فرش ماشيني 700 شانه كاشان فرش ماشيني 700 شانه كاشان .

فرش ماشيني 700 شانه كاشان

نكاتي قبل از خريد فرش ماشيني

بهترين جنس فرش ماشيني كاشان كدام است؟ اين سوال، يك سوال بسيار كلي و در حقيقت اشتباه است! و دقيقا مثل اين مي ماند كه كسي بپرسد بهترين جنس پارچه لباس كدام است؟! 

همه ما جنس لباس هايمان را با توجه به اينكه در چه شرايطي و براي چه منظوري مي پوشيم و حتي اينكه در چه فصلي قصد استفاده از آن را داريم انتخاب مي كنيم، و قطعا جنس پارجه لباس زمستاني ما با لباس تابستاني و جنس لباس كاري ما با جنس لباسهاي مجلسي ما يكي نيست. و حتي جنس لباس يك كودك و يك فرد بزرگسال با هم متفاوت است. 

در خصوص انتخاب جنس فرش هم بايد ابتدا اين مساله را در نظر بگيريد كه اين فرش قرار است در چه محيطي و در چه شرايطي استفاده شود. براي مثال: 

آيا فرش ما در معرض نور مستقيم خورشيد خواهد بود؟ 
آيا فرش در محلي قرار دارد كه رفت و آمد زيادي وجود دارد (مانند مساجد و اماكن عمومي)، و يا در محلي كم رفت و آمد مانند اتاق شخصي خودتان؟
آيا در دكوراسيون شما اجسام سنگيني مانند مبل يا ميز روي فرش قرار مي گيرد يا خير؟ 
و يا حتي مسائلي بسيار حياتي تر كه به سلامتي خانواده شما مرتبط است. براي مثال اگر براي اتاق كودكتان قصد خريد فرش داريد، حتما بايد از فرشهاي فيلامنتي استفاده كنيد كه پرزدهي نداشته باشد. 

انواع الياف خاب فرش كاشان


در توليد فرش ماشيني از جنس نخ هاي خاب متنوعي از قبيل اكريليك، پلي استر، پلي اوژن، پلي پروپيلين، ويسكوز و همينطور الياف جديدي مانند ابريشم بامبو استفاده مي شود. نخ خاب در واقع همان نخ پرز فرش است و نجس اين نخ  تاثير مستقيمي در ميزان كيفيت و همينطور قيمت فرش دارد. تا جايي كه كيفيت نخ خاب فرش مهمترين عامل تعيين درجه كيفيت فرش ماشيني است. استفاده از هر يك از اين الياف مزايا و معايبي دارد كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم. 

برگشت پذيري :  به زبان خيلي ساده برگشت پذيري يعني اينكه اگر نخ خاب فرش (پرز فرش) در اثر فشار خم شود آيا به راحتي به حالت قبلي خود بر مي گردد يا نه! براي مثال فرض كنيد پايه مبل شما مدتي روي فرش قرار گرفته و بعد از چند ماه با تغيير دكوراسيون مبل را جابجا مي كنيد، اگر فرش شما برگشت پذيري كمي داشته باشد جاي پايه مبل تقريبا تا هميشه روي فرش باقي مي ماند اما اگر الياف فرش شما برگشت پذيري بالايي داشته باشد به راحتي فرش به حالت اوليه خود بر مي گردد و اثري از جاي پايه مبل باقي نخواهد ماند! 

علاوه بر اين فرشهايي كه الياف آن برگشت پذيري پاييني دارد با راه رفتن روي فرش (يا به اصطلاح پاخور شدن فرش) به مرور زمان نرمي و لطافت خود را از دست مي دهد. اما اگر الياف فرش برگشت پذيري بالاي داشته باشد تا ساليان سال همچنان نرم و لطيف باقي مي ماند.

ارتفاع خاب :  به ارتفاع نخ خاب فرش (پرز فرش) ارتفاع خاب فرش گفته مي شود. 

فيلامنت و استيپل :  به صورت كلي دو روش براي تبديل الياف مصنوعي به نخ وجود دارد. در حالت استيپل (تكه اي) نخ از به هم پيچيده شدن الياف كوتاه (7 تا 15 سانتي متري) به هم توليد مي شود. اين شيوه دقيقا همان شيوه ريسندگي است كه براي توليد نخ هاي پنبه اي و پشمي و … هم استفاده مي شود. 

اما در حالت فيلامنتي (يكسره) هر يك از نخ از پيچيده شدن رشته هاي بي انتهاي الياف مصنوعي توليد مي شود.

