کاشان ، تنوع بالا در طرح و رنگ و جنس به دلیل رقابت بسیار زیاد در تولید فرش ماشینی در این خطه است. قبل از خرید فرش ماشینی با ویژگی های فرش باید آشنایی داشته باشید تا فرش مناسب خود را بیابید . علاوه بر این، همین بازار رقابتی موجب کاهش قیمت تمام شده توسط کارخانجات فرش ماشینی کاشان نسبت به فرش های تولید شده در شهر های دیگر است. 

پیشینه زیاد تولید فرش در شهر کاشان، موجب بالا بودن تجربه تولیدکنندگان و همینطور دسترسی ساده آن ها به همه ملزومات تولید فرش ماشینی در یک مکان شده است.

علاوه بر این که همین رقابت بالا در تولید فرش ماشینی، سبب می شود که جدیدترین تکنولوژی های تولید فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل برای تولید مورد بهره برداری قرار گیرد. 


برچسب: فرش ایرانی، قالی ایرانی، فرش کاشان، تاریخچه فرش ایرانی، قدمت فرش ایرانی ، قالی کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۵:۱۸ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

راهنمای خرید فرش ماشینی کاشان بدون واسطه از کارخانه

 


برای خرید اینترنی فرش ماشینی کاشان باید نکات مهمی را مدنظر داشت 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فرش ماشینی کاشان،  با مطالعه این مقاله علاوه بر اینکه می‌توانید متناسب با بودجه خود، مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین فرش ماشینی کاشان را انتخاب کنید، می‌توانید با خرید مستقیم فرش ماشینی کاشان از کارخانه به ارزان‌ترین قیمت ممکن فرش خود را خریداری کنید و به ‌صورت شگفت‌انگیزی در هزینه خرید فرش خود صرفه‌جویی کنید!

در هنگام خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ 


در زمان انتخاب و خرید فرش کاشان، علاوه بر طرح و زیبایی فرش، به موارد دیگری نیز باید دقت کرد. در واقع اختلاف بسیار زیاد قیمت دو فرش، بیشتر از اینکه به برند شرکت سازنده مربوط باشد، به علت تفاوت در مواردی مانند میزان تراکم و شانه، جنس نخ خاب فرش، جنس نخ تار و پود فرش، تعداد رنگ به‌کاررفته در بافت فرش و ... می‌باشد.

اما در بین ویژگی‌های بسیار زیادی که درباره فرش ماشینی کاشان می‌توان به آن اشاره کرد "مقدار شانه و تراکم فرش" از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ویژگی‌ها در کیفیت و قیمت فرش ماشینی کاشان است که در این مقاله آموزشی به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

شانه فرش چیست؟


به تعداد گره‌های موجود در یک متر از عرض فرش ماشینی شانه گفته می‌شود.

برای مثال یک فرش ۱۰۰۰ شانه کاشان واقعی باید در یک متر از عرض فرش ۱۰۰۰ گره داشته باشد و این یعنی در ۱۰ سانتی‌متر از عرض فرش باید ۱۰۰ گره وجود داشته باشد. پس شما در هنگام خرید فرش به‌راحتی با استفاده از یک خط‌کش می‌توانید تست کنید که آیا مقدار شانه درج‌شده روی فرش واقعی است یا خیر!

تراکم فرش چیست؟


به تعداد ردیف پود موجود در یک متر از طول فرش ماشینی تراکم فرش گفته می‌شود.

از آنجا که در دستگاه‌های جدید، به ازای هر ردیف از گره‌های فرش، سه ردیف پود استفاده می‌شود، می‌توان گفت مقدار تراکم فرش برابر است با تعداد گره‌های موجود در یک متر از طول یک فرش ضرب‌ در سه!

پس شما بازهم به‌راحتی می‌توانید تنها با استفاده از یک خط‌کش ساده متوجه شوید که آیا مقدار تراکم درج‌ شده روی فرش واقعی است یا خیر!

در واقع هر چه مقدار تراکم و شانه فرش ماشینی افزایش می‌یابد، ظرافت و زیبایی فرش نیز افزایش می‌یابد تاجایی‌که در بازار از فرش‌های ماشینی ۱۲۰۰ شانه کاشان با عنوان فرش دستباف نما یاد می‌شود!

