فرش ماشيني 700 شانه كاشان فرش ماشيني 700 شانه كاشان .

فرش ماشيني 700 شانه كاشان

فرش 9 متري

ويژگي هاي فرش 9 متري 

فرش يكي از لوازم مهم و تاثير گذار در دكوراسيون منزل شما است . ويژگي هاي زيادي در هنگام خريد فرش ماشيني در انتخاب شما دخالت دارند مانند شانه و تراكم فرش ماشيني ، جنس نخ ، طرح و رنگ فرش و ... . سايز فرش نيز يكي ديگر از عوامل مهم است كه در چيدمان و زيبايي دكوراسيون شما نقش به سزايي دارد . فرش 9 متري يكي از سايزهاي محبوب و متعارف در بين خريداران فرش ماشيني است . در اين مقاله با ويژگي هاي اين متراژ از فرش آشنا خواهيد شد . 

ويژگي هاي فرش 9 متري 

فرش 9 متري از متداول ترين متراژ مورد استفاده فرش ماشيني است . اندازه متوسط و متعارف اين فرش ماشيني آن را  براي هر قسمت از منزل شما مناسب مي كند . ابعاد اين فرش به صورت عرض 2.5 متر و طول 3.5 متري است . فرش با متراژ 9 متر ، قيمت گران تر نسبت به متراژ خود دارند ، دليل اين امر اين است كه دستگاه هاي فرش ماشيني توانايي بافت عرض 3 متر را داند و نيم متر از عرض از فرش ضايعات مي شود و شركت هاي توليدي براي جبران اين خسارت قيمت اين متراژ از فرش را اضافه مي كنند .

آن چه در قيمت اين فرش ماشيني تاثيرگذار است جنس ، شانه و تراكم ، كيفيت الياف به كار رفته در فرش و فاكتور هاي ديگر است .

فرش با متراژ 9 متر در دكوراسيون 

از آن جا كه فرش با متراژ 9 متر اندازه اي متوسط و متعارف دارد در فضاي منازل زياد ديده مي شود . اين كه فرش خود را در چه قسمت از منزل استفاده كنيد ، شانه و جنس فرش نيز تعيين كننده آن خواهد بود .

اين فرش ماشيني براي نشيمن و پذيرايي بسيار مناسب است . البته انتخاب ابعاد فرش بستگي به نوع دكوراسيون شما نيز دارد . در نوع متعارف از چيدمان ، فرش شما چند سانتي متر با لبه ديوار فاصله دارد . اما در دكوراسيون هاي مدرن ممكن است بخشي از كف اتاق بدون فرش باشد .

پيشنهاد ما به شما اين است كه اگر پذيرايي بزرگي داريد ، به جاي استفاده از سايز هاي بزرگ از فرش ماشيني ، از چندين فرش 9 متري استفاده كنيد .


برچسب: انواع سايز فرش،فرش 9 متري،فرش پرفروش،فرش كاشان،قالي كاشان،خريد فرش ماشيني،فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۲:۳۴ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش 12 متري

فرش 12 متري 

ويژگي هاي فرش 12 متري 

فرش 12 متري بزرگترين سايز متعارف بافته شده در بين فرش هاي ماشيني است . ابعاد اين فرش ماشيني 3 * 4 است و ظاهر فرش مستطيل است . اين فرش ماشيني در كيفيت ، جنس ، شانه فرش ، تراكم فرش و ويژگي هاي متفاوت بافته مي شود . وزن اين فرش ماشيني بسته به جنس به كار رفته در آن و مهم تر از همه شانه آن متغير است و شانه هاي پايين تر فرش وزن بالاتر و شانه هاي بالاتر وزن كمتري خواهند داشت . چرا كه در بافت فرش هاي با شانه پايين تر از الياف ضخيم تر استفاده مي شود . 

فرش 12 متري چگونه در فضاي منزل استفاده شود ؟ 

همان طور كه مي دانيد انتخاب سايز مناسب براي هر فضا از منزل اهميت زيادي دارد . يكي از اصول انتخاب سايز فرش اين است كه لبه هاي فرش تا ديواره ي اتاق چند سانتي متر فاصله داشته باشد . آن چه در هنگام خريد فرش ماشيني بايد در نظر داشته باشيد اين است كه ابعاد فرش خود را به نسبت ابعاد اتاق انتخاب كنيد . براي قسمت هاي بزرگتر منزل مانند پذيرايي ابعاد بزرگتر از فرش را انتخاب كنيد و فرش با متراژ 12 متر براي پذيرايي هاي خيلي بزرگ مناسب تر خواهد بود .

