فرش ماشيني 700 شانه كاشان فرش ماشيني 700 شانه كاشان .

فرش ماشيني 700 شانه كاشان

فرش گرد و بيضي

 

فرش گرد و بيضي از فرش هاي پرطرفدار در بين محصولات كاشان هستند.  بسياري از مشتري هاي باسليقه فرش كاشان ، علاقه دارند كه مبلمان منزل خود را به صورت گرد بچينند. علاوه بر اينكه برخي از مبلمان ها اساسا براي گرد چيده شدن طراحي شده اند.

اگر از اين دسته افراد هستيد، پيشنهاد مجموعه قالي كاشان اين است كه از فرش هاي گرد و بيضي براي پهن كردن در وسط مبلمان خود استفاده كنيد. مطمئن باشيد از اين كه فرش گرد و بيضي چه جذابيتي به مبلمان و دكوراسيون شما مي بخشد، متعجب خواهيد شد.

فرش گرد و بيضي، فضاهاي با ابعاد غيراستاندارد را مي پوشاند

ممكن است براي شما هم پيش آمده باشد كه فضايي در خانه داشته باشيد كه با هيچ يك از ابعاد استاندارد فرش پوشانده نشود. در اين موارد، اگر فرش مستطيلي بيندازيد كه قسمتي از فضا را پوشانده و قسمتي خالي بماند، نماي زيبايي به فضاي شما نمي دهد.

البته اگر از جمله كساني هستيد كه مي خواهيد به اصطلاح گوش تا گوش خانه را فرش كنيد، مي توانيد فرش با ابعاد دلخواه خود را به مجموعه قالي كاشان سفارش دهيد. مشاوره در جهت انتخاب مناسب ترين فرش براي فضاي شما و تهيه سفارشي فرش مورد نظرتان در كمترين زمان ممكن از ويژگي هاي خريد فرش با اندازه سفارشي از مجموعه قالي كاشان است.

يك راه ديگر براي كساني كه با سيستم كمتر سنتي زندگي مي كنند، براي پوشاندن فضاهايي با ابعاد غيراستاندارد، همان طور كه گفتيم، استفاده از فرش گرد و بيضي است. تفاوت فاصله ديوارها از طرفين فرش، در فضاهايي كه از فرش گرد و بيضي استفاده مي كنند، چندان به چشم نمي آيد. همين ويژگي، اين فرش ها را براي فضاهاي با ابعاد غيراستاندارد، مناسب تر مي كند.

اين ويژگي مثبت در فضاهايي كه به شكل مستطيل يا مربع نيستند، بيشتر به چشم مي آيد. هرچند شما در اين موارد هم مي توانيد با سفارش فرش يكپارچه از مجموعه قالي كاشان، كل فضا را به صورت گوش تا گوش فرش كنيد، اما فرش گرد و بيضي هم انتخاب مناسبي براي چنين فضاهايي است.

توجه داشته باشيد كه در هر دو مورد، اين كه شما كدام راهكار را انتخاب كنيد، بستگي به سبك زندگي و سليقه شما دارد و هيچ كدام از راهكارها (فرش سفارشي يا فرش گرد) نسبت به ديگري برتري ندارد.

فرش گرد و بيضي، متفاوت و به روز

حتما با ما هم عقيده هستيد كه فرش گرد و بيضي، نسبت به شكل مستطيلي فرش، به روز تر است. بنابراين، اين فرش هاي زيبا، چه فضاي خانه شما شرايط خاصي داشته باشد، يا خير، خانه شما را شيك و امروزي مي كند.

حتي اگر از آن دسته از افرادي هستيد كه تمام خانه را فرش كردن، مناسب سبك زندگي شما است، باز هم مي توانيد از فرش هاي گرد و بيضي استفاده كنيد. كافي است كف اتاق مورد نظر خود را موكت كنيد و در وسط آن يك فرش گرد زيبا و چشم نواز پهن كنيد.

پيش از خريد فرش گرد و بيضي به نكات زير توجه نماييد


مسئله اي كه بايد در نظر گرفت، اين است كه براي تمامي طرح هاي فرش ماشيني كاشان، فرش گرد و بيضي وجود ندارد. اما جاي نگراني نيست. اگر فرشي مستطيلي شكلي را براي فضاي خانه خود انتخاب كرده ايد و حالا مي خواهيد يك فرش گرد هماهنگ با آن سفارش دهيد، با مجموعه قالي كاشان در ميان بگذاريد.

