فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

فرش فریز ماشینی کاشان - تفاوت فرش فریز و گلیم فرش

فرش کاشان گلیم فرش و فرش فانتزی فریز کاشان قیمت و خرید فرش و گلیم قالی کاشان

فرش های ماشینی کاشان انواع زیادی داشته که هر کدام کیفیت بافت بسیار بالایی دارند. کیفیت بسیار بالا در کنار طرح های جدید و منحصر به فرد سبب شده فرش های کاشان در سراسر دنیا مشهور باشند. کاشان از گذشته مهد تولید قالی های دستباف بوده و هم اکنون نیز هم در تولید فرش ماشینی و هم قالی های دستباف بسیارمعروف است. یکی از انواع فرش های ماشینی مدرن که در سال های اخیر شهرت یافته است فرش فریز ماشینی کاشان است. در این متن به بررسی این فرش پرداخته و تفاوت های آن را با گلیم فرش کاشان بررسی خواهیم کرد.

فرش فریز چیست ؟

فرش فریز یکی از انواع فرش های فانتزی و مدرن است که با الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن بافته می شود. از این رو مقاومت بالایی داشته و ظاهری براق دارد. هم چنین بافتی نرم و لطیف دارد که به دلیل ضخامت بسیار خوب آن است. این موارد سبب شده فرش فریز گزینه ای عالی برای استفاده در اتاق کودکان محسوب شود. انواع فرش های فریز عروسکی و کودک کاشان با جدید ترین طرح ها در کارخانه فرش کاشان در حال تولید است.

از دیگر ویژگی های فرش فریز ماشینی کاشان وزن سبک و شست و شوی بسیار راحت آن است. الیاف این فرش به گونه ای است که خیلی دیرتر کثیف شده و به راحتی تمیز می شود. الیاف فرش فریز فانتزی هیت ست شده هستند و پرز دهی ندارند. قیمت ارزان فرش فریز در کنار این ویژگی ها سبب می شود برای استفاده در فضا های شلوغ نیز گزینه مناسبی باشد.

فرش فریز کاشان همانند فرش های کلاسیک به صورت دوتایی و به هم چسبیده بافته می شوند. به صورتی که خاب هر دو فرش به هم متصل بوده و پس از بافت به وسیله برش از هم جدا می شوند. از این رو فرش های فریز ریشه بریده یا کات پیل cut pile محسوب می شوند. فرش فریز کاشان در ابعاد متنوعی مانند فرش 6 متری و فرش 4 متری بافته شده و دارای طرح های متنوعی مثل : فرش فریز سه بعدی ، فرش فریز طرح سنتی یا گبه ، فرش فریزعروسکی و کودک ، فرش فریز فانتزی ، فرش فریز ترک و ... می باشد.

تفاوت فرش فریز و گلیم 

فرش فریز و گلیم از بافته هایی هستند که در دکوراسیون های مدرن امروزی استفاده بسیار زیادی دارند. نحوه بافت فرش فریز و گلیم تفاوت هایی دارد. فرش فریز دارای نخ خاب مستحکم و نسبتا ضخیمی بوده و بافتی نرم دارد. اما گلیم ها همانند موکت ها بدون نخ خاب و تنها با تار و پود بافته می شوند. به همین دلیل ضخامت بسیار پایین تری دارند. گلیم ها برای استفاده در راه رو ها، راه پله ها و آشپزخانه بسیار مناسب هستند. زیرا وزن بسیار کمی دارند. سبک بودن و جابجایی آسان در هنگام شست وشوی گلیم کار را آسان تر می کند.

از دیگر تفاوت های گلیم و فرش فریز تفاوت ظاهری آنها است. گلیم های ماشینی کاشان اغلب دارای طرح های سنتی و ساده هستند و با رنگ های کم تعدادی بافته می شوند. اما فرش فریز به دلیل تراکم بالاتر در بافت طرح های متنوع و مدرنی داشته و با رنگ های پرتعدادی نیز بافته می شود. ضخامت بیش تر فرش فریز نسبت به گلیم باعث مقاومت و دوام بیش تر فرش فریز شده است. 

خرید گلیم فرش و فرش فریز کاشان

همان گونه که در بالا اشاره شد فرش فریز و گلیم فرش از بافته های محبوب و پر فروش کاشان هستند. گلیم ها به دلیل طرح های سنتی و اصیل و فرش های فریز به دلیل طرح های متنوع فانتزی طرفداران زیادی دارند. برای خرید گلیم فرش کاشان یا فرش فریز کاشان به سایت قالی کاشان مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی قالی کاشان انواع فرش های سنتی و کلاسیک و فرش های فانتزی و مدرن مانند فرش شگی به قیمت ارزان تر به نمایش گذاشته شده است. در فروشگاه قالی کاشان جدید ترین فرش های ماشینی کاشان را می توانید مستقیما از کارخانه فرش کاشان خرید نموده و با بهترین کیفیت دریافت نمایید.

جدید ترین و زیبا ترین فرش های کلاسیک و سنتی مانند فرش طرح افشان کاشان و فرش طرح خشتی کاشان را می توان در شانه و تراکم و ابعاد مختلف در این مجموعه مشاهده و بررسی نمود.


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش فریز، گلیم فرش، خرید فرش ماشینی، قیمت فرش،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۹:۲۴ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)