تأثیر شانه و تراکم بر قیمت خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان! 


قیمت فرش ماشینی علاوه بر میزان شانه و تراکم به موارد زیادی مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ خاب، وزن فرش و حتی برند و معروفیت شرکت سازنده بستگی دارد، برای مثال قطعاً قیمت فرش بزرگمهر کاشان یا فرش محتشم کاشان که از برندهای معتبر و باکیفیت فرش ماشینی کاشان می‌باشند، نسبت به برندی که نام و نشان خاصی ندارد بالاتر خواهد بود.

اما اگر تمام فاکتورهای دو فرش را ثابت در نظر بگیریم و تنها تفاوت، در میزان شانه و تراکم فرش باشد، معمولاً به این شکل با تغییر قیمت فرش مواجه هستیم:

فرش ۷۰۰ شانه کاشان معمولاً حدود ۲۰% از فرش ۵۰۰ شانه قیمت بیشتری دارد.

فرش ۱۰۰۰ شانه کاشان معمولاً حدود ۱۵% از فرش ۷۰۰ شانه قیمت بیشتری دارد.

فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان معمولاً حدود ۱۰% از فرش ۱۰۰۰ شانه قیمت بیشتری دارد.

خرید فرش ماشینی چند شانه برای من مناسب است؟ 


زیبایی طرح و نقش های فرش کاشان نه‌تنها در ایران بلکه در بازار جهانی فرش نیز زبانزد خاص و عام است، اما همان‌طور که در بخش قبل مشاهده کردید با افزایش شانه و تراکم فرش ماشینی علاوه بر ظرافت و زیبایی فرش، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد، بنابراین لازم است که با توجه به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید که چه شانه‌ای از فرش ماشینی برای شما مناسب است!

معمولاً برای اماکن عمومی مانند مسجد و حسینیه‌ از فرش‌های ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه استفاده می‌شود. اما در منازل بااینکه همچنان فرش ۷۰۰ شانه طرفداران زیادی دارد (خصوصاً به علت ارزان بودن فرش)، اما بسیاری از خانواده‌های ترجیح می‌دهند برای فضاهای لوکس منزل مثل پذیرایی از فرش‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه که ظرافت و زیبایی بیشتری دارند، استفاده کنند.

خرید ارزان فرش ماشینی کاشان با خرید مستقیم از کارخانه! 


بعد از بررسی و انتخاب بهترین فرش ماشینی، نوبت به انتخاب بهترین محل برای خرید ارزان و باکیفیت فرش ماشینی کاشان است. پیشنهاد ما خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان از سایت قالی کاشان است.

سایت قالی کاشان علاوه بر اینکه دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، این امکان را ایجاد کرده تا بتوانید فرش‌های ماشینی خود را به ارزان ترین قیمت به‌صورت مستقیم از کارخانه تهیه کنید. در سایت قالی کاشان امکان خرید ارزان فرش از کارخانه‌های کاشان مانند فرش عقیق کاشان، فرش بزرگمهر کاشان، فرش محتشم کاشان، فرش خاطره کویر کاشان، فرش نیاوران کاشان، فرش گل نقش کاشان، فرش تاپ کاشان و ... وجود دارد.

مجموعه قالی کاشان این امکان را فراهم کرده تا با حذف واسطه‌ها، مشتریان بتوانند فرش های ماشینی کاشان را به‌صورت مستقیم و به ارزان‌ترین قیمت ممکن از کارخانه تولیدکننده خریداری کنند و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه خرید خود، باوجود ضمانت ۱۲۰ ماهه کیفیت فرش های خریداری شده و همچنین گارانتی بازگشت وجه، با خیالی راحت و با اطمینان خاطر نسبت به انتخاب و خرید فرش ماشینی کاشان اقدام کنند.

همچنین کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه این مجموعه در هنگام انتخاب و خرید فرش در کنار شما هستند و شما را راهنمایی می‌کنند تا بهترین فرش ماشینی را متناسب با نیاز و بودجه خود تهیه کنید. 


