فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

طرح بته جقه در فرش را بهتر بشناسیم

با توجه به قدمت فرش ایرانی طرح های اصیل بکار رفته در این فرش ها نیز دارای قدمت بسیار زیادی بوده وپیشینه ای دیرین دارند. یکی از قدیمی ترین و زیباترین نقش ها در فرش ایرانی تقش بته جقه است. که گذشته از زیبایی بسیار ریشه در اصالت و فرهنگ اصیل ایرانی دارد.

امروزه فرش های با طرح بته جقه در میان مردم طرفداران زیادی دارد. این فرش به صورت دستبافت بسیارزیبا و خاص است اما گرانی قیمت آن باعث شده که طرفداران این نقش فرش به سمت انواع فرش ماشینی آن روی بیاورند. فرش بته جقه ماشینی در طرح و رنگ های متنوع بافته می شوند.

انواع فرش ماشینی با طرح بته جقه به صورت فرش 700 شانه با تراکم 2550 و تا 1500 شانه با تراکم 4500 بافته می شود.در این مقاله شما را با نقش بته جقه در فرش بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ویژگی های طرح بته جقه در فرش

بته جقه نقشی ست که از گذشته تا کنون وجود داشته و نمونه های مختلف آن بر روی ظروف قدیمی، پارچه ها و منسوجات و قالی ها ی ایرانی یافت شده است. در واقع بته همان سرو خمیده است و که نماد آزادی و آزادگی است و جقه نیز نماد پرپرندگان است. که بروی تاج پادشاهان انواع آن دیده میشود. بسیاری از کارشناسان معتقدند خاستگاه بته در ایران است و آن را به آتش مقدس و آیین زرتشتی نسبت داده اند.

نقش بته جقه امروزه با اشکال گوناگون در صنایع مختلف هنری از جمله فرش بافی کاربرد زیادی دارد. این نقش از نقوش مورد توجه بسیاری از بافندگان فرش دستبافت و طراحان فرش ماشینی است. انواع دستبافت این نقشه به صورت قالی و گلیم بافت میشود و بیشتر توسط عشایر مناطق فارس بافته می شود اما بافت آن در مناطق مختلف ایران از جمله همدان و قم کرمان نیز رواج دارد.

انواع  فرش بته جقه که در متن و حاشیه فرش ها دیده می شوند عبارتند از: بته میری ، بته خرقه ای، بته کاجی ، بته بادامی، بته قلمکار، هشت پر و افشار و مادر و بچه و شاخ گوزنی است.که مهمترین آن ها خرقه ای و میری و کردستانی و قلمکارمی باشد.

از مهمترین نقشه های بته جقه در فرش

بته قلمکار اصفهانی ، بته لچک و نرنج و بته کردستانی یا هشت پر و بته میرشکسته و بته افشاری از مهمترین نقش های فرش بته جقه ای هستند.

بته جقه در فرش یا به صورت بزرگ و پراز نقوش مختلف بافت میشود یا به صورت کوچک در سرتاسر فرش که درمتن و حاشیه ی فرش گسترده شده است.

فرش بته جقه در دکوراسیون منزل

از آن جا که فرش بته جقه جزو نقشه ای اصیل ایرانی محسوب می شود. انتخاب این فرش چیدمان خاص خود را میطلبد. با انتخاب فرش بته جقه ای نمیتوانید دکوراسیونی را انتخاب کنید که سبک آن مدرن و فانتزی است . بهترین سبک پیشنهادی برای این فرش، دکوراسیون کلاسیک و سنتی است . هرچند که می توان از نقش ها ی متنوع این فرش در دکوراسیون های مجلل و سلطنتی نیز استفاده نمود.

نکته ی مهمی که باید در نظر گرفته شود شلوغی این سبک نقشه است که بیشتر برای فضاهای بزرگ که پاخور زیاد دارند مناسب می باشد و از طرفی در صورت انتخاب این فرش سعی کنید از شلوغ کردن فضای چیدمان با اکسسوری های زیاد بپرهیزید و پارچه مبل ها را نیز ساده و بدون طرح انتخاب کنید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.


برچسب: خرید اینترنتی فرش،قالی کاشانف طرح بته جقه، فرش کلاسیک،طرح افشان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۱:۳۴ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)