فرش ماشيني 700 شانه كاشان فرش ماشيني 700 شانه كاشان .

فرش ماشيني 700 شانه كاشان

فرش گبه چيست ؟

               فرش كاشان قالي كاشان گبه ماشيني سنتي كاشان

 

تعريفي از گبه

گبه را در مختصرترين حالت خود مي توان به عنوان نوعي قالي با پرزهاي بلند معرفي نمود كه در بافت آن شمار پود بيشتري به كار رفته است. اما بگذاريد كه در اين مقاله، به صورت دقيق تر به معرفي آن بپردازيم.
 
در زمان هاي قديم، انسان هاي اوليه با استفاده از پوست حيوانات براي خود زيرانداز مي ساختند و از آن استفاده مي كردند. با گذشت زمان، آن ها ياد گرفتند كه با ريسيدن پشم حيوانات داراي پوست پشمي، مي توانند گليم هاي ساده اي كه آن را به عنوان نخستين زيراندازه هاي تار و پود دار مي شناسيم ببافند. يكي از اين زيراندازه ها گبه مي باشد. اين زيراندازها معمولا از جنس قالي هستند كه در اندازه هاي كوچك تر بافت مي شوند. همانطور كه در بالا اشاره داشتيم، گبه ها مانند فرش هاي شگي پرزهاي بلندي دارند و در بافت آن ها شمار پود بيشتري به كار رفته است كه تاثير زيادي بر نرم بودن آن ها دارد.
به لفظ عادي مي توان گفت كه، گبه نوعي قالي گره بافته شده است با گره هاي درشت و پرزهاي بلند كه بلندي آن ها تا حدود سه سانتي متر مي رسد ( ۳سانتي متر خاب دارد )، و تعداد پودهاي آن در حدود ۳ تا ۸ مي باشد كه نرمي بالاي اين زيراندازها به آن ربط پيدا مي كند.

طرح ها و نقش و نگارهاي گبه

در ابتداي ظهور اين زيراندازها، گبه ها به صورت بدون نقش و ساده بافته مي شدند. اغلب، بافندگان ذاين نوع زيراندازها از محيط اطراف الهام مي گرفتند و طرح هايي كه در ذهن خود مي پروراندند را روي گبه ها پياده مي كردند. از آن جا كه معمولا بافنده هاي گبه، آن را براي نياز شخصي خود مي بافتند معمولا طرح هاي ذهني و حتي آرزوهاي خود را روي گبه ها پياده مي كردند.
 
با وجودي كه در گبه، هيچ طرحي از پيش تعريف شده اي وجود ندارد اما مي توان گفت كه از طرح هاي اصلي به كار رفته در گبه ها طرحي به نام ” كم” است. كه در واقع اين طرح با استفاده از يك مستطيل و يك رديف لوزي كه در وسط آن است تشكيل شده است. از مهمترين طرح ها و نقش و نگارهاي به كار رفته در گبه مي توان به موارد زير اشاره نمود:
 
طرح شير، كه از مهمترين طرح هاي به كار رفته و يك نقش مشترك در ميان بافندگان مناطق مختلف به شمار مي رود.
طرح خشتي و يا طرح قابي شكل، كه به عنوان كاربردي ترين نقش در گبه ها شناخته مي شود. اين طرح از طرح هاي مورد علاقه بافندگان فارس و بختياري به شمار مي رود. در واقع اساس اين طرح هاي خشتي را طرح هايي با قاب منظم تشكيل مي دهد كه به صورت جدا از هم با ديگر قاب ها، طرح هايي هماهنگ دارد.
 
طرح درخت، كه در ميان زندگي آدميان از جايگاه ويژه اي برخوردار است. از ميان طرح هاي مختلف درختان، درخت سرو كه نماد شادي است و درخت بيد مجنون كه نماد غم و اندوه است در طراحي گبه ها بيشترين كاربرد را دارد.

 

 

تفاوت گبه با فرش (قالي)

از تفاوت هاي گبه با فرش ماشينيمي توان به مواردي چون سايز، بلندي پرزها و همچنين شمار پود در گبه ها كه تعداد بالاتري دارند و باعث نرم تر شدن گبه ها مي شود اشاره كرد.
 