برچسب: خرید اینترنتی فرش ماشینی ، خرید مستقیم فرش از کارخانه ، خرید فرش با کیفیت و ارزان ، قالی کاشان ، خرید فرش ماشینی کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۹:۳۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش کلاریس، نسل جدید فرش های ماشینی

 

فرش کلاریس، نسل جدید فرش ماشینی 

فرش کلاریس کاشان ، جدیدترین تکنولوژی فرش ماشینی است که به تازگی راه خود را به بازار فرش ماشینی کاشان باز کرده است. تنوع طرح و نقش، تراکم بالای رنگ های زیبا، شباهت زیاد به فرش های دستباف و قابلیت بالای سفارشی کردن طرح فرش، از ویژگی های منحصر به فرد فرش کلاریس است. با ورود به دنیای فرش کلاریس تجربه متفاوت و جذابی از فرش ماشینی را پیش رو خواهید داشت.
افزایش ظرفیت تولید فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف، باعث کاهش قیمت می شود و افراد بیشتری را قادر می سازد که خانه خود را با طرح ها و نقش های زیبا و منحصر به فرد فرش تزیین کنند. به علاوه اینکه صنعت فرش ماشینی روز به روز در حال تنوع و تکامل است. این ویژگی باعث می شود با دایره انتخاب وسیعی رو به رو باشیم و در نتیجه با هر مدل چیدمان و دکوراسیون منزل، تعداد قابل توجهی قالی وجود داشته باشد تا ما هر کدام را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنیم.
در میان این تنوع طرح و نقش، فرش کلاریس، با خصوصیات منحصر به فرد خود، دنیایی از تنوع و جذابیت را مقابل دیدگان خریداران فرش ماشینی کاشان نمایان می کند و به عنوان رقیبی سفت و سخت در مقابل فرش های دستباف قد علم می کند. فرش ماشینی کلاریس، فرشی مختص نسل امروز برای سلایق درجه یک و ناب است. کلاریس از نظر لغوی به معنای خلاق، باصلاحیت و مدرن است و به لحاظ کاربرد در صنعت فرش ماشینی نیز دارای خلاقیت در نسل جدید فرش بوده است.

فرش کلاریس کاشان: تکنولوژی چاپ تصویر بر روی فرش 

مهم ترین ویژگی فرش کلاریس نسبت به فرش های دیگر، تکنیک تولید آن است. در روش های بافت غیر کلاریس، فرش با نخ ها و الیافی که از قبل رنگ شده اند، بافت می شود. در هنگام بافت، متناسب با طرح و نقشه فرش ماشینی، نخ ها با رنگ های مختلف وارد فرآیند بافت می شوند. ولی در روش بافت کلاریس اینگونه نیست.
در فرش کلاریس، فرش از ابتدا بدون رنگ و سفید بافت و کامل می گردد و بعد از آن، طرح و نقشه روی فرش بدون رنگ، چاپ می شود. مثالی که می توان در مورد فرش کلاریس به کار برد، پرینتر های رنگی کاغذ است. در هنگام پرینت یک تصویر رنگی، دستگاه پرینتر با توجه به روش چاپ خود، تصویر را با همان طیف رنگی روی کاغذ سفید چاپ می کند.
در دستگاه فرش ماشینی کلاریس نیز همینگونه است. هر تصویری از نقشه فرش دستباف گرفته تا تصویر خود شما با استفاده از تکنولوژی فرش کلاریس قابل چاپ بر روی فرش ماشینی است.
فرش کلاریس ، یک فرش 700 شانه با تراکم 2550 است که همین میزان شانه پایین، در ضخامت بالای فرش نقش مهمی دارد و می توان این موضوع را در نظر گرفت که قابلیت پا خور بودن را دارد. در نتیجه می توان در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نیز پهن کرد. فرش کلاریس ویژگی هایی دارد که می تواند متناسب با آن ویژگی ها، یکی از بهترین اولویت های شما در خرید فرش کاشان باشد . البته فرش کلاریس 1200 شانه نیز روانه بازار شده است که زیبایی بی نظیری به دلیل بافت ریز و ظریف به نمایش می گذارد .