فرش 12 متري در شانه هاي مختف براي هر قسمت از منزل كارايي خاصي دارد . مثلا اگر فرش شما در مكان پر رفت و آمد باشد ، فرش خود را در شانه هاي پايين تر مانند فرش 1000 و فرش 700 شانه شانه انتخاب كنيد و اگر به زيبايي و بافت ريز در فرش اهميت مي دهيد ، شانه هاي بالاتر مانند فرش 1200 شانه و فرش 700 شانه با متراژ 12 را انتخاب نماييد. 


برچسب: فرش 12 متري ، فرش ماشيني كاشان ، فرش با كيفيت ، قالي كاشان ، فرش ، خريد فرش 12 متري ، فرش ارزان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۳:۰۷ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش ماشيني و فراز و فرودهاي آن

 

فرش ماشيني چيست؟

فرش ماشيني گونه‌اي مصنوعي از قالي است كه بر خلاف فرش دستبافت توسط ماشين‌آلات صنعتي بافته مي‌شود. به دليل سرعت توليد و همچنين ارزان بودن مواد اوليه نسبت به فرش دستبافت قيمت ارزان تري دارد و از مزاياي آن ساده‌تر بودن اجراي آن، بهتر بودن نقش و باكيفيت‌تر انواع تصاوير هنري و شخصي روي آن است.

تاريخچه فرش در ايران

پيشينه تلاش براي توليد فرش در ايران، به هزاره دوم پيش از ميلاد مي‌رسد. فرش پازيريك كهن‌ترين فرش جهان، اثري ايراني است. آثار گران‌بها و زيبايي كه از بخش‌هاي مختلف ايران به دست آمده، گواه آن اند كه منسوجات ارزشمند و بحث‌برانگيزي در اين دوران وجود داشته‌اند، ازجمله تابوت سفالي دوران دالما، كردستان، همچنين آيينه مسيِ زنگ‌زده نوعِ ايلامي در تپه سيلك و ساير مناطق.

بعد از گذشت هزاره‌هاي متمادي، تقريباً در هزاره دوم پيش از ميلاد، انسان توانست چگونگيِ به‌هم‌ ريسيدنِ نخ‌ها و ساختنِ طناب را كشف كند. اين اكتشاف مانند تمام اكتشاف‌هاي تاريخ فوايد بسيار سودمندي براي هنر و صنعتِ آن دوران داشت. از جمله آن كه از رشته‌هاي درهم‌تنيده طناب مانندي براي زيباييِ ريشه‌هاي فرش استفاده مي‌كردند. آثار به‌دست‌آمده از مناطقي مانند گورهاي مارليك، قلعه كوتي در ديلمان، و همچنين حسنلو نزديك اروميه شاهدهايي بر اين ادعا هستند.

 
تاريخچه پيدايش فرش ماشيني

تاريخچه پيدايش فرش ماشيني در ايران نشان مي‌دهد كه اين محصول در ايران عمري تقريباً 40 ساله دارد. در ابتداي دهه 50 اولين فرش ماشيني توليد داخل در كارخانجات مخمل و ابريشم كاشان توسط ماشين‌هاي مخمل بافي ژاكارد و با الياف مصنوعي براق و پرز نسبتاً كوتاه و وزن سبك، بافته و روانه بازار گرديد. همزمان با آن عده‌اي از تجار، فرش‌هايي با همين مشخصات و تا حدي مرغوب‌تر از كشور بلژيك وارد بازار ايران نمودند و سليقه ايراني را با پديده فرش ماشيني آشنا كردند.