مهمترين مزيت نخ هاي فيلامنتي نسبت به نخ هاي استيپل اين است كه نخ هاي فيلامتي به هيچ وجه پرزدهي ندارند، چون تمام نخ به صورت تكنواخت و پيوسته مي باشد. اما نخ هايي كه از تكه هاي كوتاه الياف و به سبك استيپل توليد مي شوند پرزدهي دارند.

هيت ست شده :  در واقع هيت ست كردن (تثبيت حرارتي) به عملياتي گفته مي شود كه طي آن با استفاده از حرارت و بخار آب، پرزدهي نخ هايي كه به شكل استيپل توليد شده اند را كاهش مي دهند. در حقيقت با اينكار الياف تشكيل دهنده نخ، بيشتر و محكمتر به هم مي چسبند، و به همين دليل پرزدهي نخ كاهش مي يابد.

با دانستن اين اصطلاحات ، مانند يك متخصص خريد خواهيد كرد و بهترين فرش ماشيني را براي منزل خود مي توانيد انتخاب كنيد . براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه فرش ماشيني مي توانيد مقاله راهنماي  كامل و جامع خريد فرش ماشيني فالي كاشان را نيز مطالعه نماييد.


برچسب: فرش ماشيني ، ويژگي هاي فرش ماشيني خوب ، برگشت پذيري در فرش ماشيني ، فرش هيت ست شده ، خاب فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۴:۲۳ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

شانه فرش ماشيني

شانه فرش چيست؟

شانه فرش يكي از رايج ترين و پركاربردترين اصطلاحات در حوزه فرش ماشيني است كه معمولا به عنوان اصلي ترين ويژگي تعيين قيمت فرش ماشيني در ميان مردم و فروشندگان به كار مي رود. در حقيقت اين اصطلاح معادل اصطلاح ” رجشمار ” و يا ” خانه شمار ” است كه در ميان بافندگان، فروشندگان و خريداران فرش دستباف رايج است. اما آنچه مردم معمولا از آن اطلاع ندارند و برخي فروشندگان و توليدكنندگان از آن سوء استفاده مي كنند اين نكته است كه:

اگر چه شانه فرش يكي از عوامل است كه تاثير مستقيم در تعيين قيمت انواع فرش ماشيني دارد، اما مسلما تنها عامل نيست عوامل بسيار ديگري همچون تراكم فرش ماشيني، جنس نخ خاب فرش، جنس نخ تار فرش و جنس نخ پود فرش و عوامل ديگر كه در جاي ديگر به توضيح آنها خواهيم پرداخت در تعيين قيمت فرش ماشيني تاثير دارند. اهميت و جذابيت اين نكته وقتي بيشتر مي شود كه شما بفهميد ممكن است يك فرش 500 شانه نسبت به فرش 700 شانه كيفيت و ارزش و در نتيجه قيمت بيشتري داشته باشد. بله! درست متوجه شده ايد. اگر 10 عامل را در تعيين قيمت فرش موثر بدانيم و شانه فرش يكي از عوامل موثر در تعيين قيمت فرش باشد، مسلما ممكن است يك فرش 500 شانه در 9 فاكتور ديگر كه در تعيين قيمت فرش موثرند، نسبت به يك فرش 700 شانه بهتر و در نتيجه قيمت آن فرش 500 شانه نيز بيشتر باشد.

تعريف شانه فرش ماشيني

در تعريف تخصصي كه در كتابهاي رسمي و آموزشي فرش ماشيني آمده است از شانه فرش به عنوان ” تراكم عرضي ” فرش ماشيني ياد شده است. در توضيح اين اصطلاح تخصصي براي روشن شدن و ساده شدن مطلب بايد بگوييم كه به تعداد نخهاي خاب و يا همان گره هاي موجود در يك متر عرض فرش ماشيني، شانه فرش گفته مي شود. اينكه به تراكم عرضي فرش، شانه اطلاق مي شود به اين دليل است كه در فرش ماشيني براي اعلام تراكم عرضي، تعداد دنده هاي شانه را در يك متر عرض فرش اعلام مي كنند. (ما در اينجا به دليل اينكه وارد بحث تخصصي نشويم بيش از اين توضيح نمي دهيم. براي مطالعه بيشتر مراجعه كنيد به كتاب “فرش ماشيني” تاليف “دكتر منصور دياري بيدگلي” صفحه 80)