 

برچسب: فرش کلاریس،فرش ماشینی مدرن،فرش خاص،فرش زیبا،فرش ماشینی با کیفیت،قالی کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۴:۳۸ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

ویژگی های فرش طرح افشان کاشان

 

فرش های ماشینی کاشان دارای تنوع بسیار بالا در طرح های بافته شده هستند . در میان طرح های فرش ، فرش طرح افشان کاشان یکی از پرطرفدارترین طرح های مجموعه قالی کاشان است. این طرح فرش بسیار زیبا، دارای این ویژگی منحصر به فرد است که ترنج وسط فرش از آن حذف شده است. در این مقاله، شما را با ویژگی هایی که فرش طرح افشان را پرطرفدار کرده است، آشنا خواهیم کرد.

فرش طرح افشان، به روز و همه پسند 

یکی از ویژگی های بسیار جالب توجه فرش افشان این است که با وجود اصالت این طرح فرش، باز هم مورد توجه و به روز است. حذف ترنج وسط، طرح افشان را از نظر ظاهری تا حدی به فرش های مدرن نزدیک کرده است. علاوه بر این که گلهای سنتی و اصیل فرش کاشان همچنان در این طرح فرش خودنمایی می کنند.
با این توضیحات، فرش طرح افشان کاشان، هم مورد توجه خریدارانی قرار می گیرد که به طرح های سنتی فرش علاقه دارند و هم مورد پسند کسانی است که تمایل دارند تا حدی به سمت دکوراسیون مدرن حرکت کنند. این ویژگی مخصوصا فرش طرح افشان را مناسب خانه هایی می کند که از عناصر سنتی و مدرن به طور همزمان بهره برده اند.

فرش طرح افشان، خانه را بزرگتر نشان می دهد 

به دلیل حذف ترنج وسط از فرش طرح افشان، این فرش، فضای خانه شما را بزرگتر نشان می دهد. دلیل این امر این است که فرش طرح افشان، فضای زمینه پیوسته بزرگتری با گل های ریزتر نسبت به فرش ترنج دار دارد. همین گلهای ریز در زمینه بزرگ، برای بیننده خطای دید ایجاد می کند و فضا را در نظر او بزرگتر جلوه می دهد. این ویژگی بسیار مطلوب خریدارانی است که در خانه هایی با اتاق هایی نسبتا کوچک زندگی می کنند.
البته اگر باز هم به دنبال بزرگتر نشان دادن فضای اتاق هستید، می توانید به سراغ فرش های افشان با زمینه های روشن، مثل فرش زمینه کرم و فرش زمینه ترمه ای باشید.

فرش طرح افشان، آزادی بیشتری در چیدمان به شما می دهد 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از این که مبلمان را بر روی فرش خانه خود چیده اید، به نظرتان آمده است که تقارن طرح فرش به دلیل این که بخش هایی از آن توسط اثاثیه خانه پوشیده شده است، به هم خورده است. یکی از راه ها برای جلوگیری از این پدیده این است که اول مبلمان را بچینید و سپس فرش ها را در فضاهای خالی بین مبلمان و اثاثیه بیندازید.
این راه حل برای کسانی که می خواهند به قول معروف گوش تا گوش اتاق را فرش پهن کنند، راه حل مناسبی نیست. چرا که بالاخره بخش هایی از کف اتاق بدون فرش باقی خواهند ماند. استفاده از فرش طرح افشان می تواند تا حدی این مشکل را برای افراد مشکل پسند برطرف کند.
از آن جایی که ترنج وسط در این طرح فرش وجود ندارد، شما می توانید بدون نگزانی از این که فاصله مبلمان تا ترنج وسط در چهار جهت فرش متفاوت بشود و تقارن از دست برود، اثاثیه را بر روی فرش خود قرار دهید. با استفاده از فرش طرح افشان، زیبایی و تقارن چیدمان را در دکوراسیون خانه خود چند برابر کنید.