اين نوع از زير اندازه ها بر عكس فرش (قالي) در بافت خود از نقشه خاصي استفاده نمي كنند . بلكه طرح اين زيراندازها بر اساس ذهنيات بافنده است. به عبارتي بافندگان اين نوع از زيراندازها ، آنچه در ذهن خود دارند را روي كار پياده مي كنند. اين نوع از قالي اصولا به شكل فارسي باف و بر روي دارهايي زميني بافته مي شود.
 
بافت گبه به وسيله پشم خودرنگ مخلوط با موي بز صورت مي گيرد. كه  اين پشم ها بعد از اينكه به طور كامل شسته شدند ريسيده و تابيده مي شوند و سپس براي بافت مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

روش نگهداري

همان اندازه كه مراحل توليد يك گبه از اهميت خاصي برخوردار است، به همان اندازه نگهداري آن نيز نيازمند دقت و توجه مي باشد. چرا كه هرچه در نگهداري آن ها دقت بيشتري به كار ببريم، ماندگاري شان نيز بالاتر مي رود. از جمله عواملي كه باعث آسيب رساندن به اين زيراندازها مي شود مي توان به حشراتي چون بيد، موريانه، موش و … اشاره كرد. براي مقابله با آسيب اين حشرات موذي مي توان از محلول هاي شيميايي كه به صورت افشانه كردن بر رو و پشت گبه مورد استفاده قرار مي گيرند و همچنين استفاده از تنباكو ، نفتالين اشاره كرد. همچنين به ياد داشته باشيد كه از قرار دادن اين زيراندازها در محيط هاي تيره و تاريك و همچنين محيط هاي مرطوب پرهيز نماييد.

خريد اينترنتي گبه ماشيني از قالي كاشان

براي خريد گبه ماشيني با كيفيت و ارزان قيمت فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را به شما پيشنهاد مي كنيم . اين فروشگاه اينترنتي محصولاتي فوق العاده با كيفيت و ضمانت شده را در خود جاي داده است . قيمت بسيار ارزان تر محصولات اين فروشگاه به دليل خريد مستقيم و بدون واسطه از كارخانه است . فروشگاه قالي كاشان انواع فرش هاي 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه ، 1500 شانه و 1600 شانه را با بالا ترين كيفيت دارا مي باشد . 


برچسب: فرش گبه، طرح فرش، انواع فرش، فرش ماشيني، جنس فرش، فرش مدرن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۸:۰۵ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش شنل چيست ؟

                            فرش كاشان قالي كاشان فرش شنل كاشان
 
از جديدترين محصولات فرش ماشيني فانتزي عرضه شده در بازار شنل مي باشد كه به همين دليل ما در اين مقاله توضيح خواهيم داد فرش شنل چيست و آيا فرش شنل خوبه يا خير تا بهترين خريد را براي كفپوش خانه خود داشته باشيد.
محصولات فرش شنل كه نام ديگرش فرش بلژيكي است در سال هاي گذشته به بافت رسيده و داراي طراحي مدرن با رنگ‌بندي شاد براي دكور هاي مدرنيته و شاد مي باشد كه قادر است در زيباتر كردن دكور خانه شما تاثير بسيار زيادي را قرار بدهد.
 در صورتي كه بخواهيد محصولات فرش شنل را در يك دسته بندي خاص قرار بدهيم بايد بگوييم كه شنل فرش در دسته محصولات فرش مدرن قرار داده مي‌شود كه كنار اين محصولاتي همچون فرش شگي ، گليم ،  فرش گرد ، گبه و… قرار داده شده است.
طرح هاي متنوع به كار رفته شده در فرش فانتزي شنل باعث شده است كه شما با هر سليقه اي كه باشيد از بين رنگ‌بندي هاي شاد عرضه شده براي محصولات فرش ماشيني شنل اقدام به خريد آن كنيد.

فرش شنل چيست !

در پاسخ به پرسش اينكه فرش شنل چيست ؟ بايد گفت محصولات فرش شنل از جمله كفپوش هايي مي باشد كه در دسته بندي فرش فانتزي و مدرن قرار داده شده است و داراي طراحي شيك و مدرن مي باشد.

در صورتي كه از طرح هاي اسليمي و سنتي خسته شده ايد و به دنبال فرشي با كيفيت با طراحي مدرنيته مي باشيد تا آن را در پذيرايي و يا روي راه پله هاي خانه پهن كنيد ، از بهترين انتخاب ها براي شما فرش شنل است.