اين مجموعه، فرش سفارشي شما را در صورت نياز طراحي مي كند و مي بافد. اگر كمي خوش شانس باشيد، اين طرح پيش از اين توسط ديگر مشتري هاي وفادار قالي كاشان سفارش داده شده و طراحي آن موجود است كه اين امر مي تواند در زمان و هزينه شما صرفه جويي كند.

هم اكنون فرش مورد نظر خود را به ما سفارش دهيد تا ما دست به كار شويم. مجموعه قالي كاشان آرزو دارد بهترين خاطره را از خريد اينترنتي فرش براي شما خريدار محترم و مشكل پسند بسازد.


برچسب: فرش گرد ، فرش بيضي ، فرش دايره اي ، فرش كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۹:۳۸ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش اكريليك كاشان

بيش از 70 درصد از فرش هاي توليدي كاشان ، از جنس آكريليك مي باشند.  فرش آكريليك مشتريان زيادي دارد . اين فرش ماشيني نيز مزا يا و معايب خاص خود را دارد . آكريليك از الياف مصنوعي است . ولي با اين وجود مزاياي زيادي دارد . 

مزاياي خريد فرش ماشيني اكريليك كاشان

اكريليك جزو الياف مصنوعي است و از نظر بازگشت پذيري هيچ يك از انواع ديگر الياف (چه طبيعي و چه مصنوعي) به پاي فرش اكريليك نمي رسد! پس اگر در چيدمان دكوراسيون شما اجسام سنگيني مانند ميز و مبل و كمد و … روي فرش قرار مي گيرد و يا فرش در محلي با رفت و آمد زياد قرار دارد، اين جنس از فرش تا ساليان طولاني همچنان نرمي و لطافت خود را حفظ مي كند و با تغيير دكوراسيون جاي پايه مبل و ميز روي فرش شما به جا نخواهد ماند.

بعلاوه، اين نوع فرش عايق حرارتي خوبي است و به همين دليل جايگزين بسيار خوبي براي فرشهاي پشمي است. تا جايي كه به اين اكريليك پشم مصنوعي هم گفته مي شود.

اين دو ويژگي اكريليك (بازگشت پذيري بالا و عايق حراتي خوب) در بين تمامي الياف منحصر به فرد است و تقريبا هيچ يك از الياف طبيعي يا مصنوعي اين دو ويژگي را به صورت همزمان ندارد!

استحكام اين نوع نخ در حد متوسط و وزن آن از تمامي الياف ديگر (به جز پلي پروپيلن) سبكتر است. 

جذب رطوبت اين نخ بسيار كم و در حدود 1% است. پس خيلي نگران خيس شدن فرش خود نباشيد چون به اين جنس از فرش به راحتي خشك مي شود.

اين جنس از نخ  نقطه ذوب ندارد و مقاومت آن در  مقابل حرارت بالاست، پس اگر شما يك شي داغ مانند اتو يا كتري را روي اين فرش قرار دهيد فرش شما هيچ آسيبي نمي بيند!

مقاومت اين نوع نخ در برابر اشعه UV نور خورشيد بالاست، پس اگر فرش شما در معرض تابش مستقيم نور خورشيد است با انتخاب اين جنس از فرش خيالتان از رنگ پريدگي و آسيب ديدن فرشتان راحت خواهد بود.

معايب خريد فرش هاي اكريليك كاشان

پرز دهي نخ خاب فرش به عنوان يك نكته و امتياز منفي براي اين فرش به شمار مي رود چرا كه اين پرزها مي تواند براي ريه افراد به ويژه سالمندان و كودكان مضر و داراي عوارض باشد. پس به استفاده از فرش اكريليك را براي اتاق كودك پيشنهاد نمي شود.

البته فرش هاي از جنس اكريليك هيت ست شده پرز دهي بسيار كمتري دارند، اما حتي با اين روش هم فرشي كاملا بدون پرز نخواهيم داشت.

يكي ديگر از معايب فرش هاي اكريليك، عدم تجزيه پذيري اين نوع از الياف است كه باعث آسيب به محيط زيست مي شود.

شايد جالب باشد بدانيد كه فرش هاي اكريليك در ايران، تركيه، مصر و عربستان پر طرفدار است اما در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي به دليل مسائل بهداشتي و زيست محيطي كه در بالا به آن اشاره شد استفاده از نخ آكريليك در خاب فرش مرسوم نبوده و حتي ممنوع شده است.