حرف آخر درباره خرید اینترنتی فرش طرح افشان کاشان 

اگر تصمیم به خرید اینترنتی فرش طرح افشان کاشان دارید، همین الان از طرح های موجود در گالری قالی کاشان ، یک فرش را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن و آن را در شهر خودتان و درب منزل تحویل بگیرید. مجموعه قالی کاشان، فرش کاشان را با قیمت ارزان مستقیم از کارخانه برای شما ارسال می کند.


برچسب: فرش طرح افشان ، فرش به روز و زیبا ، فرش ماشینی بدون ترنج ، چیدمان آسان دکوراسیون ، قالی کاشان ، فرش ماشینی کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۹:۳۴ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

فرش زمینه سبز در دکوراسیون

تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون علاوه بر زیبایی و آرامش ، القای حس آرامش و سکون به بیننده است . نحوه چیدمان با فرش زمینه سبز که از رنگ زمینه های خاص در مجموعه قالی کاشان است تاثیر به سزایی در دیده شدن هر چه زیباتر فضای منزل شما دارد . این رنگ زمینه برای دکوراسیون های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این فرش ماشینی زیبایی و شادابی بی نظیر به فضای منزل شما می دهد . از آن جا چشم انسان توانایی رنگ سبز را بیشتر از سایر رنگ ها دارد ، به هنگام نگاه کردن به رنگ سبز حس خوشایندی را تجربه می کنید . رنگ سبز آرامش خاصی دارد و می توان گفت آرامشی از جنس طظبیعت برای شما به ارمغان می آورد .

فرش زمینه سبز با چه دکوراسیونی ست می شود ؟ 


رنگ سبز از رنگ های محبوب در بین تمام مردم است . رنگ سبز را می توان از رنگ های خنثی دانست چرا که از ترکیب دو رنگ آبی و زرد می باشد . به همین دلیل این فرش ماشینی را می توان در کنار رنگ های سرد و رنگ های گرم استفاده کرد . حتی استفاده از تون های دیگر رنگ سبز نبز در کنار این فرش ماشینی زیبایی و جلوه خاصی دارد .

یکی از رنگ هایی که در کنار این فرش زیبا می توانید استفاده کنید ، رنگ آبی است . که باعث آرامش هر چه بیشتر در فضای منزل شما می شود . هم چنین استفاده از رنگ های سرد در کنار این فرش ماشینی باعث بزرگتر دیده شدن فضای منزل شما می شود .

ترکیب رنگ زرد در کنار رنگ سبز از ترکیب رنگ های پرطرفدار است . هم چنین استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ سبز ، از ترکیب رنگ های بسیار محبوب است . این ترکیب در عین سادگی زیبایی و جلوه فوق العاده ای دارد .

رنگ های گرم از جمله رنگ های قرمز و نارنجی در کنار این فرش ماشینی گرما و شادابی بی نظیر دارند . این ترکیب زیبا فضایی سرشار از انرژی برای شما به همراه خواهد داشت . هم چنین این ترکیب باعث بیشتر به چشم آمدن اشیای موجود در اتاق شما و دکوراسیون تان می شود .

رنگ قهوه ای را می توان از رنگ های مکمل در کنار رنگ سبز دانست . این ترکیب فضایی شیک برای شما ایجاد می کند و ترکیب بسیار زیبا برای فضای پذیرایی شما است .

در کنار فرش زمینه سبز رنگ های زیادی را می توان استفاده کرد و رنگ سبز انعطاف بالایی در ترکیب با سایر رنگ ها دارد .


برچسب: فرش زمینه سبز ، فرش خاص ، فرش ماشینی زیبا ، فرش کاشان ، خرید فرش از کارخانه ، قالی کاشان ، فرش مدرن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۶:۵۱ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)

همه چیز در مورد فرش شگی یا پرز بلند

 ویژگی های فرش شگی یا پر بلند

در این مقاله قصد داریم فرش شگی یا پرز بلند را به شما معرفی نموده و معایب و محاسن آن را برای شما بیان کنیم. فرش شگی از خاص ترین و پر طرف دارترین نوع فرش ماشینی به ویژه در خانه های با دکوراسیون مدرن امروزی است. به طوری که شما هر مدل دکوراسیون و چیدمانی داشته باشید، می توانید از فرش شگی یا پرزبلند استفاده کنید. در نتیجه این فرش انتخاب بسیار مناسبی برای عروس و دامادها و یا کسانی است که مدام در حال تعویض و جا به جایی منزل هستند.