 

از مزيت هاي فرش شنل مي توان به :

 وزن بسيار مناسب آن : اشاره داشت كه جابجايي فرش را نيز آسان كرده است و با اين فرش به راحتي شما مي توانيد اقدام به تغيير دادن دكوراسيون نماييد

قيمت بسيار مناسب فرش شنل : محصولات فرش شنل به صورت ارزان مي باشد و قيمت فرش شنل در ابعاد مختلف آن حتي در سال 98 بسيار ارزان و مناسب است كه مي توانيد آن را در ليست قيمت منتشر شده مشاهده كنيد.

طرح و نقشه شنل متنوع است :  محصولت فرش شنل به صورت متنوع در طرح و رنگبندي هاي متنوع در ابعاد مختلف به بافت رسيده است و به همين دليل شما با هر سليقه اي باشيد و يا حتي مشكل پسند نيز باشيد مي توانيد فرش شنل فانتزي فروشگاه زر فرش را خريداري كنيد.

 

كيفيت فرش شنل چيست !

محصولات فرش شنل از جنس ويكسوز به توليد رسيده اند و براي پشت فرش نيز از لاتكس استفاده شده است كه اين موضوع نيز باعث چسبيده شدن فرش به زمين سراميكي خواهد شد و از ليز خوردن فرش روي سراميك جلوگيري ميشود.

در خيلي از فرش ها از لاتكس استفاده نمي‌شود و علت اينكه در محصولات فرش شنل از لاتكس استفاده شده است ، وزن بسيار سبك و مناسب اين فرش مي باشد كه باعث ليز خوردن كفپوش بر روز زمين سراميكي مي‌شود.

لاتكس افتاده شده در فرش شنل باعث افزايش طول عمر محصولات فرش شنل شدن و ماندگاري بسيار بالايي را فرش فانتزي شنل براي دكور خانه مي تواند داشته باشد.

در صورتي كه مي‌خواهيد شست و شوي فرش شنل را انجام دهيد بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد كه ظرافت اين فرش بسيار بالا مي باشد و در صورتي كه در اين كار تخصصي نداريد براي شست و شوي فرش شنل فانتزي مي توانيد قالي را به مراكز شست و شوي فرش شنل بسپاريد.

 

ويژگي فرش شنل چيست !

محصولات فرش شنل بسيار لطيف مي باشد و به صورت ضد لك نيز مي باشد كه به همين دليل در صورتي كه لك شدن فرش مورد اذيت شما بوده است خريداري فرش شنل ضد لك انتخابي بسيار عاقلانه خواهد بود.

در ادامه ويژگي هاي فرش فانتزي شنل بايد گفت كه اين فرش بدون پرز بوده و به علت استفاده از لاتكس در ساختار فرش بسيار مقاوم نيز مي باشد.

فرش شنل به صورت ضد چروك بوده و بسيار نرم مي باشد كه با كشيدن دستتان بر روي فرش اين لطافت را مي توانيد از فرش جذب كنيد.

 طرح هاي گل برجسته اين فرش فانتزي بسيار زيبا و دلربا مي باشد ، به صورتي كه با پهن كردن آن در دكور خانه مي توانيد نظر هر سخت پسندي را به خود جلب كند.

خريد فرش شنل

براي خريد اينترنتي فرش شنل فروشگاه قالي كاشان را به شما پيشنهاد مي كنيم . اين فروشگاه اينترنتي انواعي از زيبا ترين و جديد ترين فرش هاي فانتزي ماشيني را به نمايش گذاشته است . فرش هاي اين مجموعه بالا ترين كيفيت ممكن را داشته و در عين حال قيمتي ارزان نيز دارد . در فروشگاه قالي كاشان انواع فرش 700 شانه 1000 شانه ، 1200 شانه ، 1500 شانه و 1600 شانه با ابعاد مختلفي مانند فرش 9 متري و فرش 4 متري قابل مشاهده است .

 


برچسب: فرش شنل ، فرش كاشان ، فرش ارزان ، فرش ماشيني باكيفيت ، قالي كاشان ،قيمت فرش،طرح فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۶:۰۴ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش طرح لايت چيست ؟

انواع طرح ها و نقشه هاي فرش هاي ماشيني را به سه دسته كلي طرح سنتي ، طرح كلاسيك و طرح مدرن تقسيم مي كنند اما اين تمام ماجرا نيست ودر دل هر دسته ده ها نوع فرش وجود دارد . طرح ها و نقشه هايي كه هر كدام در بين سليقه ايرانيان ، خانه ها و مكان هاي مختلف در هر نقشه از جهان جايگاه و جلوه خاصي دارند . در حال حاضر و در بازار امروز فرش و قالي تنوع محصولات به گونه اي است كه خريداران بي شك طرح هايي را پسند كرده و به اصطلاح دست خالي از بازار بيرون نمي روند . طيف موجود ميان طرح هاي سنتي تا مدرن سليقه پير و جوان را پوشش مي دهد .


