فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

اصول ست کردن فرش قرمز در دکوراسیون داخلی

از دیرباز تا کنون فرش زمینه قرمز دارای طرفداران بسیار زیادی بوده است. در گذشته اکثرفرش های بافته شده زمینه قرمز بودند. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت فرش ، تنوع رنگ فرش نیز بسیار زیاد شد. با این وجود فرش زمینه قرمزهمچنان طرفداران خاص خود را دارد.

در این مقاله سعی داریم به کسانی که از طرفداران سرسخت فرش زمینه قرمز یا به اصلاح بوم لاکی هستند، اصول ست کردن این فرش زیبا را با سایر اجزای دکوراسیون توضیح دهیم.

مهمترین جزء در دکوراسیون داخلی پس از انتخاب فرش، انتخاب رنگ مبل متناسب با  طرح فرش و رنگ آن و سایر اجزای دکوراسیون است.در اینجا رنگ اصلی یا رنگ اول ما رنگ زمینه فرش، یعنی رنگ قرمز است. بنابراین با توجه به اصول حاکم در دکوراسیون داخلی به انتخاب رنگ مبل و سایراجزا می پردازیم.

در انتخاب رنگ مبل باید سه اصل مهم در دکوراسیون داخلی را در نظر داشته باشیم.

1-اصل رنگ مکمل

در این اصل رنگ دوم که رنگ مبل ها است باید از طیف رنگ مکمل قرمز انتخاب شود.در دایره ی رنگ ، رنگ مکمل قرمز، رنگ سبز است بنابراین مبل ها را میتوان با رنگ سبزانتخاب کرد و رنگ سوم باید رنگ خنثی باشد و رنگ پرده ها  ودیوارها و اکسسوری ها میتواند طیفی از این دورنگ به همراه رنگ سوم که رنگ خنثی است ، انتخاب شود.

2- اصل رنگ همگروه

در این اصل رنگ دوم که رنگ مبل است باید هم گروه قرمز باشد یعنی از طیف های مختلف رنگ قرمز مثل صورتی ،زرشکی ،ارغوانی و گلبهی و..استفاده کرد ولی رنگ سوم حتما باید رنگ مکمل باشد.

3- اصل رنگ خنثی

در این اصل رنگ مبل ها از رنگ های خنثی مثل سفید ،خاکستری،کرم و... استفاده میشود و رنگ سوم میتواند رنگ هم گروه یا مکمل باشد.استفاده از مبل با رنگ خنثی بهترین و راحت ترین گزینه است چرا که برای انتخاب رنگ دیوار و پرده و سایر اکسسوری ها  میتوان از هر طیف رنگی استفاده نمود.

البته روش دیگری که برای انتخاب رنگ مبل و سایر اکسسوری ها وجود دارد ، توجه به سایر رنگ های بکار رفته در فرش و الهام از آن میباشد.برای مثال اگر گلهای قالیتان بیشتر آبی یا گلبهی و... است میتوانید رنگ مبل هایتان را متناسب با همان رنگ انتخاب کنید.

نکته ی مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که معمولا طرفداران فرش قرمزاکثرا کسانی هستند که این فرش را با نقشه های اصیل و شلوغ میپسندند بنابراین باید در نظر داشته باشید که چنانچه نقشه ی انتخابی شما از نقشه های شلوغ واصیل است سعی کنید مبلمانی که انتخاب می کنید طرحدار نباشند.

از نظر سبک مدرن و سنتی بودن نیز انتخاب مبل ها کاملا سلیقه ای است اما اگر نقشه های اصیل با زمینه قرمز انتخاب میکنید بهتر است از مبلمان کلاسیک وسنتی استفاده کنید. البته میتوان از مبل های مدرن و راحتی هم استفاده نمود اما بهتر است در متریال مبل مدرنتان حتما چوب بکار رفته باشد.

از موارد مهم دیگری که باید به آن توج نمود توجه به میزان نور فضا و ابعاد آن میباشد اگر نورگیری فضایی که فرش قرمز را برای آن انتخاب کرده اید کم است یا دارای ابعاد کوچکی  می باشد حتما سعی کنید که رنگ مبلمان و سایر اکسسوری ها از رنگهای روشن باشد برای مثال از رنگ سبز روشن به عنوان رنگ مکمل یا ااز صورتی روشن و گلبهی در اصل همگروهی یا از رنگ سفید، کرم و طوسی روشن در اصل رنگ خنثی می توانید استفاده کنید.

اما اگر فضای انتخابی شما بزرگ است ونورگیری خوبی هم دارد با توجه به اصولی که به آن اشاره کردیم می توانید از رنگ های تیره نیز با خیال راحت استفاده کنید.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.


برچسب: قالی کاشان،رنگ فرش،خرید فرش،طرح افشان، فرش زمینه روناسی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۸:۱۱ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)