فرش شگی قدمت فرش های کاشان را نداشته و از این فرش در کشور های اروپایی که سبک دکوراسیون مدرن در آنها رواج دارد، بیشتر استفاده می شود. بنابراین می توان این فرش را که با ساختار دکوراسیون سنتی ایران همخوانی ندارد، یکی از عناصر اصلی ست کردن فرش با دکوراسیون مدرن دانست. پس برای خرید فرشی که با چیدمان و دکوراسیون مدرن خانه شما هماهنگ بوده و همخوانی داشته باشد، می توانید روی فرش طرح شگی یا پرز بلند حساب کنید.

لغت شگی ( Shaggy ) ، واژه انگلیسی و به معنای مو بلند است که این نام گذاری به دلیل پرزهای بلندی است که در بافت این نوع فرش استفاده می شود. همانطور که گفته شد، شگی از جمله خاص ترین تولیدات در حوزه انواع فرش و کفپوش در سالهای اخیر است.

با توجه به سادگی و قابلیت هماهنگی و ست شدن با دکوراسیونهای مختلف، فرش شگی نظر طرفداران و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است. از میان دسته بندی های مختلف فرش کلاسیک و فرش فانتزی در فرش کاشان، فرش شگی در دسته فرش های فانتزی می گنجد.

فرش های شگی اساسا طرح ساده و خلوت دارد و معمولا به صورت تک‌رنگ تولید می‌شود. البته لازم به ذکر است فرش شگی با زمینه سه بعدی و چند رنگ نیز بافته شده که خود از جذابیت ویژه ای برخوردار هستند. در مورد این فرش توضیحات و مواردی وجود دارد که با مطالعه آن ها می توانید فرش شگی را بهتر بشناسید. 

فرش شگی سالها در ترکیه و کشورهای اروپایی تولید می شد. اما به دلیل جذابیت آن و تقاضای بازار داخلی که ناشی از جذابیت و خاص بودن آن است، شرکت ها و کارخانه های فرش کاشان به ویژه برندهای معتبر و شناخته شده ای مانند فرش محتشم کاشان و فرش بزرگمهر نیز به تولید و بافت این نوع فرش روی آوردند و توانستند علاوه بر جلب نظر متقاضیان داخلی، نظر تجار خارجی را نیز به خود جلب کنند.

فرش شگی یا پرزبلند چه تفاوتی با دیگر فرش ها دارد؟


فرش شگی یا پرزبلند از نظر شکل و فرم بافت با فرش های سنتی متفاوت است. این فرش ها به لحاظ وزنی نیز از سایر فرش ها سبکترند. چرا که شیوه بافتشان متفاوت بوده و در آن از الیاف کمتری نسبت به فرش های کلاسیک استفاده می شود.

معمولا فرش های پرزبلند در سایزهای 50*100 سانت و 1*1 متر و 1*1.5 متری و 1*3 و 1.5*2.25 و 2*3 متر (6 متری) تولید می شوند. علت این امر نیز کاربرد این فرش است که بعدا به صورت مفصل به آن می پردازیم. سایزها و اندازه های بزرگتر از فرش 6 متری در شگی متداول نیست و کاربرد کمتری دارد. به همین دلیل در صورت تمایل برای خرید فرش پرزبلند با اندازه های بزرگتر باید به صورت سفارشی و معمولا جفتی اقدام نمایید.

جدای از اینکه چه کاربردی را برای فرش شگی در نظر داشته باشید، به دلیل نوع خاص بافت و استفاده از نخ های مختلف و طرح دار، به صورت کلی این نوع فرش، تزئینی است. و از آن بیشتر برای تزیین و ست کردن دکوراسیون استفاده می شود تا به عنوان کفپوش اصلی.