فرش هاي مدرن ، جديد ترين طرح هايي هستند كه بر سطح فرش ها و قاليچه ها نقش مي بندند . جاي خالي اين طرح ها به حدي حس مي شد كه به محض ورود در بين مشتريان به فرشي پرفروش با عرضه و تقاضاي بالا بدل گشتند . فرش هاي ماشيني مدرن يا فانتزي ، انواع و اقسام مختلفي دارند از جمله فرش لايت كه به روزترين طرح در زمينه طرح هاي فانتزي است . فرش رنگ روشن و يا لايت ، طرح هايي را شامل مي شود كه بر فرش با ويژگي هاي خاصي كه فرش هاي ترك نام دارند نقش مي بندد . فرش هاي ترك نوع خاصي از فرش هاي فانتزي هستند كه ريشه در كشور تركيه داشته و با همان ظاهر و زيبايي در كارخانه جات ايراني و با كيفيت اين محصولات به توليد مي رسند . فرش هاي ترك به لحاظ ويژگي هاي بافتي و ظاهري كه در صدر آن ها رنگ روشن زمينه و به كارگيري طيفي از تركيب رنگ هاي روشن است ، باب خانه نوعروسان ، خانه هايي كه به تازگي مورد استفاده قرار گرفته اند و دكور شيك پسندان خواهد بود .
فرش لايت طرح ترك مي تواند به طرز عجيبي دكوراسيون را متحول نموده و زيبايي بي نظيري در فضا ايجاد كند . در ادامه مقاله با ما همراه باشيد تا بيشتر با فرش ترك آشنا شويد و اين محصول بي نظير را بر گزينه هاي خريد خود اضافه نماييد .


انواع مدل هاي فرش ترك


فرش هاي توليد شده در كشور تركيه به لحاظ زيبايي و تنوع رنگ و طرح ، بسيار متنوع بوده و در طرح ها و نقش هاي زيادي توليد مي شوند . شايد دليل اصلي اين موضوع اين است كه كشور تركيه در مد و فشن حرف اول را مي زند خصوصا در طراحي پارچه و بافته هايي نظير فرش و قالي و قاليچه . فرش هاي ترك كه در چند سال اخير و تحريم محصولات ايراني توجه بازارهاي خارجي را به خود جلب كرده است ، توسط توليد كنندگان ايراني هم قابل توليد مي باشد . به عبارتي ايرانيان فناوري توليد فرش ترك را بدست آورده و تحت عنوان فرش لايت طرح ترك به توليد مي رسانند .
در نقشه فرش هاي ترك از طرح هاي اصيل استفاده نمي شود ، با وجود آنكه فرش بافي در تركيه از كشورهاي ايران و ارمنستان الگو گرفته شده است اما طرح هايي مانند طرح اسليمي در فرش هاي ترك به چشم نمي خورد . در عوض طرح هاي جديد و مدرن اصلي ترين نگاره ها در فرش ترك هستند . فرش ترك مدل ها و طرح هايي جديد و زيبايي دارد كه به لحاظ تفاوت فاحش با طرح هاي سنتي و كلاسيك موجود بر روي فرش هاي ايراني مخاطبان خاص خود را به سرعت پيدا كرده و به اصلي ترين و محبوب ترين كف پوش زير پاي اتاق كودكان و … تبديل شده است . به فرش هاي ترك به خاطر رنگ هاي روشني كه دارد فرش لايت نيز گرفته مي شود . البته ناگفته نماند توليد فرش لايت طرح ترك در نگاره هاي اصيل هم امكان پذير است اما در كل و در حالت عمومي فرش ترك با نگاره هاي فانتزي غالب خواهد بود .