با مشاهده استقبال نسبتاً مطلوبي كه مردم از فرش ماشيني به عمل آوردند صاحبان گروه صنعتي بهشهر كه از كارخانه‌داران و سرمايه‌گذاران خوشنام كشور بودند، اقدام به تأسيس شركت بزرگي به نام شركت صنايع كاشان نمودند كه فعاليت آن در زمينه توليدات مواد مرتبط با فرش و همچنين خود فرش ماشيني بود و اولين محصول آن در سال 1353 به بازار عرضه شد. اين محصول با نمونه‌هاي قبلي كاملاً متفاوت و شباهت‌هاي زيادي به فرش دستباف داشت كه به خصوص نوع پشمي آن فوق‌العاده مورد اقبال عمومي قرار گرفت. متعاقب آن شركت‌هاي ديگري از جمله شركت شهباف كه بعدها به فرش گيلان تغيير نام داد و همچنين شركت‌هاي فرش پارس و مولن روژ (نقش ايران) و فرش اكباتان تأسيس و به رقابت پرداختند.


فراز و فرودهاي فرش ماشيني ايران

اين امر تا اواخر سال 57 به‌طور معمول ادامه داشت و شركت‌هاي بزرگ توليدكننده فرش با هم در حال رقابت بودند. پس از مصادره اموال و كارخانجات تعدادي از سرمايه‌داران ايراني در سال 58 از جمله شركتهاي ملي (مصادره شده)، كارخانجات فرش ماشيني موجود نيز چون صدها واحد توليدي ديگر زير پوشش مديريتي سازمان‌هاي دولتي مثل سازمان صنايع ملي ايران، بنياد مستضعفان و جانبازان و … درآمد و مديران دولتي اكثراً كم تجربه و بيگانه با مسائل صنعت، به مديريت اين كارخانجات بزرگ و با ارزش منصوب شدند و از آن پس منحني حيات اين كارخانجات به سراشيبي افتاده و رو به افول نمود.

در سال 57 تعدادي از متخصصان صنعت نساجي و دست‌اندركاران صنعت فرش ماشيني و همچنين پاره‌اي از كارخانه‌داران كه تا آن زمان در رشته‌هاي ديگر نساجي فعال بودند به فكر ايجاد واحدهاي جديد فرش ماشيني افتادند و كارخانجاتي از قبيل قالي سليمان، فرش مشهد، فرش شيراز (دناژ)، فرش مازندران، فرش باستان و ستاره كوير و تعدادي ديگر در گوشه و كنار كشور و با ماشين‌هاي مربوط به آن زمان مثل وندويل ALD61 و AL1 و TEXTIMA شروع به كار نمودند و از همين‌جا سير تحول فرش ماشيني در بخش خصوصي و توقف يكي پس از ديگري كارخانجات بزرگ موجود تحت پوشش دستگاه‌هاي دولتي آغاز شد.

با انتقال تدريجي متخصصان شاغل در كارخانه‌هاي بزرگ به كارخانه‌هاي نوپا رقابت جديدي در زمينه توليد فرش ماشيني در ميان واحدهاي بخش خصوصي درگرفت، ولي تحول اساسي در صنعت فرش ماشيني در كشور از سال 65 شروع شد كه اين سير تحول موجب ايجاد بيش از 1600 واحد كوچك و بزرگ توليدكننده فرش گرديد كه در حال حاضر مشغول رقابتند.

 
فرش ماشيني كاشان و آران و بيدگل تحول بزرگ در دنياي فرش ماشيني

در سال هاي اخير، كارخانجات بسياري توسط بخش خصوصي براي توليد فرش ماشيني در كاشان و آران و بيدگل مشغول به كار و توليد شده اند. به طوري كه بيش از 40 درصد فرش ماشيني توليد شده در كشور در اين كارخانجات توليد مي شود.

از ويژگي هاي فرش ماشيني كاشان ، تنوع بالا در طرح و رنگ و جنس به دليل رقابت بسيار زياد در توليد فرش ماشيني در اين خطه است. قبل از خريد فرش ماشيني با ويژگي هاي فرش بايد آشنايي داشته باشيد تا فرش مناسب خود را بيابيد . علاوه بر اين، همين بازار رقابتي موجب كاهش قيمت تمام شده توسط كارخانجات فرش ماشيني كاشان نسبت به فرش هاي توليد شده در شهر هاي ديگر است. 

پيشينه زياد توليد فرش در شهر كاشان، موجب بالا بودن تجربه توليدكنندگان و همينطور دسترسي ساده آن ها به همه ملزومات توليد فرش ماشيني در يك مكان شده است.

