فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

چگونه فرشتان را مثل روز اول نو کنید؟!

 قالی کاشان

زمانی که برای منزلتان فرش انتخاب میکنید حتما به این فکر کرده اید چگونه میتوانم از فرشم نگه داری کنم، به گونه ای که همیشه نو به نظر برسد. از آنجایی که فرش یکی از اقلام گران در بین وسایل منزل است باید روش های نگهداری از آن را  بدانیم. در این مقاله سعی داریم شما را با روش های نگهداری صحیح از فرش آشنا کنیم.

نحوه ی صحیح جارو زدن فرش
اولین قدم در نگهداری فرش آشنایی با نحوه صحیح جارو زدن آن می باشد. هر فرش حداقل یک بار و حداکثر سه بار در هفته باید بوسیله ی جاروبرقی تمیز شود و در هنگام استفاده از جاروبرقی باید فرش را در همه ی جهات جارو زد تا تمامی گرد و غبار و ذرات آلودگی ها از آن خارج شود. سعی کنید جاروکشی فرش رو به صورت منظم و با در نظرگرفتن میزان رفت و آمد و کثیف شدن فرش انجام دهید.

لکه گیری فرش
یکی از مواردی که باعث از دست رفتن زیبایی فرش شده و به آن ظاهری کهنه می دهد وجود لکه های مختلف روی فرش است. بهترین کار برای لکه گیری فرش این است که بلافاصله بعد از ایجاد لکه به روی فرش جهت برطرف کردن آن اقدام نمایید. برای این کار با توجه به نوع لکه ی ایجاد شده آن را برطرف کنید. اگر لکه قابل برداشتن است با نوک چاقو آن را بدارید سپس با آب ولرم و مقداری شامپو فرش و یک تکه اسفنج آن را تمیز کنید.

اگر لکه ها با این روش تمیز نشد مقداری سرکه سفید یا الکل داخل محلول فوق بریزید یا اینکه از تینر به تنهایی استفاده کنید. ولی به این نکته توجه کنید که تینر خاصیت رنگبری نیز دارد که بیشتر برای لکه های جوهری یا چسب استفاده می شود. پس از پاک شدن لکه، محل لکه را با آب فراوان شستشو دهید. و سپس آن را خشک کنید.

شستشوی فرش
درصورت ایجاد لکه های زیاد و یا پاک نشدن آنها، به قالیشویی های معتبر مراجعه کنید. اگر برای شستشوی فرش در منزل اقدام کردید حتما باید با روش های اصولی فرش خود را بشویید تا به آن آسیب وارد نشود. برای این کار از مواد شوینده مناسب مثل شامپو فرش استفاده کرده و از به کار بردن مواد شوینده ی قوی و اسیدی که به بافت و رنگ فرش آسیب می زنند خودداری نمایید.

پس از شستشو، آب موجود در فرش را کاملا خارج کنید. حواستان باشد آب موجود در ریشه را هم بگیرید زیرا باقی ماندن آب اضافی در فرش و ریشه باعث زرد شدن آن می شود. سپس فرش را در محل مناسب پهن کرد تا خشک شود. دقت کنید به هیچ عنوان فرش را آویزان نکنید و در بابر تابش مستقیم نور خورشید نگذارید.

استفاده از جوش شیرین
برای اینکه فرشتان همیشه نو به نظر برسد و ظاهری شفاف داشته باشد، همچنین برای رفع بوهای نامطبوع از فرش میتوانید پودر جوش شیرین استفاده کنید. کافیست آن را روی فرش ریخته و حدودا نیم ساعت بعد با جاروبرقی فرش را جارو بزنید.

استفاده از روفرشی
برای جلوگیری از کثیف شدن فرش بهتر است با یک روفرشی مناسب روی آن را بپوشانید. این کار سبب تمیز و نو ماندن فرش می شود. بخصوص اگر این فرش در محل رفت و آمد زیاد و یا حضور کودکان در آن محل می باشد.

با کفش روی فرش راه نروید
راه رفتن با کفش روی فرش باعث کثیف شدن فرش و نفوذ خاک و ذرات به عمق فرش شده و از طرفی باعث کوبیده شدن فرش و آسیب رسیدن به بافت فرش خواهد شد. به طور کلی فرش های باکیفیت که با الیاف مرغوب بافت شده اند در اثر شستشوی اصولی آسیب نمی بینند. هر فرش سالی یک بار نیاز به شستشو دارد.

کارخانه فرش کاشان
در فروشگاه معتبر قالی کاشان می توانید فرش هایی با الیاف صددرصد اکریلیک را تهیه کنید. الیاف اکریلیک یکی از مرغوب و باکیفیت ترین الیاف موجود در فرش می باشد. از ویژگی های اکریلیک می توان به مقاومت در برابر آلودگی ها اشاره کرد. یکی از ویژگی های قالی کاشان ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.


برچسب: فرش کاشان، فرش ارزان، قالی کاشان، فرش جدید، فرش باکیفیت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۸:۰۶ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)