فرش ماشینی 700 شانه کاشان فرش ماشینی 700 شانه کاشان .

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

فرش پلی استر کاشان

 

فرش های ماشینی موجود در بازار فرش ماشینی ، جنس های متنوعی دارند که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند . با داشتن شناخت کافی در مورد جنس نخ و الیاف به کار رفته در فر ش ها می توانید مناسب ترین فرش را برای محیط منزل خود انتخاب کنید. جنس فرش ماشینی تاثیر مستقیم بر روی سللامتی افراد خانواده دارد .  در این مقاله می خواهیم در مورد فرش پلی استر مطالبی را با شما در میان بگذاریم.

مزایای خرید فرش ماشینی پلی استر کاشان :

شاید مهمترین مزیت خرید فرش های ماشینی پلی استر این (خصوصا برای طبیعت دوستان) این موضوع است که پلی استر پر کاربردترین و مهمترین لیف در بین تمام الیاف طبیعی و مصنوعی دنیاست. تا جایی که بیش از 50% تولید الیاف در دنیا را به خود اختصاص داده است. در برخی از منابع پلی استر را با نام اختصاصی PES نیز نمایش می دهند. از الیاف پلی استر در صنایع بسیار متنوعی (از پوشاک و فرش گرفته تا خودرو و…) استفاده می شود.

البته این نوع فرش ها یک مزیت ویژه دیگر نیز دارند که باعث می شود خانواده هایی که فرزند کوچک دارند در هنگام خرید فرش ماشینی این نوع فرش را مورد توجه داشته باشند و آن مزیت ویژه این است که فرش های پلی استر، جزو فرش های بدون پرز و ضد حساسیت محسوب می شوند. به همین دلیل به ویژه برای اتاق کودک و یا برای افرادی که به پرز فرشهای اکریلیک حساسیت دارند استفاده از فرش های پلی استر پیشنهاد می شود.

این نوع نخ در بین سایر الیاف مورد استفاده در صنعت فرش ماشینی از چگالی متوسطی برخوردار است. چگالی پلی استر تقریبا برابر چگالی پشم طبیعی است. پلی استر از الیاف پنبه و ویسکوز سبک تر و از الیاف اکریلیک و پلی پروپیلن سنگین تر است.

از نظر استحکام، پلی استر جزو الیاف نسبتا محکم به شمار می رود. جذب رطوبت پلی استر به 1% هم نمی رسد و می توان گفت که تقریبا جذب آب این نوع نخ صفر است.

فرش های پلی استر از لحاظ مقاومت در برابر حرارت چندان ضعیف نیست، چون دمای ذوب الیاف پلی استر بین 250 تا 260 درجه است، البته این میزان مقاومت حرارتی برای اینکه فرش شما با قرار گرفتن کتری یا قابلمه داغ آسیب نبیند مناسب است، اما اگر اتوی داغ روی فرش قرار بگیرد فرش دچار سوختگی می شود.

الیاف پلی استر به خوبی در طبیعت تجزیه می شوند و هیچگونه آسیبی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند.

جالب است بدانید که در صنعت فرش ماشینی جهان (بالاخص در کشورهای جهان اول) استفاده از نخ پلی استر (برخلاف نخ آکریلیک) در تمامی اجزای فرش به ویژه نخ خاب، امری متداول است.

اما فرش های پلی استر با تمام مزایایی که در بالا به آن اشاره شد معایبی هم دارند که در زیر به آن اشاره می کنیم:

معایب خرید فرش های پلی استر کاشان:

قبل از خرید فرش های ماشینی پلی استر کاشان لازم است بدانید که این جنس از فرش، عایق حرارتی چندان مناسبی نیستند و در برابر نور مستقیم خورشید نیز مقاومت کمی دارند اما از الیاف پلی پروپیلن مقاومترند.

عدم بازگشت پذیری فرش های پلی استر، یکی دیگر از خصوصیاتی است که قبل از خرید این جنس از فرش ماشینی باید به فکر کنید! زیرا بازگشت پذیری فرش های پلی استر (خصوصا اگر به علت فشار ناشی از اعمال بار و به مدت طولانی باشد) ضعیف است. پس اگر دکوراسیون منزل خود را به صورت مداوم عوض می کنید، نباید اجسام سنگین مانند مبل و میز را روی این نوع فرش قرار دهید.

این مساله را نیز در نظر بگیرید که فرش های پلی استر به مرور زمان و پس از چند سال پا خوری، نرمی و لطافت اولیه خود را از دست می دهد. البته گاهی برای کاهش ضعف بازگشت پذیری، میزان ارتفاع خاب این نوع فرش ها را کاهش می دهند تا ضعف برگشت پذیری پلی استر، کمتر خودنمایی کند.


برچسب: فرش پلی استر ، الیاف طبیعی در فرش ماشینی ، فرش کاشان ، فرش باکیفیت بالا ، قالی کاشان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۲:۰۷ توسط:قالی کاشان موضوع: نظرات (0)