چگونه شانه فرش ماشيني را تشخيص دهيم؟

براي تشخيص شانه فرش ماشيني ما ساده ترين روش را براي شما در اينجا توضيح مي هيم تا به راحتي بتوانيد هميشه و هرجا هر فرشي را مي بينيد در عرض كمتر از 1دقيقه شانه آن را تشخيص دهيد. براي انجام اين كار كافي است شما يك خط كش يا متر داشته باشيد كه بتوانيد نهايتا تا 10 سانتي متر را با آن مشخص كنيد. وقتي مي گوييم يك فرش 1000 شانه است يعني در يك متر عرض فرش 1000 گره وجود دارد. پس با يك محاسبه رياضي ساده مي توانيم نتيجه بگيريم كه در 10 سانتيمتر عرض فرش بايد 100 گره و در 5 سانتي متر عرض فرش 50 گره و در 2.5 سانتي متر عرض فرش بايد 25 گره وجود داشته باشد. پس شما به راحتي مي توانيد با يك خط كش و يا يك متر 10 يا 5 سانتي متر پشت فرش را در عرض اندازه بگيريد و شانه فرش را به دست آوريد.

با توجه به اين مطلب مي توانيم به راحتي دريابيم كه در يك متر عرض فرش 440 شانه تنها 440 گره، در يك متر فرش 500 شانه تنها 500 گره ، در يك متر عرض فرش 1200 شانه 1200 گره و در يك متر فرش 1500 شانه نيز 1500 گره وجود دارد. بنابراين براي محاسبه تعداد گره هاي هر يك از اين فرش ها در 10 سانتي متر، عدد شانه را تقسيم بر 10 نموده و براي محاسبه تعداد گره هاي موجود در 5 سانتي متر عرض فرش، تعداد شانه را تقسيم بر 20 ميكنيم تا به درستي يا نادرستي شانه درج شده روي فرش پي ببريم.

اما يك نكته! اگر دقت كرده باشيد در موارد بالا من نامي از فرش 700 شانه نياوردم. علت آن اين است فرش 700 شانه از ابتداي ورودش به بازار فرش ماشيني دچار تغيير و تحولاتي بوده و به اصطلاح ارتقا يافته است. بنابراين بدون اينكه بخواهيم در اينجا توضيحات گنگ به شما بدهيم به شما عرض مي كنيم كه براي فرش هاي 700 شانه اي كه با تراكم 2550 به فروش مي رسند، بايد توجه داشته باشيد كه در حقيقت شانه اين گونه فرش ها 850 است. به عبارت ديگر در يك متر عرض فرش 700 شانه تراكم 2550 واقعي بايد 850 گره وجود داشته باشد و در 10 سانتي متر آن 85 گره. علت اين امر را در مقاله مربوط به ” تراكم فرش ماشيني ” به صورت مفصل و روشن توضيح خواهيم داد.

توجه داشته باشيد كه هيچگاه براي محاسبه تعداد گره ها و شانه فرش زير 2.5 سانت را در نظر نگيريد اما پيشنهاد ما اين است كه حداقل 5 سانتي متر را شمارش كنيد. اين امر به دليل اين است كه ممكن است به دليل خطاي چشم يك گره شمارش نشود. اگر شما مثلا 1 سانتي متر فرش 1000 شانه را شمارش كنيد و يك گره از چشم شما پنهان بماند، با خطاي 10 درصدي مواجه مي شويد در حاليكه اگر در 5 سانتي متر شمارش كنيد مقدار درصد خطا و احتمال آن كاهش مي يابد.


برچسب: فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه ، فرش 1500 شانه ، فرش باكيفيت ، فرش بادوام ، فرش زيبا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۴:۰۱ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش كودك

فرش كودك يكي از كالاهايي است كه خريدار آن متفاوت از استفاده كننده از آن است. بنابراين شما نياز داريد با ويژگي هاي يك فرش كودك خوب آشنا شويد تا بتوانيد فرش مورد علاقه فرزندتان را خريداري كنيد. قبل از خريد فرش براي اتاق كودك بايد نكاتي را در نظر بگيريد كه در اين مقاله به آنها اشاره كرده ايم. مطالب زير رار بخوانيد تا بدانيد چه فرشي مناسب اتاق فرزند شماست.