به طور كلي نخ آكريليك نسبت به ساير الياف متداول گرانتر بوده و به تبع آن، فرش هاي اكريليك نيز جزو گرانترين نوع فرش در صنعت فرش ماشيني ايران مي باشد.


برچسب: فرش كاشان ، فرش اكريليك ، فرش بادوام ، فرش باكيفيت ، فرش بدون پرز ، فرش هيت ست شده،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۵۳:۴۸ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش مدرن و فانتزي

فرش فانتزي و مدرن بسيار خاص هستند و نقطه مقابل فرش هاي سنتي هستند. فرش هاي مدرن ، سراسر رنگ و زيباييي هستند و از طراحي خاص و منحصر به فرد برخوردارند. طراحي زيبا در اين نوع فرش ها فضايي متفاوت در منزل شما به وجود خواهد آورد . فرش مدرن همان طور كه از اسمش پيدسات مناسب فضاهايي با دكوراسيون مدرن است اگر عناصر دكوراسيون شما داراي رنگ هاي محدود و انتخاب شده هستند، فرش مدرن و فانتزي كه با رنگ عناصر محيطي شما هماهنگ باشد، مي تواند انتخاب مناسبي براي فضاي مورد نظر شما باشد . 

كابرد ديگر اين فرش ها در محيط كاري است كه فضايي مدرن با وسايل جديد و مدرن دارند. با خواندن مطلب زير با فرش مدرن و فانتزي بيشتر آشنا شويد.

فرش مدرن و فانتزي، انتخابي مقرون به صرفه

در بيشتر فرش هاي مدرن، طرح هاي فرش برخلاف فرش هاي سنتي داري نقوش ريزي نيستند. اين ويژگي باعث مي شود كه در بافت فرش مدرن، نيازي به استفاده از تراكم بالا و تكنولوژي هاي جديد فرش ماشيني نباشد.

اگر به دنبال فرش ارزان مثلا در اتاق خواب خود يا در محل كارتان هستيد، فرشي كه با صرف هزينه اندك، فضاي شما را زيبا و به روز كند، فرش مدرن و فانتزي انتخاب مناسبي براي شما است.

جنس نخ بدون پرز و حساسيت در فرش مدرن

يكي ديگر از ويژگي هايي كه براي برخي از خريداران بسيار مهم است، جنس نخ خاب فرش است. در فرش هاي مدرن كاشان، نخ خاب معمولا از جنس پلي اوژن يا پلي پروپيلن است. ويژگي بارز اين جنس هاي نخ، بدون پرز و بدون حساسيت بودن آن ها است.

البته در نخ هاي آكرليك هيت ست شده هم تلاش شده است كه پرزدهي فرش كاهش پيدا كند. اما اين فرش ها كم و بيش در ماه هاي اول استفاده پرز مي دهند. اين درحالي است كه فرش هاي با جنس نخ خاب پلي پروپيلن و پلي اوژن از همان ابتدا بدون پرز هستند و براي افراد حساس مناسب ترند.

پيش از خريد فرش مدرن و فانتزي كاشان به اين نكته توجه نماييد

در بالا به اين نكته اشاره كرديم كه نخ خاب مورد استفاده در فرش هاي مدرن، بدون پرز و حساسيت است. اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه دوام و كيفيت نخ آكرليك هيت ست شده، نسبت به نخ هاي پلي اوژن و پلي پروپيلن بيشتر است.

با اين وجود قالي كاشان فرش مدرن را با بهترين جنس و با ضمانت به شما تحويل مي دهد. با بازديد از گالري فرش مدرن قالي كاشان ، مجموعه اي از زيباترين فرش هاي مدرن و فانتزي با بهترين كيفيت را براي خود سفارش دهيد.


برچسب: فرش مدرن ، فرش فانتزي ، فرش متفاوت ، فرش زيبا ؛،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۵:۵۶ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

تراكم فرش ماشيني

آنچه عمدتا در مورد تراكم فرش در نظر گرفته مي شود تراكم طولي نخ هاي خاب يا گره هاي فرش است كه در اصطلاح تخصصي به آن تراكم خاب نيز گفته مي شود. اما براي روشن تر شدن موضوع تراكم فرش ، موضوع تراكم طولي نيز بايد در نظر گرفته شود كه به آن مي پردازيم. در هنگام خريد فرش ماشيني چند نكته در مورد خريد فرش را بايد در نظر داشته باشيد تا خريد رضايت بخش داشته باشيد كه يكي از آن ها تراكم فرش ماشيني است.

