فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

طرح محبوب افشان در فرش ماشینی

در این متن درمورد یکی از محبوب ترین و زیبا ترین طرح های فرش ایرانی صحبت خواهیم کرد . طرح افشان از دیرینه ترین و نشهور ترین طرح های فرش در ایران است . این طرح زیبا در سراسر دنیا پرطرفدار است و جلوه ای بی نظیر دارد . به همین دلیل فرش های طرح افشان ایران به سراسر دنیا صادر می شوند .

طرح و نقش افشان در فرش

طرح افشان در بین فرش های کلاسیک ایرانی و سنتی ایرانی قرار می گیرد . طرح افشان از دیرباز در کانون توجه قرار گرفته و طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است . این طرح همه پسند و دیدنی در برخی از موارد با طرح ها و نقش های متفاوتی ترکیب شده و طرح های بسیار خاصی را شکل داده است . 

در گذشته یکی از طرح هایی که در بیش تر فرش های سنتی ایرانی استفاده شده است طرح زیبای ترنج است . این طرح سنتی از یک ترنج در میانه فرش تشکیل شده که اطراف آن را نقوش ظریف و زیبای دیگری فرا گرفته بودند . بعد ها با گذشت زمان طراحان نقشه فرش تصمیم به حذف ترنج از این نقشه گرفتند . بدین شکل طرح زیبای افشان شکل گرفته است .

ازاین رو فرش های افشان ایرانی معمولا فاقد ترنج بوده و ترکیبی از نقش های اصیل افشان و اسلیمی یا ختاییی هستند . اما استثنائاتی نیز در این مورد وجود دارد . با توجه به تغییر سبک زندگی و تمایل سلیقه ها به طرح های مدرن امروزه طرح های افشان ترنج دار نیز وجود دارند . طرح های افشان ترنج دار طرح های جدیدی هستند که به سبک مدرن طراحی شده اند .

فلسفه و علت نامگذاری طرح افشان 

در طرح افشان نقوش فرش به هم پیوستگی و هارمونی بسیار خاصی دارند . به این شکل در طراحی این نقشه گویا طراح از ابتدا تا انتها قلم خود را از روی کاغذ بر نداشته است . یعنی تمام گل ها و نقش ها را روی فرش افشانده است .

طرح افشان چه ویژگی هایی دارد ؟

یکی از مشخص ترین ویژگی های طرح افشان استفاده از نقوش به هم پیوسته و شاخ و برگ هایی است که در سراسر فرش تکرار شده اند . استفاده از نقوش اصیل ایرانی مانند ختایی ، شاه عباسی ، اسلیمی و ... در طرح افشان از دیگر ویژگی های قابل ذکر است . در طرح افشان معمولا لچک و ترنج وجود ندارد . این ویژگی سبب تمایز ظاهری فرش با سایر فرش ها شده است .

نبود ترنج در فرش سبب می شود فضای اطراف فرش بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد . به همین دلیل فرش های طرف افشان برای استفاده در فضا های کوچک گزینه ای عالی محسوب می شوند . از دیگر ویژگی های طرح افشان عدم قرینگی در نقش های فرش است . این ویژگی نیز به زیبایی طرح افشان افزوده است .

انواع طرح افشان در فرش 

طرح افشان به دلیل محبوبیت بالا در شکل های گوناگون و متفاوتی طراحی شده است . از جمله طرح های مشهور افشان ایرانی می توان طرح های افشان شاه عباسی ، اسلیمی ، ختایی ، حیوانات و افشان ترنج دار را نام برد . هر یک از این طرح ها دارای قاعده طرح افشان هستند که با نقوش دیگری ترکیب شده است . برخی از فرش های مدرن نیز از نقش های افشان در طرح خود استفاده کرده اند .

فرش طرح افشان دکوراسیون 

امروزه فرش در ظاهر دکوراسیون تاثیر بسزایی دارد . توجه به این نکته که از نظر روانشناسی ثابت شده است که رنگ و چیدمان دکوراسیون منزل بر خلق و خو و شکل گیری رفتار افراد تاثیر می گذارد، نشانه ای دیگر برای اهمیت داشتن انتخاب و رنگبندی دکوراسیون است. فرش های افشان انواع مختلفی داشته و برای هر نوع دکوراسیونی قابل استفاده هستند . با توجه به طرح خاص این فرش بهترین جلوه را  در دکوراسیون های شیک و مجلل کلاسیک از خود نشان خواهد داد . فرش طرح افشان رنگ بندی های بسیار متنوعی دارد که باید با توجه به نیاز خود در دکوراسیون از آن استفاده کنید .

خرید بهترین فرش طرح افشان کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مجموعه ای از بهترین و زیبا ترین طرح های فرش را در خود جای داده است . برای خرید بهترین فرش طرح افشان کاشان فروشگاه قالی کاشان را به شما پیشنهاد می کنیم . این فروشگاه بهترین و با کیفیت ترین فرش های ماشینی را به قیمت کارخانه عرضه می کند . تمامی محصولات قالی کاشان دارای ضمانت نامه 5 ساله بوده و با ارسال رایگان به خریداران تحویل می شوند .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، طرح افشان، فرش افشان، طرح فرش، قیمت فرش،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۳:۰۳ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)