 چرا بايد فرش كودك بخريم؟


دليل اول همانطور كه احتمالا خيلي از شما حدس زده ايد، طرح هاي شاد و رنگارنگ فرش هاي عروسكي است. يك دليل روشن و واضح وجود دارد كه چرا هر چيزي كه به كودكان مربوط مي شود، سرشار از رنگ است. كودكان با رنگ ها ارتباط زيادي برقرار مي كنند و از رنگ هاي روشن مثل زرد و قرمز بيشتر خوششان مي آيد. فرش هاي عروسكي نسبت به فرش هاي سنتي داراي نواحي بزرگ و اغلب ساده با تضاد رنگ زياد هستند و به اين دليل كودكان را بيشتر به خود جذب مي كنند. 

هماهنگي فرش با ديگر عناصر اتاق كودك


از آنجايي كه تمام وسايل اتاق كودك شما ، از اسباب بازي و وسايل كمد او تا لباس ها و رختخواب همه وهمه رنگارنگ و سرشار از طرح هاي شاد و كودكانه هستند. بنابراين يك فرش عروسكي با طرح و رنگ شاد و زيبا نسبت به يك فرش سنتي هماهنگي بيشتري با اتاق كودك شما خواهد داشت. 

فرش كودك ورود به دنياي تخيلات زيباي كودكانه


قسمت زيادي از تفكرات و خيال پردازي خاي كودك شما به انيميشن هايي كه مي بيند بر ميگردد و كودك حتي با آنها همزاد پنداري مي كند. به ياد مي آورم يك روز در نمايشگاه فرش قالي كاشان، يك آقا پسر 10 يا 11 ساله با پدرش براي خريد فرش آمده بود. وقتي فرش عروسكي آينده اتاقش را با قهرمان مورد علاقه اش ديد، در آغوش پدرش پريد و با شادي فراواني فرياد زد: “خيلي قشنگه. بابا خيلي دوست دارم.” مطمئنا اين خاطره كه براي من تا اين اندازه به ياد ماندني است، براي آن پدر، به ياد ماندني تر و هيجان انگيز تر است.

ضد حساسيت بودن فرش هاي كودك

از زيبايي و هيجان انگيز بودن طرح ها و رنگ هاي فرش كودك كه بگذريم، مسئله ديگر، كيفيت فرش است. فرش كودك به طور خاص براي كودكان طراحي شده است، با همه حساسيت ها و ظرافت هاي كودكان. بنابراين دليل چهارم براي انتخاب فرش كودك كه دغدغه بسياري از والدين است، ضد حساسيت بودن فرش كودك است. در فرش هاي سنتي هم البته كه تلاش مي شود فرش ضدحساسيت باشد، اما اولويت اول در فرش هاي سنتي، ماندگاري فرش و ايستايي نخ خاب آن است.

هميشه به يادد داشته باشيد كه سلامتي فرند شما و سالم بودن فرش از طرح و رنگ فرش بسيار مهم تر است.

نرمي و راحتي فرش كودك


براي خريد افرش اتاق كودك ، نرمي و راحتي آن از درجه مهمي برخوردار است مخصوصا اگر كودك شما نوپا است و مرتبا زمين مي خورد. ارتفاع نخ خاب تاثير مستقيم در نرمي و راحتي فرش دارد كه در فرش هاي 700 شانه به دليل ارتفاع بيشتر نخ خاب نسبت به فرش 1200 شانه نرمي و لطلافت بيشتري دارند.

فرش كودك مقرون به صرفه و ارزان


به دليل شانه و تراكم پايين فرش كودوك ( موضوعي كه در مورد بالا اشاره كرديم ) فرش اتاق كودك از قيمت پايين تر و به صرفه تري برخوردار است. هم چنين به دليلي پرداخت هزينه كمتر براي فرش اتاق كودك ، از آزادي هاي كودك كه به خلاقيت آنها هم كمك مي كند ، به دليل آسيب پذيري فرش كمكتر جلوگير يخواهيد كرد. ر براي فرش اتاق كودك خود هزينه كمتري كرده باشيد، به قول معروف دست و دلتان هنگام بازي هاي كودكانه فرزندتان كمتر مي لرزد و به او آزادي عمل بيشتري مي دهيد.

بعد از خواندن مطالب بالا ، شما و فرزند دلبندتان را به بازديد از گالري فرش كودك قالي كاشان دعوت مي كنم تا با دنيايي از طرح و رنگ و جذابيت رو به رو شويد.


برچسب: فرش اتاق كودك ، فرش باكيفيت ، فرش زيبا ، فرش مناسب براي كودك ، فرش ضدحساسيت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۴:۵۸ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)

فرش 1500 شانه كاشان

 

فرش 1500 شانه از فرش هاي بسيار ريزبافت و با تراكم بالا است كه اين فرش ها را شبيه تابلو نقاشي كرده است. از لحاظ ظرافت و زيبايي ميتوان فرش 1500 شانه رقيب سرسختي براي فرش دستباف دانست. اگر از آن دسته افرادي هستيد كه به فرش هاي بسيار ريزبافت علاقه داريد و طرح و رنگ اين فرش ها شما را به خود شيفته ميكند مقاله زير را به شما پيشنهاد مي كنيم.