علاوه بر اين كه همين رقابت بالا در توليد فرش ماشيني، سبب مي شود كه جديدترين تكنولوژي هاي توليد فرش ماشيني در كاشان و آران و بيدگل براي توليد مورد بهره برداري قرار گيرد. 


برچسب: فرش ايراني، قالي ايراني، فرش كاشان، تاريخچه فرش ايراني، قدمت فرش ايراني ، قالي كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۵:۱۸ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

راهنماي خريد فرش ماشيني كاشان بدون واسطه از كارخانه

 


براي خريد اينترني فرش ماشيني كاشان بايد نكات مهمي را مدنظر داشت 

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام فرش ماشيني كاشان،  با مطالعه اين مقاله علاوه بر اينكه مي‌توانيد متناسب با بودجه خود، مناسب‌ترين و با كيفيت‌ترين فرش ماشيني كاشان را انتخاب كنيد، مي‌توانيد با خريد مستقيم فرش ماشيني كاشان از كارخانه به ارزان‌ترين قيمت ممكن فرش خود را خريداري كنيد و به ‌صورت شگفت‌انگيزي در هزينه خريد فرش خود صرفه‌جويي كنيد!

در هنگام خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟ 


در زمان انتخاب و خريد فرش كاشان، علاوه بر طرح و زيبايي فرش، به موارد ديگري نيز بايد دقت كرد. در واقع اختلاف بسيار زياد قيمت دو فرش، بيشتر از اينكه به برند شركت سازنده مربوط باشد، به علت تفاوت در مواردي مانند ميزان تراكم و شانه، جنس نخ خاب فرش، جنس نخ تار و پود فرش، تعداد رنگ به‌كاررفته در بافت فرش و ... مي‌باشد.

اما در بين ويژگي‌هاي بسيار زيادي كه درباره فرش ماشيني كاشان مي‌توان به آن اشاره كرد "مقدار شانه و تراكم فرش" از مهم‌ترين و تأثيرگذارترين ويژگي‌ها در كيفيت و قيمت فرش ماشيني كاشان است كه در اين مقاله آموزشي به معرفي آن‌ها مي‌پردازيم:

شانه فرش چيست؟


به تعداد گره‌هاي موجود در يك متر از عرض فرش ماشيني شانه گفته مي‌شود.

براي مثال يك فرش ۱۰۰۰ شانه كاشان واقعي بايد در يك متر از عرض فرش ۱۰۰۰ گره داشته باشد و اين يعني در ۱۰ سانتي‌متر از عرض فرش بايد ۱۰۰ گره وجود داشته باشد. پس شما در هنگام خريد فرش به‌راحتي با استفاده از يك خط‌كش مي‌توانيد تست كنيد كه آيا مقدار شانه درج‌شده روي فرش واقعي است يا خير!

تراكم فرش چيست؟


به تعداد رديف پود موجود در يك متر از طول فرش ماشيني تراكم فرش گفته مي‌شود.

از آنجا كه در دستگاه‌هاي جديد، به ازاي هر رديف از گره‌هاي فرش، سه رديف پود استفاده مي‌شود، مي‌توان گفت مقدار تراكم فرش برابر است با تعداد گره‌هاي موجود در يك متر از طول يك فرش ضرب‌ در سه!

پس شما بازهم به‌راحتي مي‌توانيد تنها با استفاده از يك خط‌كش ساده متوجه شويد كه آيا مقدار تراكم درج‌ شده روي فرش واقعي است يا خير!

در واقع هر چه مقدار تراكم و شانه فرش ماشيني افزايش مي‌يابد، ظرافت و زيبايي فرش نيز افزايش مي‌يابد تاجايي‌كه در بازار از فرش‌هاي ماشيني ۱۲۰۰ شانه كاشان با عنوان فرش دستباف نما ياد مي‌شود!

تأثير شانه و تراكم بر قيمت خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان! 