ويژگي فرش طرح ترك


فرش هاي مدرن در شانه و تراكم بسيار بالا توليد نمي شوند و اغلب داراي شانه 700 هستند . يعني در بافت خود تعداد 700 گره عرضي دارند در كل فرش هاي طرح مدرن و فانتزي به علت عدم استفاده از نگاره هاي ريز و پيچ در پيچ حتي اگر در شانه 700 يا 1000 هم توليد شوند زيبايي و جلوه خاصي داشته و عدم ظرافت و ريز باف نبودن در ان ها مشخص نيست . اما فرش لايت طرح ترك به علت داشتن طرحي متفاوت از ساير طرح هاي فانتزي و نياز به ظرافت در شانه و تراكم بالا هم توليد مي شوند . به همين خاطر فرش مدرن طرح ترك از نظر ظرافت به فرش هاي شبه دستبافت شبيه هستند . جالب است بدانيد تراكم اين محصولات تا 2100 گره هم مي رسد .
دستگاه بافت فرش مدرن طرح ترك شونهر آلمان است كه بافته هايي در 8 رنگ زمينه اصلي با فناروي بالا و تكنولوژي وز دنيا توليد مي كند .
ابعاد اين محصولات ، كاملا استاندارد بوده و در ابعاد 6 متر ، 9 متر و 12 متر اين محصولات قابل خريد هستند و واقعي و در ابعاد متداول و استاندارد بافته و توليد مي شوند.
عدم پرزدهي و عدم ايجاد آلرژي و حساسيت از مواردي است كه به عنوان مزيت به فرش طرح ترك نسبت داده مي شود . اين محصولات با وجود آنكه در طيف رنگي شاد و روشن توليد مي شوند اما ضدلك و ضد چروك بوده و در صورت ايجاد لكه و آلودگي آن را نمايان نخواهند كرد . عموما فرش مدرن طرح ترك در طرح هاي برجسته به چشم مي خورند و اين موضوع جذابيت فرش را بيشتر و بيشتر خواهد نمود .
ناگفته نماند كه قيمت فرش ترك با قيمت فرش هاي ماشيني ايراني تفاوتي جزئي داشته و فرش مدرن طرح ترك گران تر از فرش هاي ديگر هستند كه مي تواند اين اختلاف قيمت را از طريق خريد هاي ديجيتال ماركتينگ ، مراحعه به نمايشگاه ها و خريد در دوره هاي آفف و تخفيف مرتفع نمود .
ويژگي بارز فرش ترك كه خصلت شيك بودن به آنها بخشيده است ، داشتن طرح و رنگ ساده است . عبارت شيك بودن در عين سادگي به معناي واقعي كلمه در فرش مدرن طرح ترك به چشم مي خورد .
چرا فرش ماشيني ترك بخريم
خريد فرش طرح ترك غالبا توسط آن دسته از افرادي انجام مي شود كه علاقمند به داشتن دكوري زيبا و روشن هستند . اگر خانه شما كوچك است و يا اگر از نور كافي برخوردار نيست ، اگر از وسايل لوكس و فانتزي و اشرافي در فضاي خانه استفاده كرده و قصد داريد فرش ماشيني تكميل كننده اين فضا باشد ، اگر در خانه نيازمند آرامش و صميميت هستيد خريد فرش مدرن طرح ترك را از دست ندهيد و آگاه باشيد كه فرش طرح ترك عضو آخر پازل دكوراسيون منزل شماست .
اما هنگام خريد بايد از برند و فروشگاه معتبر خريد نماييد . تكنولوژي توليد فرش ماشيني ترك ، تقريبا نوپا بوده و هنوز آنطور كه بايد و شايد همه توليد كنندگان در آن متخصص نشده اند و تعداد كمي از برند هاي نامي توان توليد فرش طرح ترك در كيفيت بالا ، مرغوبيت بي نظير و زيبايي چشم گير را دارند . همانطور كه مي دانيم خريد از فروشگاه هاي اينترنتي يا ديجيتال ماركتينك مقرون به صرفه ترين و بهترين روش خريد است . پس خريد فرش مدرن طرح ترك به روش اينترنتي در اولويت خواهد بود چراكه در اين روش نيازي به رفتن به فروشگاه و صرف هزينه گزاف براي خريد محصول نداريم و از همه مهم تر با خريد مستقيم از توليد كننده از اصالت محصول مطمئن خواهيم بود .