فرش 1500 شانه، جديدترين تكنولوژي بافت فرش ماشيني

فرش 1500 شانه كاشان، در حال حاضر، جديدترين تكنولوژي توليد فرش ماشيني در جهان است. شما خريدار مشكل پسند، با خريد فرش 1500 شانه مي توانيد مطمئن باشيد كه فرش ماشيني ديگري زيبا تر و ريز بافت تر نمي توانيد پيدا كنيد. تنها تعداد كمي از توليدكنندگان فرش ماشيني اقدام به توليد فرش 1500 شانه مي كنند. توليدكنندگاني كه كيفيت فرش توليدي آن ها زبانزد خاص و عام است. اگر نسبت به بي رقيب بودن فرش 1500 شانه ترديد داريد، به گالري فرش هاي 1500 شانه مجموعه قالي كاشان نگاهي بياندازيد تا از زيبايي اين فرش ها شگفت زده شويد.

فرش 1500 شانه چه ويژگي هايي دارد؟


فرش 1500 شانه داراي تراكم 4500 است كه بالاترين تراكم در بين فرش هاي ماشيني است. نخ خاب فرش 1500 شانه، به دليل تراكم بالايي كه دارد، بايد حتي المقدور نازك باشد، بنابراين از جنس نخ نازك و لطيف براي بافت فرش 1500 شانه استفاده مي شود. فرش 1500 شانه توليد يك شركت معتبر، داراي نخ خاب با كيفيت ممتاز و درجه يك است كه آن را به يك فرش خوب و باكيفيت و ماندگار تبديل مي كند. نخ تار و پود فرش 1500 شانه نيز از جنس پنبه است كه باعث انعطاف پذيري آن مي شود. يعني بعد از تا زدن فرش وقتي تاي آن را باز مي كنيد شكل و ظاهر اوليه آن حفظ خواهد شد. 

پيش از خريد فرش 1500 شانه، به اين نكات توجه نماييد


همانطور كه در بخش قبل بيان كرديم، نخ خاب فرش 1500 شانه، از لطيف ترين و نازك ترين جنس نخ خاب در بافت فرش ماشيني است. همين ويژگي باعث مي شود كه ارتفاع نخ خاب در اين نوع فرش، كمتر از ديگر فرش ها با تراكم پايين تر در نظر گرفته شود. دليل اين كار اين است كه نخ هاي نازك، اگر با ارتفاع زياد در نظر گرفته شوند، چون ايستايي نخ هاي كلفت تر را ندارند، در هم مي روند و طرح فرش را به زيبايي نشان نمي دهند. بنابراين اگر از افرادي هسشتيد كه روي فرش مي نشينيد و دراز ميكشيد فرش 1500 شانه براي شما مناسب نخواهد بود و پيشنهاد ما به شما بازديد از گالري فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه قالي كاشان است.

نكته ديگري كه بايد در نظر گرفت، اين است كه پيش از مشاهده گالري فرش هاي 1500 شانه مجموعه قالي كاشان، به بودجه اي كه براي خريد فرش در نظر گرفته ايد، توجه كنيد. بسياري از خريداران، پس از مشاهده فرش هاي 1500 شانه بسيار مجذوب مي شوند و ديگر نمي توانند بين فرش هاي با شانه پايين تر، فرش مورد نظر خود را انتخاب كنند. پس با آگاهي از اين كه قيمت فرش 1500 شانه تقريبا يك و نيم تا دو برابر فرش 1200 شانه است، اگر نمي خواهيد به اين اندازه براي فرش خانه هزينه كنيد، به سراغ انتخاب فرش 1500 شانه نرويد.

اگر به دنبال فرش باكيفيت ممتاز و خريدي مظمئن و ارزان هستيد از گالري فرش1500 شانه قالي كاشان ديدن نماييد.


برچسب: فرش كاشان - فرش ماشيني كاشان - فرش محتشم كاشان - فرش بزرگمهر كاشان - فرش عقيق كاشان - فرش 1200 شانه كاشان - فرش 1000 شانه كاشان - فرش 700 شانه كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۴:۲۸ توسط:قالي كاشان موضوع: نظرات (0)