فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

فرش شگی و ویژگی های آن

فرش کاشان فرش شگی فلوکاتی پرزبلند قالی کاشان

یکی از محبوب ترین فرش های ماشینی مدرن در سال های اخیر یقینا فرش های شگی بوده است. فرش های شگی یا پرزبلند در گروه فرش های فانتزی و مدرن قرار می گیرند. این فرش ها رقیب مناسبی برای فرش ها کلاسیک هستند و در دکوراسیون های مدرن فوق العاده پرکاربرد هستند. در این متن قصد داریم ویژگی های فرش های شگی را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه شوید تا این فرش را بهتر بشناسید.

فرش شگی چیست ؟

فرش شگی یا پرزبلند دسته ای از فرش های ماشینی مدرن هستند که بافت خیلی خاصی دارند. در بافت فرش های شگی از پرزهایی استفاده می شود که بلند تر از نخ های فرش کلاسیک دارند. هم چنین ضخامت بیش تری نیز دارند. در نتیجه استفاده از این نوع الیاف در بافت این فرش فرش های شگی خاب بسیار بلندی دارند. خاب فرش های 700 شانه کلاسیک حدود ده میلی متر است. اما در فرش های شگی جدید این خاب به حدود 60 میلی متر نیز رسیده است. این خاب بسیار بلند مهم ترین ویژگی فرش های شگی است.

فرش شگی به خاطر هیمن خاب بلند به فرش پرزبلند نیز معروف است. فرش های پرزبلند به دلیل خاب بلند و داشتن نخ های ضخیم نرمی و لطافت بسیار بالایی دارند. بافت نرم این فرش در هنگام راه رفتن روی آن به خوبی حس می شود. برخی نیز این فرش را به همین دلیل در اتاق کودک پهن می کنند. فرش های شگی با وجود خاب بسیار بلند و خاب زیادی که دارند فاقد پرزدهی هستند. از نظر کیفیت نیز باید گفت این فرش ها بیش تر با نخ های پلی استر بافته می شوند. 

نخ های پلی استر در بافت این فرش رنگ های براق و جذابی دارند. هم چنین شست و شوی آنها نیز بسیار آسان است. از دیگر ویژگی های این نوع نخ عدم تغییر رنگ ها در گذر زمان است. فرش های های شگی با وجود نخ های ضخیم وزن بسیار کمی داشته و جابجایی و شستشوی آسانی دارند.

فرش شگی فلوکاتی 

فرش شگی فلوکاتی جدید ترین نوع فرش شگی کاشان است. این نوع از فرش های پرزبلند با الیافی به همین اسم بافته می شوند. الیاف فلوکاتی که در این فرش استفاده می شود کیفیت بسیار بالاتری دارند. این نخ ها رنگ های زیبا تر و جذاب تری داشته که سبب زیبایی بیش تر فرش می شود. در فرش های شگی فلوکاتی کاشان از رنگ بندی های خاص و جدیدی استفاده شده که در سایر فرش های شگی دیده نی نمی شود. رنگ زمینه آبی نقره و مسی که در فرش های شگی فلوکاتی کاشان دیده میش ود خریدارن بسیار زیادی را به سمت این فرش کشانده است. فرش های شگی کاشان در ابعاد و اشکال مختلفی بافته می شوند. 

خرید فرش شگی و پرزبلند ماشینی از کارخانه فرش کاشان

برای خرید مستقیم فرش از کارخانه می توانید به سایت قالی کاشان مراجعه کنید. در فروشگاه قالی کاشان بهترین فرش های ماشینی در طرح و رنگ های مختلف قابل مشاهده و بررسی است. در این فروشگاه می توان انواع فرش های ماشینی را با قیمتی ارزان و کیفیتی عالی خرید کرد.


برچسب: فرش شگی فلوکاتی، فرش پرزبلند، قالی کاشان، فرش کاشان، فرش فانتزی و مدرن،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۸:۲۴ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)