به دلیل همین تزئینی بودن فرش شگی، بافت و تولید آن در سایزهای کوچک مختلف و همچنین اشکال مختلف ( به اشکال دایره، قلبی ، گل، برگ درخت، ماشین و…) نیز مرسوم است. اگرچه همچنان بافت و خرید و فروش فرش های مستطیلی بسیار بیشتر از اشکال خاص است.

از الیاف به کار برده شده در این فرش می توان از اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن و حتی پشم نیز نام برد. این را بدانید الیاف از هر کدام که باشد در این فرش به شکل قطعه قطعه ( پایل شده ) مورد استفاده قرار می گیرد. به این تعبیر که در قالی های معمولی سنتی اندازه هر پایل ( قطعه نخ ) به کاررفته در خاب فرش، حدودا 11 میلی متر می باشد، ولی در فرش شگی این اندازه به 30 میلی متر نیز می رسد. به همین دلیل به این نوع فرش، فرش پرزبلند گفته می شود.

مزایای استفاده از فرش شگی چیست؟


فرش شگی دارای مزایایی است که آن را به انتخابی مناسب و دلخواه توسط خریداران فرش ماشینی تبدیل می کند. در ادامه به مزایای فرش شگی می پردازیم.

نرمی و لطافت 
نخستین حسن و ویژگی فرش شگی آن است که نوع الیاف نرم نسبتا بلند که در بافت این گونه فرش ها به کار رفته، باعث شده است نرمی و لطافت نسبتا خوبی نسبت به دیگر فرش ها داشته باشد.

درخشندگی و براق بودن
استفاده از نخ های پلی استر، پلی پروپیلن و … که در فرش شگی رایج است به دلیل براق بودن، جلوه  و درخشندگی بیشتری به این فرش نسبت به سایر فرش ها می دهد.

تنوع بافت ظاهری
فرش شگی به دلیل نوع بافت آن تنها فرشی است که در بافت آن از انواع نخ های فانتزی با نمره ها و ضخامت ها و اشکال گوناگون استفاده می شود. به این ترتیب این امکان وجود دارد که در یک فرش شگی، نخ های ضخیم و نازک در کنار نخ های ساده مدل دار مانند نخ های فانتزی و یا نخ های زری شکل به کار روند. این موضوع باعث می شود که فرش شگی بیشترین تنوع شکل و نوع ظاهری را در میان فرش های ماشینی داشته باشد. ( البته این امر جدای از طرح و نقشه فرش است)

تنوع شکل و قالب فرش
تنوع شکلی در شگی به نسبت بیشتر از دیگر انواع فرش است. و شما می توانید فرش شگی دایره ای، طرح برگ درخت، طرح گل و انواع اشکال هندسی و فانتزی را در این گونه فرش ها مشاهده کنید.

بدون پرز و ضد حساسیت بودن
الیاف پلی استر و پلی پروپیلن و دیگر الیاف فانتزی که در بافت فرش های شگی به کار میرود به صورت کلی فاقد پرزدهی بوده و به همین دلیل حساسیت نیز ایجاد نمی کنند. از این رو می توان این فرش ها را از نظر بهداشت و سلامت گزینه مناسبی برای فرش اتاق کودک و فرش آشپزخانه دانست.

قیمت پایین تر و مقرون به صرفه بودن
همانگونه که قبلا هم اشاره شد، در بافت فرش شگی، از انواع نخ های تشکیل شده از خانواده الیاف پلی استر و پلی پروپیلن، استفاده می شود و این الیاف نسبت به نخ ها و الیاف اکرلیک ارزانتر هستند. از طرف دیگر تراکم گره های فرش شگی نسبت به فرش های اکرلیک پایین تر است. به همین دلایل، این نوع فرش نسبت به فرش های اکرلیک و سنتی یک فرش ارزان محسوب می شود. پس برای خانواده ها و کسانی که می خواهند در هزینه های خود صرفه جویی کنند، فرش شگی گزینه خوبی به نظر می رسد.

قبل از خرید فرش شگی باید به این نکات توجه کنید!


