فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

قالیچه را بهتر بشناسیم

انسان ها از گذشته تا کنون از انواع مختلف فرش به عنوان زیرانداز استفاده می کردند. زیراندازها با توجه به نوع بافت و جنس الیاف و طرح ورنگشان دارای تنوع زیادی هستند. که به صورت فرش دستبافت و فرش ماشینی در بازار یافت می شوند. گذشته از این تنوع در طرح فرش و رنگ آن، این تنوع در ابعاد فرش نیز دیده می شود. در گذشته به علت بزرگ بودن خانه ها وارزانی ملک بیشتر مردم از فرش های 12 متری برای خانه هایشان استفاده می کردند. اما امروز ب علت گرانی ملک و زمین  خانه ها کوچکتر از قبل شده اند. به همین نسبت تقاضا برای فرش هایی با ابعاد کوچکتر نسبت به گذشته بیشتر شده است.  

به فرش هایی که در ابعاد کوچک بافته میشوند اصطلاحا قالیچه گفته میشود. قالیچه های امروزی به دو صورت قالیچه های دستبافت و قالیچه های ماشینی در بازار یافت می شوند. تنوع در قالیچه های ماشینی با توجه به ابعاد و طرح ورنگشان، نسبت به انواع دستبافت آن بیشتر است.در این مقاله در مورد قالیچه ها توضیحات جامع و کاملی را دراختیارشما قرار می دهیم.

ویژگی های قالیچه

قالیچه در معنای اصلی و اختصاصی به فرش های پرزدار یا قالی هایی که اندازه آن ها کمتر از 6 متر هست اطلاق می گردد. اما آن چه در بین مردم رواج دارد به انواع فرش که اندازه آن ها کمتر از 6 متر است گفته می شود. بنابراین می توان گفت انواع قالیچه از نظر نوع بافت و طرح و رنگشان تنوع زیادی دارند. هر فرشی که  می شناسیم در ابعاد کمتر از 6 متر را میتوانیم اصطلاحا قالیچه بنامیم.

ابعاد قالیچه

قالیچه ها از قدیم تا کنون دارای ابعاد متنوعی بودند. رایج ترین سایز قالیچه که هم در انواع ماشینی و هم درفرش دستبافت دیده می شود. سایز1.5 * 2.25 است که به عنوان قالیچه 4 متری در بین عموم رایج است. البته انواع قالیچه در ابعاد دیگرهم بافت می شود که 1 *1.5 یکی از آن سایز هاست . سایزهای دیگری که بافته می شوند با نام های اختصاصی تری خوانده می شوند. به عنوان مثال قالیچه های 1*3 یا 1*4 یا 1*2 را کناره می نامند. یا به قالیچه های 50*80  پادری یا پشتی می گویند.

اشکال قالیچه

 قایچه ها عموما مستطیل شکل و در ابعاد استاندارد و رایج بافت می شوند. اما قالیچه هایی هم داریم که به شکل دایره هم بافت می شوند. انواع قالیچه های دایره ای شکل بیشتربه صورت ماشینی بافته می شوند. که در قطر 1 و 1.5متری به صورت استاندارد وجود دارند. البته امروزه قالیچه های ماشینی چه به صورت مستطیل چه به صورت دایره یا بیضی با ابعاد درخواستی هم بافته می شوند. که طبیعتا نسبت به سایزهای استاندارد مقداری گران تر خواهند بود.

تنوع قالیچه های ماشینی

همانطور که اشاره کردیم تنوع در قالیچه های ماشینی بسیار بیشتر از قالیچه های دستبافت است. تمام فرش های مدرنی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ماشینی هستند. فرش هایی مثل شنل و شگی ، فرش ترک، فریز و انواع گلیم و جاجیم و گبه ماشینی جزو فرش های مدرن ماشینی هستند. که در ابعاد کوچک نهایتا تا 6 متری شان طرفداران بیشتری دارند.

قالیچه در دکوراسیون داخلی

امروزه با افزایش جمعیت در شهرها و گرانی خانه و زمین، خانه ها دارای ابعاد کوچکتری نسبت به قبل شده اند. اکثر آپارتمان ها به صورت مدرن طراحی شده اند که این طراحی چیدمان مدرن و خاص خود را می طلبد. قالیچه با طرح های مدرن و یا اصیل مناسبترین گزینه برای خانه های کوچک امروزی هستند. از طرفی تنوع در طرح و رنگ قالیچه های ماشینی این اجازه را به خریداران آن داده که بتوانند به راحتی با توجه به سبک دکوراسیون و سلیقه خود انتخابی دلپذیر داشته باشند. از طرفی استفاده از قالیچه برای آشپزخانه و اتاق خواب و ورودی منازل نیز بسیار رایج است. بنابراین می توان گفت که قالیچه های ماشینی جزو بهترین گزینه های انتخابی برای اکثر منازل می باشد.

شانه و تراکم قالیچه

 قالیچه ها با توجه به جنس و نوع بافتشان در تراکم های متفاوت از 350 شانه تا 1500 شانه بافت می شوند. نخ مورد استفاده در این قالیچه ها از انواع پلی استر و اکریلیک می باشد. قیمت قالیچه ها با توجه به ابعاد وشانه و تراکمشان و جنس نخ مورد استفاده متغیر می باشد. قالیچه هایی که با نخ اکریلیک هیت ست شده (مرغوبترین نخ خاب) بافته می شوند و دارای شانه و تراکم بالایی هستند. جزو گرانترین قالیچه ها در بین قالیچه های ماشینی هستند.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.


برچسب: قالیچه کاشان، خرید فرش، فرش مدرن، فرش 1200 شانه، طرح افشان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۶:۴۷ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)