برچسب: فرش كاشان، قالي كاشان، فرش ماشيني، فرش ماشيني كاشان، فرش ترك، فرش طرح لايت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۷:۰۵ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش 1600 شانه، حقيقت يا دروغ

اين روزها در برخي تبليغات محيطي با عنوان هايي مانند ” توليد نخستين فرش 1600 شانه جهان ” مواجه مي شويم كه توجه مخاطبان و مشتريان فرش ماشيني را به خود جلب نموده است. در پي سوالاتي كه برخي از عزيزان در اين خصوص داشتند و شبهه هايي كه در ذهنشان ايجاد شده بود در رابطه امكان توليد فرش 1600 شانه تراكم 4800 و تفاوت آن با فرش 1500 شانه تراكم 4500، تصميم گرفتيم كه خبر توليد فرش 1600 شانه را مورد بررسي دقيق تر قرار داده و درستي و نادرستي آن را براي شما بزرگواران شفاف سازي كنيم. لطفا زود قضاوت نكنيد و اين متن را تا انتها مطالعه نماييد!

تحليل خبري و اطلاعاتي فرش 1600 شانه
در مرحله نخست اين شبهه وجود دارد كه هر محصول جديدي يك شركت توليدكننده دارد، به ويژه محصولات خاص همچون دستگاه هاي نساجي و به طور خاص تر دستگاه هاي بافت و توليد فرش ماشيني – توليد كننده هاي شاخص و شناخته شده اي دارند كه براي تمامي فعالان اين صنعت شناخته شده اند. بنابراين اگر دستگاه 1600 شانه توليد خود را آغاز كرده باشد،  مطمئنا از طريق وبسايت رسمي شركت توليدكننده آن منتشر مي شود.

شركت هاي توليدكننده دستگاه هاي بافت فرش ماشيني در حال حاضر منحصر شده اند به دو شركت وندويل و شركت شونهر. اين دو شركت مشهور و معتبر توليدكنده دستگاه هاي فرشبافي در تا زمان نگارش اين مقاله (آبانماه 1398 شمسي) هيچگونه خبري را در خصوص توليد، عرضه و يا حتي تصميم گيري در اين رابطه را در وبسايت هاي رسمي خود منتشر نكرده اند.

بررسي امكان فني توليد فرش 1600 شانه
نكته بعدي كه بايد به آن توجه كرد، همانگونه كه در مقاله مربوط به ” شانه فرش ” و ” تراكم فرش “ به طور كامل توضيح داديم، تراكم فرش (كه منظور همان تراكم طولي فرش است)، به راحتي قابل تغيير و كم و زياد كردن است. اما در مورد شانه فرش ماجرا بسيار متفاوت است. در حقيقت، تغيير در شانه فرش نه تنها در بعضي موارد غيرممكن است، بلكه در مواردي هم كه امكان افزايش شانه وجود دارد، با چالشهايي رو برو است كه اين كار را فقط با انجام تغييرات فني و طراحي مجدد دستگاه ممكن مي سازد.

البته بديهي است كه منظور ما از افزايش شانه فرش، آن گونه اي است كه بر روي يك دستگاه بافندگي اعمال مي شود تا آن را به سطح بالاتر ارتقاع دهد. مثلا تبديل و ارتقاء دستگاه توليد فرش 700 شانه به 1000 شانه و يا ارتقاء دستگاه توليد فرش 1000 شانه به فرش 1200 شانه و يا ارتقاء دستگاه فرش 1500 شانه به شانه اي بالاتر. و روشن است كه ساخت و توليد دستگاههاي بافت فرش با شانه بالاتر ممكن است و مورد بحث ما در اينجا نيست.

افزايش شانه فرش داراي چه چالش هايي است؟
يكي از چالش هاي افزايش شانه يك دستگاه بافندگي تغييراتي است كه بايد در ساختار و قطعات و ديگر موارد فني صورت گيرد. بنابر اين اگر شركتي بخواهد با انجام تغييراتي در دستگاه آن را به شانه بالاتر تبديل نمايد، بايد خود را آماده محدوديتهايي در توليد و راندمان فرش و همچنين انجام تغييرات در طراحي دستگاه نمايد. اين موارد مسلما مستلزم صرف هزينه زياد است. علاوه بر اين مدت زماني كه براي اين تغيير نياز است معمولا مدت طولاني است كه در اين مدت چرخ توليد شركت از كار مي افتد و اين نيز يكي ديگر از زيان هاي انجام اين تغيير است.