تراكم پودي

تراكم پودي همان گونه كه از نامش پيداست به تراكم و يا تعداد پودهاي به كار رفته در طول فرش ، اطلاق مي شود. بنابر اين تراكم پودي نيز همان تراكم طولي فرش است كه با توجه به پودهاي به كار رفته در فرش محاسبه مي شود. با توجه به اينكه تعداد پودهاي به كار رفته در بافت فرش هاي ماشيني متغير است (يك تا سه عدد براي هر رديف يا رج فرش)، بنابراين تراكم پودي نيز تغيير پيدا مي كند.

اگر براي هر رديف فرش 1 عدد پود استفاده شود تراكم طولي يا همان تراكم گره هاي فرش با تراكم پودي برابر خواهد بود. اما اگر براي هر رديف يا رج فرش 2 پود استفاده شود، تراكم پودي دو برابر تراكم طولي گره هاي فرش خواهد بود. و سرانجام اگر براي هر رديف فرش از 3 پود استفاده شود تراكم پودي فرش 3 برابر تراكم طولي گره هاي فرش خواهد بود كه دستگاه هاي جديد فرش ماشيني عموما از 3 عدد پود در بافتشان استفاده مي كنند.

با توجه به آنچه در رابطه با تراكم طولي و تراكم گره هاي فرش و همچنين تفاوت آنها با تراكم پودي فرش گفتيم، به تراكم طولي يا تراكم خاب فرش به صورت مختصر تراكم فرش، مي گويند. اما آنچه كه در بازار و در ميان مردم، فروشندگان و توليدكنندگان فرش رايج است اين است كه تراكم پودي را به عنوان تراكم فرش اعلام مي كنند. بنابراين به طور مثال  تراكم فرش 1000 شانه با سه پود مي شود 3000 يعني  شانه فرش × (تعداد پود فرش در هر رديف) = تراكم فرش

پس در فرش 1000 شانه استاندارد در يك متر طول فرش نيز (مانند عرض فرش) بايد 1000 گره وجود داشته باشد كه تراكم پودي آن كه با ضريب 3 مي شود 3000 و تراكم طولي يك فرش 1200 شانه استاندارد بايد حداقل 1200 باشد و حداكثر با استفاده سه پود در هر رج ضريب 3 مي شود و تراكم فرش 3600 خواهد شد.

اما اين نكته را مجددا تكرار مي كنيم كه اين نحوه محاسبه تراكم فرش مربوط به فرشهاي 3 پودي است كه تقريبا همه دستگاهاي 700 شانه به بالا تراكم شان را به اين شكل محاسبه مي كنند. اما در فرش 500 شانه و فرش 440 شانه و فرش 350 شانه و ديگر فرش هاي با تراكم پايين كه معمولا با دستگاه هاي قديمي بافت مي شوند، معمولا 2 پود وجود دارد. به عنوان مثال در يك فرش 500 شانه وقتي گفته مي شود تراكم آن 1000 است يعني در يك متر طول فرش نيز (همانند عرض يا شانه فرش) 500 گره وجود دارد كه با توجه به وجود 2 پود در بافت آن با ضريب 2، تراكم يك فرش 500 شانه استاندارد 1000 خواهد بود.

نكاتي كه در تراكم فرش ماشيني بايد در نظر داشته باشيد

به اين نكته توجه داشته باشيد كه با توجه به اين كه عرض دستگاههاي توليد فرش ماشيني ثابت است تغيير تراكم عرضي يا همان شانه فرش بسيار كار سخت و حتي غيرممكن است. اما آنچه به راحتي در بافت فرش ماشيني قابل تغيير است تراكم طولي فرش است. به اين شكل كه مثلا مي تواند از تعداد رديف هاي بافت در طول فرش مقداري كم كرد. مثلا اگر فرش 1000 شانه به جاي اينكه با تراكم طولي 1000 بافته شود در با تراكم 900 بافته شود در اين صورت در 10 سانت عرض فرش 100گره و در 10 سانت طول فرش 90 گره وجود خواهد داشت. كه اين كم كردن تراكم فرش، يكي از شيوه هاي سودجويان مي باشد.


برچسب: تراكم فرش ، فرش ماشيني ، قالي كاشان ، كيفيت فرش ماشيني ، تراكم پودي ، تر اكم طولي فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۲۵:۴۴ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)