قيمت فرش ماشيني علاوه بر ميزان شانه و تراكم به موارد زيادي مانند تعداد رنگ فرش، جنس نخ خاب، وزن فرش و حتي برند و معروفيت شركت سازنده بستگي دارد، براي مثال قطعاً قيمت فرش بزرگمهر كاشان يا فرش محتشم كاشان كه از برندهاي معتبر و باكيفيت فرش ماشيني كاشان مي‌باشند، نسبت به برندي كه نام و نشان خاصي ندارد بالاتر خواهد بود.

اما اگر تمام فاكتورهاي دو فرش را ثابت در نظر بگيريم و تنها تفاوت، در ميزان شانه و تراكم فرش باشد، معمولاً به اين شكل با تغيير قيمت فرش مواجه هستيم:

فرش ۷۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۲۰% از فرش ۵۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

فرش ۱۰۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۱۵% از فرش ۷۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

فرش ۱۲۰۰ شانه كاشان معمولاً حدود ۱۰% از فرش ۱۰۰۰ شانه قيمت بيشتري دارد.

خريد فرش ماشيني چند شانه براي من مناسب است؟ 


زيبايي طرح و نقش هاي فرش كاشان نه‌تنها در ايران بلكه در بازار جهاني فرش نيز زبانزد خاص و عام است، اما همان‌طور كه در بخش قبل مشاهده كرديد با افزايش شانه و تراكم فرش ماشيني علاوه بر ظرافت و زيبايي فرش، قيمت آن نيز افزايش مي‌يابد، بنابراين لازم است كه با توجه به نياز و بودجه خود انتخاب كنيد كه چه شانه‌اي از فرش ماشيني براي شما مناسب است!

معمولاً براي اماكن عمومي مانند مسجد و حسينيه‌ از فرش‌هاي ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه استفاده مي‌شود. اما در منازل بااينكه همچنان فرش ۷۰۰ شانه طرفداران زيادي دارد (خصوصاً به علت ارزان بودن فرش)، اما بسياري از خانواده‌هاي ترجيح مي‌دهند براي فضاهاي لوكس منزل مثل پذيرايي از فرش‌هاي ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه كه ظرافت و زيبايي بيشتري دارند، استفاده كنند.

خريد ارزان فرش ماشيني كاشان با خريد مستقيم از كارخانه! 


بعد از بررسي و انتخاب بهترين فرش ماشيني، نوبت به انتخاب بهترين محل براي خريد ارزان و باكيفيت فرش ماشيني كاشان است. پيشنهاد ما خريد اينترنتي فرش ماشيني كاشان از سايت قالي كاشان است.

سايت قالي كاشان علاوه بر اينكه داراي نماد اعتماد الكترونيكي از وزارت صنعت، معدن و تجارت ايران است، اين امكان را ايجاد كرده تا بتوانيد فرش‌هاي ماشيني خود را به ارزان ترين قيمت به‌صورت مستقيم از كارخانه تهيه كنيد. در سايت قالي كاشان امكان خريد ارزان فرش از كارخانه‌هاي كاشان مانند فرش عقيق كاشان، فرش بزرگمهر كاشان، فرش محتشم كاشان، فرش خاطره كوير كاشان، فرش نياوران كاشان، فرش گل نقش كاشان، فرش تاپ كاشان و ... وجود دارد.

مجموعه قالي كاشان اين امكان را فراهم كرده تا با حذف واسطه‌ها، مشتريان بتوانند فرش هاي ماشيني كاشان را به‌صورت مستقيم و به ارزان‌ترين قيمت ممكن از كارخانه توليدكننده خريداري كنند و علاوه بر صرفه‌جويي در هزينه خريد خود، باوجود ضمانت ۱۲۰ ماهه كيفيت فرش هاي خريداري شده و همچنين گارانتي بازگشت وجه، با خيالي راحت و با اطمينان خاطر نسبت به انتخاب و خريد فرش ماشيني كاشان اقدام كنند.

همچنين كارشناسان حرفه‌اي و باتجربه اين مجموعه در هنگام انتخاب و خريد فرش در كنار شما هستند و شما را راهنمايي مي‌كنند تا بهترين فرش ماشيني را متناسب با نياز و بودجه خود تهيه كنيد. 


برچسب: خريد اينترنتي فرش ماشيني ، خريد مستقيم فرش از كارخانه ، خريد فرش با كيفيت و ارزان ، قالي كاشان ، خريد فرش ماشيني كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۹:۳۳ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)