بعلاوه وقتي دستگاه بافت فرش ماشيني كه معمولا عرض آن 3 متر است به شانه بالاتر ارتقاء مي يابد، ناچار بايد افزايش شانه و تراكم عرضي را به شكلي جبران نمايد. اين امر سبب مي شود كه دستگاه تبديل شده كه قبلا مي توانست هر فرشي را تا عرض 3 متر ببافد پس از اين تغيير نهايتا مي تواند تا عرض 2.5 متر بافت نمايد. به عبارت ديگر ديگر امكان فرش 12 متري (3*4) با چنين دستگاهي وجود نخواهد داشت و نهايتا اين دستگاه مي تواند فرش 9 متري (2.5*3.5 متري) توليد كند.

مسلما اين يك محدوديت بسيار مهم براي يك دستگاه توليد فرش ماشيني است كه باعث مي شود فقط شركت هايي تن به اين كار دهند كه بيش از يك دستگاه بافندگي در يك گروه دارند و يا عرض دستگاه هاي بافندگي فرش آنها بيش از 3متر باشد. با تمام اين اوصاف و با در نظر گرفتن هزينه هايي كه افزايش شانه فرش ماشيني دارد، باز برخي از شركتها با جمع بندي مجموع سود و زياني كه در بلند مدت حاصل مي كنند اقدام به انجام اين كار كرده و مي كنند.

آيا فرش 1600 شانه توليد شده است؟
بنابراين با توجه به نكاتي و چالشهايي كه در بالا ذكر شد اگر شركتي بتواند بر تمامي چالشهاي پيش روي خود غلبه كند، مسلما امكان توليد و بافت فرش 1600 شانه امري در دسترس و ممكن خواهد بود. بنابر اين اگر شركتي بخواهد فرش 1600 شانه توليد و اين كار را با ارتقا دستگاه پايين تر انجام دهد و با محدوديت عرض دستگاه نيز مواجه نشود كافي است كه اولا، يك دستگاه فرش 1200 شانه با عرض 4 متر داشته باشد. ثانيا هزينه هاي طراحي مجدد و انجام تغييرات در بافت و غيره تقبل كند.

به عبارت ساده تر دستگاه توليد فرش 1200 شانه با عرض 4 متر امكان تبديل شده به دستگاه 1600 شانه با عرض 3 متر را دارد. خيلي ساده و خودماني اگر بخواهيم با يك مثال (ن نه چندان دقيق) بيان كنيم به اين شكل مي شود كه وقتي شما تراكم 1200 را كه در 4متري وجود دارد، فشرده كنيد مي توانيد تراكم 1600 را در 3 متر داته باشيد!

با توجه به شواهد و قراين موجود و مطالبي كه در بالا ذكر شد بايد بگوييم كه در حال حاضر (تا زمان نگارش اين مطلب – پاييز 1398 شمسي ) اگرچه دو شركت بزرگ و شناخته دستگاههاي توليد فرش ماشيني، تا كنون دستگاه هاي ويژه توليد فرش ماشيني با شانه بالاتر از 1500 توليد نكرده اند و به همين دليل در سايت آنها نيز مطلبي در اين خصوص درج نشده است اما امكان توليد فرش 1600 شانه با تراكم 4800 وجود دارد و شركت فرش خاطره كوير كاشان ، نخستين شركتي است كه اقدام به توليد فرش 1600 شانه نموده است.

چگونه ادعاي فروشندگان را ارزيابي كنم؟
شما مي توانيد درستي و نادرستي مطالبي را كه در تبليغات به چشم مي خورد، با روش هايي كه ما در همين وبسايت در رابطه با آموزش كامل فرش ماشيني، در اختيار شما قرار مي دهيم بسنجيد. و قيمت فرش 1500 شانه ، 1600 شانه 1200 شانه و … را درست ارزيابي كنيد. اميدوارم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: فرش گل برجسته ، فرش خاص ، فرش جديد ، فرش زيبا ، فرش ماشيني ، فرش كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۸:۵۹ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

مزايا و معايب فرش پلي استر كاشان

فرش هاي ماشيني موجود در بازار فرش ماشيني ، جنس هاي متنوعي دارند كه هر كدام از آن ها داراي مزايا و معايبي هستند . با داشتن شناخت كافي در مورد جنس نخ و الياف به كار رفته در فر ش ها مي توانيد مناسب ترين فرش را براي محيط منزل خود انتخاب كنيد. نكاتي در مورد خريد فرش ماشيني بايد در نظر داشته باشد كه در خريد فرش مناسب شما كمك فراواني مي كند . در اين مقاله مي خواهيم در مورد فرش پلي استر مطالبي را با شما در ميان بگذاريم.

