فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

تشخیص فرش ماشینی اصل از تقلبی

فرش اصل در قالی کاشان

امروزه تنوع در بافت فرش های ماشینی بسیار بالا می باشد. به همین دلیل برخی از افراد با جایگزین کردن مواد اولیه نامرغوب، فرش بی کیفیت خود را به جای یک فرش اصل به فروش می رسانند. این مقاله به منظور روش های تشخیص فرش اصل از تقلبی تهیه شده می باشد. تا به شما کمک کند بهترین کیفیت را خریداری کنید.

فرش ماشینی اصل کاشان

شانه و تراکم در فرش های ماشینی نقش بسیار مهمی را دارند. شانه به تعداد گره ها در ی متر عرض فرش گفته می شود. همچنین به تعداد گره ها در یک متر طول فرش تراکم گفته می شود. به صورت استاندارد، فرش های اصل در شانه های 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه، 1500 شانه، 1600 شانه تولید و بازار عرضه می گردند. با توجه به عرض ماشین آلات بافندگی، عرض یا شانه فرش در همه فرش ها ثابت می باشد ولی طول یا تراکم فرش متغیر می باشد. برای تشخیص اصل بودن یک فرش می توانید تعداد گره ها در یک متر عرض فرش را شمرده و با صد برابر کردن آن شانه فرش اصل را بدست آورید.

فرش ماشینی 700 شانه اصل

تراکم در فرش های 700 شانه متغیر می باشد. به صورت استاندارد این تراکم بین عدد 1000 الی 3000 تولید می شود. فرش های 700 شانه در دو دسته 8 رنگ و 10 رنگ بافته می شوند. بارزترین تراکم در فرش های 700 شانه، تراکم 2550 بوده و در نتیجه یکی از اصل ترین فرش های ماشینی با مشخصات 700 شانه با تراکم 2550 به بازار عرضه می گردد.

فرش ماشینی 1000 شانه اصل

فرش های 1000 شانه با تراکم 3000 تولید می شوند و با طیف رنگی 8 رنگ و 10 رنگ به فروش می رسند. الیاف به کار رفته در فرش های 1000 شانه نخ اکریلیک هیت ست شده می باشد. چنانچه فرش 1000 شانه ای خریداری کردید که دارای مشخصات دیگری بود، آن فرش اصل نمی باشد.

فرش ماشینی 1200 شانه اصل

فرش 1200 شانه به صورت استاندارد در تراکم 3600 بافته می شود. این فرش همانند فرش های دیگر در به صورت 8 رنگ و 10 رنگ تولید می گردد. یکی از ویژگی های فرش 1200 شانه استفاده از نخ اکریلیک هیت ست شده با قابلیت ضد پرزدهی و حساسیت می باشد. موارد ذکر شده لازمه یک فرش اصل می باشد.

فرش ماشینی 1500 شانه اصل

یکی از ویژگی های فرش 1500 شانه، جلوه دستباف گونه آن می باشد. الیاف استفاده شده در فرش های 1500 شانه صد در صد اکریلیک است. به همین منظور فرش غیر قابل پرزدهی و حساسیت می باشد. یکی از جدید و به روز ترین دستگاه های بافت فرش 1500 شانه، به نام HCI3 می باشد.

کیفیت الیاف

در بافت فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می شود. در الیاف مصنوعی، اکریلیک یکی از بهترین الیاف به کار برده شده در فرش می باشد. الیاف اکریلیک قیمت بالاتری را نسبت به الیاف دیگر دارد. چرا که دوام و کیفیت فرش را افزایش می دهد.

 از ویژگی های اکریلیک می توان به عدم ایجاد پرزدهی و حساسیت در آن اشاره کرد. همچنین در برابر نور مستقیم خورشید مقاوم می باشد. اگر به دنبال فرشی هستید که ماندگاری بالایی داشته و همچنین جلوه ی زیبایی را به فرش دهد، الیاف صد در صد اکریلیک بهترین گزینه برای شما می باشد. یکی از تفاوت هایی که فرش اصل از فرش تقلبی دارد، لطافت و نرمی الیاف می باشد. به صورتی که قدم گذاشتن روی آن حس آرامش را در مخاطب ایجاد کند.

استعلام از کارخانه مربوط

در پشت تمامی فرش های اصل، برچسبی به منظور شناسنامه کلی از فرش می باشد. در آن شناسنامه مشخصات کاملی از فرش ذکر شده است. با تماس به شرکت تولید کننده می توانید اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص دهید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

با خرید فرش کاشان از فروشگاه اینترنتی قالی کاشان می توانید فرشی زیبا و با کیفیت را خریداری کنید. یکی از ویژگی های فروشگاه قالی کاشان ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد. همچنین محصولات ارائه شده در این فروشگاه، از برند های معتبر می باشد.


برچسب: فرش ماشینی اصل، قالی کاشان، فرش کاشان، فرش جدید، فرش ارزان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۴:۰۱ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)