فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

فرش فریز چیست ؟

فرش کاشان قالی کاشان فرش فریز ماشینی کاشان قیمت و خرید فرش فریز و گلیم

 

فرش های ماشینی کاشان به دو گروه اصلی فرش های کلاسیک یا سنتی و فرش های مدرن و فانتزی تقسیم می شوند. فرش های کلاسیک فرش هایی هستند که ظاهری مانند قالی های دستباف دارند و دارای همانند طرح های سنتی می باشند. فرش های کلاسیک نقوش شناخته شده و مشهوری مانند لچک و ترنج ، نقوش افشان ، نقوش خشتی ، نقوش اسلیمی ، ختایی و ... دارند . در سوی دیگر فرش های مدرن و فانتزی را شاهد هستیم که ویژگی های کاملا متفاوتی دارند. فرش های فانتزی و مدرن طرح های انتزاعی و جدید داشته و ظاهری کاملا متفاوت دارند. فرش های فانتزی و مدرن انواع مختلفی مانند فرش های وینتیح ، فرش های شگی ، فرش های شنل ، فرش های فریز ، فرش های عروسکی ، فرش های سه بعدی و ... دارند. 

فرش فریز به چه فرشی چه گفته می شود؟

فرش فریز دسته ای از فرش های ماشینی مدرن است که ویژگی های خاصی دارد. ویژگی های خاص این فرش سبب شده برای استفاده در فضا های امروزی گزینه ای عالی محسوب شود. در ادامه به بررسی ویژگی های فرش مدرن فریز کاشان می پردازیم.

فرش فریز کاشان معمولا با الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن بافته می شود. این الیاف مقاومت بسیار بالایی دارند و شست و شوی آن ها بسیار آسان است. به همیین دلیل فرش های فریز برای استفاده در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد عالی هستند. فرش های فریز وزنی سبک دارند و به راحتی جابجا می شوند. جابجایی آسان و شستشوی راحت باعث می شود این فرش برای استفاده در آپارتمان ها گزینه ای عالی باشد. فرش های فریز برای استفاده در راه رو ها ، راه پله ها و آشپزخانه ها عالی هستند. 

فرش های فریز ماشینی کاشان تنوع بسیار بالایی دارند و در انواع طرح ها بافته می شوند. فرش های فریز طرح های بسیار مدرنی داشته و برای استفاده در دکوراسیون های مدرن امروزی طراحی شده اند.

ویژگی های فرش فریز کاشان 

فرش فریز کاشان همان گونه که گفته شد با الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن بافته می شود. این دسته از فرش های مدرن با تراکم های پایینی بافته می شوند و قیمت ارزان تری نسبت به سایر فرش های ماشینی دارند. در سوی دیگر برای جبران تراکم پایین از الیاف ضخیمی در بافت فرش فریز استفاده می شود. این ویژگی باعث می شود فرش فریز بافتی بسیار نرم داشته باشد. از این رو بیش تر فرش های عروسکی و کودک فرش های فریز ماشینی هستند.

فرش فریز ماشینی کاشان همانند سایر فرش های ماشینی به صورت دوتایی بافته می شود. بدین شکل که فرش ها در ابتدا به صورت حفتی ( زیر و رو ) و به هم چسبیده هستند. پس از بافت به وسیله برش این دو فرش از یکدیگر جدا می شوند. به همین دلیل فرش های فریز نیز فرش های ریشه بریده ( cut pile ) محسوب می شوند. 

فرش های فریز ماشینی کاشان انواع مختلفی دارند و برای استفاده در هر فضایی با طرح های متنوعی بافته می شوند. از طرح های محبوب فرش های فریز می توان طرح های سه بعدی ، طرح های سنتی یا گبه ، طرح های فانتزی و انتزاعی یا طرح های آبرنگی را نام برد.

مقایسه فرش فریز و گلیم 

فرش های فریز و گلیم ها از بافته هایی هستند که امروزه در دکوراسیون های شیک و مدرن امروزی استفاده زیادی دارند. اولین تفاوت فرش فریز و گلیم تفاوت در بافت آن ها است. همان گونه که در بالا گفته شد فرش فریز ریشه بریده بوده و دارای نخ خاب است. این فرش ارتفاع خاب و خامت نسبتا بالایی داشته و سطحی ناصاف دارد. اما گلیم همانند موکت سطحی صاف و یکنواخت داشته و بدون خاب است.

این اختلاف سبب می شود فرش های فریز از یک سو بافتی نرم تر داشته باشند و از طرفی مقاومت و دوام بالا تری نسبت به گلیم ها داشته باشند. اما از نظر زیبایی می توان گفت گلیم ها دارای الیاف براقی هستند که سبب می شود ظاهری زیبا تر از فرش فریز داشته باشند.

خرید فرش فریز و گلیم ماشینی کاشان

برای خرید انواع فرش ماشینی کاشان مانند فرش فریز کاشان بهترین گزینه فروشگاه قالی کاشان است. در فروشگاه قالی کاشان انواع فرش های ماشینی مانند فرش فریز و گلیم فرش و انواع فرش 700 شانه ، فرش 500 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه ، فرش 1500 شانه و فرش 1600 شانه به قیمت ارزان کارخانه به فروش رسیده است.


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش شنل، فرش فانتزی و مدرن، قیمت فرش، خرید فرش، انواع فرش، گلیم،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۳:۰۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)