مزاياي خريد فرش ماشيني پلي استر كاشان :

شايد مهمترين مزيت خريد فرش هاي ماشيني پلي استر اين (خصوصا براي طبيعت دوستان) اين موضوع است كه پلي استر پر كاربردترين و مهمترين الياف در بين تمام الياف طبيعي و مصنوعي دنياست. تا جايي كه بيش از 50% توليد الياف در دنيا را به خود اختصاص داده است. در برخي از منابع پلي استر را با نام اختصاصي PES نيز نمايش مي دهند. از الياف پلي استر در صنايع بسيار متنوعي (از پوشاك و فرش گرفته تا خودرو و…) استفاده مي شود.

البته اين نوع فرش ها يك مزيت ويژه ديگر نيز دارند كه باعث مي شود خانواده هايي كه فرزند كوچك دارند در هنگام خريد فرش ماشيني اين نوع فرش را مورد توجه داشته باشند و آن مزيت ويژه اين است كه فرش هاي پلي استر، جزو فرش هاي بدون پرز و ضد حساسيت محسوب مي شوند. به همين دليل به ويژه براي اتاق كودك و يا براي افرادي كه به پرز فرشهاي اكريليك حساسيت دارند استفاده از فرش هاي پلي استر پيشنهاد مي شود.

اين نوع نخ در بين ساير الياف مورد استفاده در صنعت فرش ماشيني از چگالي متوسطي برخوردار است. چگالي پلي استر تقريبا برابر چگالي پشم طبيعي است. پلي استر از الياف پنبه و ويسكوز سبك تر و از الياف اكريليك و پلي پروپيلن سنگين تر است.

از نظر استحكام، پلي استر جزو الياف نسبتا محكم به شمار مي رود. جذب رطوبت پلي استر به 1% هم نمي رسد و مي توان گفت كه تقريبا جذب آب اين نوع نخ صفر است.

فرش هاي پلي استر از لحاظ مقاومت در برابر حرارت چندان ضعيف نيست، چون دماي ذوب الياف پلي استر بين 250 تا 260 درجه است، البته اين ميزان مقاومت حرارتي براي اينكه فرش شما با قرار گرفتن كتري يا قابلمه داغ آسيب نبيند مناسب است، اما اگر اتوي داغ روي فرش قرار بگيرد فرش دچار سوختگي مي شود.

الياف پلي استر به خوبي در طبيعت تجزيه مي شوند و هيچگونه آسيبي براي محيط زيست ايجاد نمي كنند.

جالب است بدانيد كه در صنعت فرش ماشيني جهان (بالاخص در كشورهاي جهان اول) استفاده از نخ پلي استر (برخلاف نخ آكريليك) در تمامي اجزاي فرش به ويژه نخ خاب، امري متداول است.

اما فرش هاي پلي استر با تمام مزايايي كه در بالا به آن اشاره شد معايبي هم دارند كه در زير به آن اشاره مي كنيم:

معايب خريد فرش هاي پلي استر كاشان:

قبل از خريد فرش هاي ماشيني پلي استر كاشان لازم است بدانيد كه اين جنس از فرش، عايق حرارتي چندان مناسبي نيستند و در برابر نور مستقيم خورشيد نيز مقاومت كمي دارند اما از الياف پلي پروپيلن مقاومترند.

عدم بازگشت پذيري فرش هاي پلي استر، يكي ديگر از خصوصياتي است كه قبل از خريد اين جنس از فرش ماشيني بايد به فكر كنيد! زيرا بازگشت پذيري فرش هاي پلي استر (خصوصا اگر به علت فشار ناشي از اعمال بار و به مدت طولاني باشد) ضعيف است. پس اگر دكوراسيون منزل خود را به صورت مداوم عوض مي كنيد، نبايد اجسام سنگين مانند مبل و ميز را روي اين نوع فرش قرار دهيد.

اين مساله را نيز در نظر بگيريد كه فرش هاي پلي استر به مرور زمان و پس از چند سال پا خوري، نرمي و لطافت اوليه خود را از دست مي دهد. البته گاهي براي كاهش ضعف بازگشت پذيري، ميزان ارتفاع خاب اين نوع فرش ها را كاهش مي دهند تا ضعف برگشت پذيري پلي استر، كمتر خودنمايي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۴:۲۰ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)