مسلما فرش های شگی و پرز بلند نیز مانند هر فرش و یا هر محصول دیگر در کنار ویژگی های خوب و محسنات خود، نواقص و عیبی های نیز دارند که بد نیست در صورتی که قصد خرید این گونه فرش ها را دارید پیش از خرید نسبت به این عیب ها و نواقص آگاهی داشته باشید. ما در اینجا به ترتیب به آنها اشاره می کنیم.

نخست اینکه فرش شگی به دلیل پرزهای بلندی که دارد گرد و خاک و سایر ذرات ریز بیشتر از فرش های دیگر در لابه لای این پرز ها قرار می گیرد. پس در نتیجه این نکته را در نظر بگیرد که نظافت و جارو زدن آن نیز سخت تر خواهد بود. یکی از راه هایی که فرش نیاز به نظافت مداوم نداشته باشد این است که فرش شگی بهتر است در مناطق کم رفت و آمد پهن شود تا در نتیجه کمتر در معرض کثیفی قرار بگیرد.

البته این مشکل بیشتر برای خانه های شلوغ و همچنین فرش های شگی بزرگ مشکل ایجاد می کند. اما در خانه های کم جمعیت که در آنها جارو برقی قوی کار جارو دستی را انجام می دهد، این مشکل چندان جدی به نظر نمی رسد. به ویژه در مورد سایزهای قالیچه کوچک و پادری که به راحتی امکان جمع کردن آنها و تکاندن آنها داخل حیاط یا تراس و حمام و.. وجود دارد.

دوم اینکه جنس فرشهای شگی عموما از انواع شاخه های پلی استر و پلی پروپیلن است. اینگونه نخ ها که در فرشهای شگی و فانتزی کاربرد دارند به صورت کلی از دوام و ایستایی کمتری نسبت به آکرلیک برخوردار هستند و البته به همین نسبت فرششان هم ارزانتر است.

در نهایت باید در نظر داشت که همان طور که گفته شد، معمولا امکان بافت و تولید فرش بزرگتر از فرش 9 متری در نوع شگی وجود ندارد.

آیا فرش شگی برای کاربرد شما مناسب است؟


همانطور که اشاره شد، این فرش در گروه فرش های فانتزی قرار می گیرد. فرش های فانتزی بیشتر کارکردی تزئینی و دکوری دارند. در میان فرش های فانتزی ، شگی بیش از دیگران کاربرد تزئینی دارد و این امر نیز به دلیل تنوع شکل، رنگ های خاص و تنوع بافت و نخ های خاصی است که در بافت آن به کار می رود.

اگر چه این نوع فرش را می توان به عنوان یک فرش در دکوراسیون فضای اصلی خانه نیز استفاده نمود، اما چنین کاربردی در خانه های ایرانی کمتر به چشم می خورد و بیشتر به دکوراسیون های غربی تمایل دارد.

با توجه به آنچه در بالا در مورد سلامت و بهداشت فرش شگی بدان اشاره شد، علاوه بر استفاده در آشپزخانه و یا به عنوان فرش اتاق کودک، می توان در اتاق خواب نیز به کار برد. البته استفاده از اینگونه فرش ها به عنوان پادری برای پشت در خانه و یا جلوی در حمام و سرویس دستشویی نیز متداول است.

برای شستشو و تمیز کردن فرش شگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟


برای شستن و نظافت فرش شگی راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید فرش را روی بندی آویزان کرده و با ضربه زدن به وسیله یک چوب، خاک موجود در الیاف فرش را خارج کنید. همچنین استفاده از جارو برقی با قدرت مکندگی بالا و سری مناسب نیز کارگشا است.

در مورد شستشوی فرش نیز طبیعتا دو راه وجود دارد، یکی اینکه خودتان این کار را در منزل انجام دهید که بهتر است از محلول آب و شامپو فرش استفاده شود و یا اینکه فرش را به شرکت های قالی شویی بسپارید، که بهتر است معتبرترین و بهترین شرکت قالی شویی را پیدا کنید، تا فرش  فرسوده نشود.


برچسب: فرش شگی ، فرش نرم ، فرش پرز بلند ، فرش مقرون به صرفه ، فرش باکیفیت ، فرش کاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۷:۵۰ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)